آکواریوم استوانه ای

آکواریوم استوانه ای

آکواریوم های استوانه ای یکی از زیباترین سبک های اجرایی برای محیط های خاص بوده که با توجه به نوع معماری و اکو سیستم میتوان طرحی متفاوت و ماندگار به محیط هدیه کرد .

مزایای مخازن سیلندر کاملاً آشکار است. بارزترین مزیت این است که به بینندگان اجازه می دهد تا ماهی های داخل تانک را از همه جهت مشاهده کنند. مخازن سیلندر معمولاً قابل حمل و حمل و نقل آسان هستند. همانطور که تا کنون دیده ایم، مخازن سیلندر برای ماهیگیران مفید هستند اما آیا برای ماهی نیز مفید هستند یا برای آنها مضر هستند؟

مخازن سیلندر فقط در صورتی بد نیستند که یک ماهیگیر از مخزن با اندازه مناسب استفاده کند و به طور منظم از آنها نگهداری کند. برخی از ماهی داران ناآگاهانه به راحتی ماهی های خود را نادیده می گیرند فقط به این دلیل که مخازن قابل حمل می خواهند.

در واقع، قابل حمل بودن بیشتر مخازن سیلندر، حمل و نقل ماهی ها را از یک مکان به مکان دیگر آسان می کند. با این حال، راحتی ماهی ها چیزی نیست که کسی باید آن را با قابل حمل بودن عوض کند.

عامل دیگری که باعث می شود مخازن سیلندر بد به نظر برسند این است که آنها به تعمیر و نگهداری مکرر نیاز دارند. برخی از ماهی داران از این موضوع آگاه نیستند، به همین دلیل است که وقتی ماهی های خود را در مخازن سیلندر نگهداری می کنند، نتایج نامطلوبی به دست می آورند. البته چنین افرادی به این نتیجه می رسند که مخازن سیلندر برای ماهی ها مضر است.آکواریوم استوانه ای

توجه به این نکته مهم است که برخی از گونه های ماهی نمی توانند به راحتی در مخازن سیلندر زندگی کنند، حتی اگر مخزن به درستی نگهداری شود. اندازه ماهی و الگوی شنای آن عوامل اصلی تعیین گونه ماهی است که باید در مخازن سیلندر زندگی کند.

ماهی های بزرگ را نباید در مخازن سیلندر نگهداری کرد. مخازن سیلندر به ندرت فضای کافی برای ماندن ماهی های بزرگ دارند، مگر اینکه ماهی ها بدن خود را منحنی کنند. البته بد است که ماهی ها حالت خمیده را برای مدت طولانی حفظ کنند.

به عنوان یک ماهی گیر، نباید ماهی هایی مانند شنا کردن در مسافت های طولانی را در یک مخزن سیلندر قرار دهید. انجام این کار ممکن است بر سلامت ماهی تأثیر منفی بگذارد. ماهی‌هایی که می‌توانند در تانک‌های سیلندر بسیار سالم بمانند، ماهی‌هایی هستند که از شنا کردن فقط بین پایین و بالای تانک لذت می‌برند.

با خواندن مقاله تا کنون، متوجه شده اید که مخازن سیلندر برای ماهی های بزرگ بد هستند، اما برای ماهی های کوچک بد نیستند تا زمانی که الگوهای رفتاری ماهی های کوچک مناسب فضاهای کوچک باشد. البته مخازن باید مرتباً تمیز شوند تا به طور مداوم برای ماهی ها قابل سکونت باشند.

آیا آکواریوم سیلندر باعث استرس ماهی می شوند؟

برخی عوامل محیطی می توانند باعث ایجاد استرس در ماهی ها شوند. به عنوان یک نگهدار ماهی، دریابید که آیا شرایط موجود در مخزن سیلندر نمی تواند باعث استرس ماهی ها شود یا خیر. ما مواردی را که در مخازن سیلندر اتفاق می‌افتد توضیح می‌دهیم تا به شما در درک چگونگی تأثیر مخزن سیلندر بر ماهی‌ها کمک کنیم.

اگر ماهی ها در آب با سطح اکسیژن کم بمانند، ممکن است دچار استرس شوند. متأسفانه، اگر آب مخزن به طور مکرر تعویض نشود، اکسیژن موجود در مخزن سیلندر می تواند به سطح بسیار پایینی کاهش یابد.

در حوضچه های بزرگ، اکسیژن اتمسفر هنوز می تواند تا حدی در آب حل شود و از این رو سرعت ناپدید شدن اکسیژن از آب را کاهش می دهد. از آنجایی که مخازن سیلندر فقط سطح کمی آب را در معرض جو قرار می دهند، تنها مقدار ناچیزی از اکسیژن در آب حل می شود.

لطفاً توجه داشته باشید که هرچه حجم کلی مخزن سیلندر کمتر باشد، سریعتر از اکسیژن موجود در مخزن استفاده می کند. بنابراین، تانک های سیلندر قابل حمل می توانند سریعتر از مخازن سیلندر بزرگتر باعث ایجاد استرس در ماهی ها شوند.

تغییر ناگهانی دمای آب بخشی از چیزهایی است که می تواند ماهی ها را تحت فشار قرار دهد. خوشبختانه، مخازن سیلندر، به ویژه مخازن با حجم زیاد، می توانند در برابر افزایش ناگهانی دمای آب مقاومت کنند. بخش عمده ای از گرما که باعث افزایش دمای آب در یک مخزن می شود، از تابش خورشید حاصل می شود.

مخازنی که سطوح بزرگ آب را در معرض تابش خورشیدی قرار می دهند در مقایسه با مخازن سیلندر که فقط سطح کمی آب را در معرض تابش خورشیدی قرار می دهند، گرمای بیشتری را جذب می کنند. اگر مخزن فقط مقدار متوسطی از آفتاب دریافت کند، بعید است که مخازن سیلندر باعث ایجاد استرس در ماهی شوند.آکواریوم استوانه ای

توجه به این نکته مهم است که مخازن سیلندر نمی توانند به سرعت سایر مخازن با سطح وسیع گرما را از دست بدهند زیرا تبخیر زیادی در سطح آب در مخازن سیلندر رخ نمی دهد.

این سرعت آهسته از دست دادن گرما گاهی اوقات باعث ایجاد استرس در ماهی ها می شود، در مواردی که تانک از طریق رسانش گرم می شود یا اگر مخزن در مکانی قرار گیرد که برای مدت طولانی آفتاب فراوان دریافت کند.

مخازن سیلندر می توانند ماهیانی را که دوست دارند در مسافت های طولانی شنا کنند، تحت فشار قرار دهند. برخی از گونه های ماهی دوست دارند در مسافت های طولانی شنا کنند که البته در مخزن سیلندر امکان پذیر نیست. چنین محدودیت هایی باعث می شود ماهی ها احساس ناراحتی کنند.

از آنجایی که این محدودیت برای روزها ادامه دارد، این گونه ماهی ها در نهایت احساس استرس خواهند کرد. با این حال، برخی از گونه های ماهی هنگامی که بتوانند بین بالا و پایین مخزن شنا کنند، احساس ناراحتی نمی کنند.

مخازن سیلندر گاهی اوقات با قرار دادن ماهی ها در معرض ضایعات زیستی باعث ایجاد استرس در ماهی ها می شوند. همانطور که قبلا ذکر کردیم، اکثر مخازن سیلندر قابل حمل هستند. پیامد اصلی این قابلیت حمل این است که ماهی‌ها توسط زباله‌های خود احاطه می‌شوند، مگر اینکه آن زباله‌های زیستی به طور مکرر حذف شوند.

برخلاف آکواریوم های بزرگ، مخازن سیلندر به ندرت حجم آب کافی برای رقیق کردن زباله های زیستی دارند، به همین دلیل است که ماهی ها بیشتر مستعد استرس در مخازن سیلندر هستند. هرچه مخزن سیلندر کوچکتر باشد، احتمال استرس ماهی ها بیشتر می شود.

اگر یک مخزن سیلندر باعث ایجاد استرس در ماهی ها شود، علائمی وجود دارد که یک ماهی بان مراقب مشاهده می کند. یک ماهی تحت استرس ممکن است خود را به کف مخزن بمالد یا مرتباً به کنار مخزن برخورد کند.

یک ماهی استرسی ممکن است از خوردن امتناع کند و همچنین به طور مکرر در سطح آب نفس نفس بزند. ممکن است زخم هایی در بدن ماهی تحت استرس ظاهر شود. اگر این علائم را مشاهده کردید، احتمالا ماهی شما از زندگی در یک مخزن سیلندر ناراحت است.

چه نوع تانک هایی برای ماهی مضر هستند؟

برخی از انواع تانک ها برای ماهی ها مضر هستند. یک ماهیدار معمولی ممکن است به این نتیجه برسد که شکل یک تانک تنها عاملی است که تانک های بد را از تانک های خوب متمایز می کند، اما واقعیت این است که چندین عامل دیگر وجود دارد که تعیین می کند آیا تانک برای ماهی ایده آل است یا خیر.

ما انواع مخازن را که برای ماهی مضر هستند ذکر خواهیم کرد و در عین حال بر عواملی که هر تانک ذکر شده را رد صلاحیت می کنند تمرکز می کنیم.آکواریوم استوانه ای

مخزن کم حجم

ما مخزن را در صورتی برای ماهی مضر می دانیم که برای همه ماهی هایی که داخل آن می مانند به اندازه کافی بزرگ نباشد. دلیل اینکه یک مخزن کم اندازه برای ماهی بد در نظر گرفته می شود این است که نمی تواند بار زیستی ماهی های داخل آن را تحمل کند.

ماهی ها فاقد منابعی مانند اکسیژن هستند و همچنین از آلودگی رنج می برند. به عنوان یک قاعده کلی، هر مخزنی که نمی تواند حداقل یک گالن آب در هر اینچ از ماهی های باریک بدن را تامین کند، کم اندازه در نظر گرفته می شود.

برای ماهی های پهن جثه، یک مخزن باید حداقل بیست اینچ سطح در هر اینچ ماهی داشته باشد. لطفاً توجه داشته باشید که این دو اندازه‌گیری فقط به‌عنوان راهنما مورد استفاده قرار می‌گیرند، زیرا آنها صرفاً تخمین‌های تقریبی هستند، که هنوز بر چند عامل دیگر متکی هستند.

مخازن با سطوح ناهموار

سطوح داخلی یک مخزن ماهی ایده آل نباید ناهموار باشد. اگر ماهی ها در داخل تانک هایی با سطوح ناهموار زندگی کنند، ممکن است هنگام حرکت در اطراف مخزن، پوست آنها کنده شود. هر شکلی از تزئینات داخل مخزن نیز نباید دارای سطوح ناهموار یا گوشه های تیز باشد.

مخزن ناپایدار

یک مخزن ایده آل نباید در حالی که ماهی ها در داخل آن شنا می کنند تکان بخورد. اگر ماهی ها در داخل مخزنی که به این طرف و آن طرف حرکت می کند بمانند احساس ناراحتی می کنند. کل محیطی که مخزن در آن قرار دارد نیز باید پایدار باشد. نور مستقیم خورشید، طوفان و زلزله می تواند محیطی را برای ماهی ها ناپایدار کند.

نتیجه

مخازن سیلندر برای ماهی ها خوب هستند اگر ماهی داری در مورد اندازه مخزن، نگهداری مخزن و الگوهای رفتاری ماهی ها اطلاعات داشته باشد. هر ماهی داری که به خوبی از اطلاعات این مقاله در حین نگهداری ماهی در مخازن سیلندر استفاده کند، قطعا نتایج مثبتی خواهد گرفت.

اگر در نظر دارید برای ویلا ، فروشگاه ، هتل و یا حتی لابی و منزلتان آکواریوم استوانه ای زیبا و ایمن اجرا کنید همین حالا از مشاوره رایگان گروه آب سکون استفاده نمایید

09205958384   کارشناس آنلاین     طراحی و مشاوره   02155957060

آکواریوم استوانه ای

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟