آماده سازی آکواریوم قبل از خرید ماهی

آماده سازی آکواریوم قبل از خرید ماهی

اگر قصد دارید اولین آکواریوم خود را راه اندازی کنید، ورود شما را به دنیای هیجان انگیز زیر آب آکواریوم خوش آمد می گوییم. از طرف دیگر، اگر قبلاً یک آکواریوم دارید اما تجربه بدی در معرفی ماهی های جدید به آکواریوم خود داشته اید، ناامید نشوید، این اطلاعات نیز می تواند به شما کمک کند!

اول از همه به خاطر داشته باشید که نمی توانید یک آکواریوم جدید و ماهی هایی که می خواهید داخل آن داشته باشید را در همان روز خریداری کنید. هنگامی که یک آکواریوم راه اندازی می کنید، یک اکوسیستم کوچک ایجاد می کنید که ماهی های شما در آن زندگی می کنند. و به همین دلیل است که باید مطمئن شوید که برای معرفی حیوانات زنده مناسب است.

نکات زیر هم برای آکواریوم های آب شیرین و هم برای آکواریوم های آب شور است، اما به یاد داشته باشید که برای معرفی ماهی های آب شور باید جنبه های دیگری مانند شوری را در نظر بگیرید و ماهی های آب شور معمولاً به زمان سازگاری طولانی تری نیاز دارند.

آماده سازی آکواریوم قبل از خرید ماهی

در اینجا 6 نکته مفید را قبل از معرفی ماهی جدید به آکواریوم می نویسیم:

  1. آماده سازی

حتی قبل از خرید ماهی جدید، حتما باید آکواریوم خود را نصب کرده باشید، مهم است که این کار را در مکانی دور از منابع خارجی سرما یا گرما و پنجره ها انجام دهید، زیرا نور مستقیم خورشید جلبک های نامطلوب تولید می کند، می توانید نگاهی به آن بیندازید. نکات دیگری که هنگام مونتاژ آکواریوم به شما می دهیم.

قبل از خرید ماهی جدید نیز می توانید کمی در مورد نوع ماهی که می خواهید داشته باشید تحقیق کنید یا زمانی که برای خرید آکواریوم خود می روید از مدیر فروشگاه بپرسید، همانطور که منطقی است اندازه آکواریومی که دارید اندازه آن را تعیین می کند. ماهی‌هایی که می‌توانند در آن زندگی کنند نوع ماهی‌ای که دارید باید دما، سختی و PH آب مشابهی داشته باشد و اگر می‌خواهید گونه‌های مختلفی داشته باشید، باید بتوانند با هم زندگی کنند.

هنگامی که آکواریوم را در مکان ایده آل قرار دادید، باید تمام تجهیزات لازم برای حفظ یک اکوسیستم سالم مانند فیلتراسیون، روشنایی، گرمایش و شیمی آب را داشته باشید. وقتی ماهی های جدید را برای آکواریوم خود خریداری می کنید، آنها نمی توانند زمان زیادی را در کیسه ای که برای حمل و نقل آن استفاده می کنید بگذرانند، سعی کنید آنها را به خانه جدید خود ببرید تا در اسرع وقت شروع به سازگاری با آنها کنید. هنگامی که با ماهی جدید خود وارد می شوید، نمی توانید آنها را مستقیماً در آب آکواریوم قرار دهید: سازگاری کمی طول می کشد.

  1. آنها را با دما سازگار کنید

کیسه را باز کرده و داخل آکواریوم قرار دهید، کیسه را به لبه آکواریوم قلاب کنید تا در آب نیفتد. در این مرحله ماهی ها هنوز داخل کیسه هستند. این کار را می کنیم تا ماهی های جدید کم کم به دمای آب آکواریوم عادت کنند. بگذارید کیسه حدود 20 دقیقه شناور بماند.

آماده سازی آکواریوم قبل از خرید ماهی

  1. آنها را با آب در خانه جدید خود سازگار کنید

سپس کمی آب از آکواریوم به همراه ماهی جدید به اندازه یک سوم حجم کیسه داخل کیسه بریزید. ما این کار را انجام می دهیم تا آنها به ترکیب شیمیایی آب خانه جدید خود عادت کنند، که اگرچه آن را برای نیاز آنها آماده کرده ایم، اما می تواند چیزی متفاوت از آب داخل کیسه باشد. حدود 10 دقیقه صبر می کنیم.

سپس مرحله قبل را تکرار می کنیم و یک سوم دیگر از حجم کیسه را پرتاب می کنیم و 10 دقیقه دیگر صبر می کنیم. برای اکثر ماهی های گرمسیری این برای سازگاری کافی است، اما هرگز از فروشگاه بپرسید که آیا روش یا توصیه دیگری دارند که می تواند به شما کمک کند یا خیر.

  1. آب!

سپس می توانید با استفاده از یک تور، ظرف یا ظرف دیگری، در نهایت ماهی های جدید را از کیسه خارج کرده و آنها را به زیستگاه جدید خود معرفی کنید. آب از کیسه به آکواریوم خود وارد نکنید. وارد کردن آب ناشناخته به آکواریوم شما می تواند باعث گسترش بیماری شود.

پس از معرفی ماهی جدید به آکواریوم خود.

  1. آرامش و همزیستی

برای کمک به آرامش آنها، چراغ آکواریوم را خاموش کنید. اگر قبلاً ماهی در آکواریوم داشتید، خاموش کردن چراغ ها باعث می شود که تمام توجه خود را روی تازه واردان متمرکز نکنند. همچنین توصیه می کنیم دوز توصیه شده فلووال آکواپلاس را مجدداً مصرف کنید تا استرس افراد تازه وارد و کسانی که قبلاً در آکواریوم زندگی می کردند کاهش یابد. اگر شما اولین ساکنان آکواریوم هستید، می توانید حدود 24 ساعت قبل از غذا دادن به آنها صبر کنید، اما اگر قبلا ماهی در آکواریوم خود داشتید، طبق معمول به آنها غذا دهید.

  1. بررسی کنید و تفاوت ها را در نظر داشته باشید

به یاد داشته باشید که گونه‌های حساس‌تری نسبت به سایرین وجود دارند، ماهی‌های آب شور هنگام معرفی آن‌ها به آکواریوم جدید نیاز به توجه دیگری دارند، و همچنین ماهی‌های دیسکس که به تغییرات pH بسیار حساس هستند و ممکن است به زمان بیشتری برای سازگاری نیاز داشته باشند.

آماده سازی آکواریوم قبل از خرید ماهی

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟