آب بندی استخر های شیشه ای

آب بندی استخر های شیشه ای

در اصل آب بندی شیشه استخر با استفاده از یک چسب و یا یک ماده ضد آب مخصوص که بین سازه وشیشه اجرا میشود ختم نمیشود، زیرا آب بندی شیشه استخر مستلزم اقدامات و پیش بینی ها یی است که در فرایند ساخت سازه بتنی انجام میشود که در آخر در مرحله پایانی با استفاده از چسب های مخصوص این کار به اتمام میرسد.

آب بندی استخرهای شیشه ای یکی از تخصصی ترین و تکنیکیترین مراحل ساخت یک استخر شیشه ای  می باشد. شیشه استخر باید به گونه ای باشد که استخر در هنگام استفاده دچار نشتی آب نشود.

آب بندی استخر های شیشه ای

آب بندی استخر شیشه ای یعنی چه؟

اگر این سؤال هم برای شما پیش آمده است که آب بندی استخر شیشه ای به چه معناست و یا اینکه چرا آب بندی استخر شیشه ای مهم است، باید به این نکته دقت داشته باشید که استخرهای شیشه ای نیز مانند استخرهای بتنی نیازمند تمامی عایق کاری ها از جمله ایزوگام کردن، قیر و گونی کردن، استفاده از رنگ ها و روکش ها برای آب بندی استخر، عایق کاری به وسیله ژل میکروسیلیس و یا رزین همه با همه مورد نیاز است.

مراحل آب بندی استخرهای کاشی کاری شده با آب بندی استخرهای شیشه ای کمی تفاوت دارد، اما استخرهای شیشه ای به دلیل اینکه حساس تر و ظریف تر هستند، بایستی به دقت مورد بررسی قرار بگیرند.

چرا آب بندی استخر شیشه ای مهم است؟

ساخت استخرهای شیشه ای باید دقیق و روی اصول انجام شود، زیرا نیاز به آب بندی اساسی و تخصصی دارد. استخرهای شیشه ای باید بر روی سطح زمین اجرا شوند و علاوه بر داشتن زیبایی، قدرت و استحکام کافی نیز داشته باشند. هنگام ساخت استخرهای شیشه های محل برخورد شیشه و بتن و همچنین اتصالات آن ها با پروفیل های مخصوص به یکدیگر متصل می شوند و درزبندی آن ها با دقت بالایی انجام می شود.

آب بندی استخر های شیشه ای

معمولاً جنس فلزی که برای ساخت ریل شیشه در استخرهای شیشه ای مورد استفاده قرار می گیرد استیل و آلومینیوم است. وقتی که شیشه ها در این ریل های فلزی قرار می گیرند باید با دقت و ظرافت کار انجام شوند. چون که شکستن لبه های شیشه باعث از بین رفتن آب بندی می شوند.

آب بندی استخر شیشه ای چگونه انجام می شود؟

در آب بندی استخر شیشه ای از پروفیل هایی که از جنس استیل و آلومینیوم هستند استفاده می کنند و آن ها را به صورت ریلی برای قرارگیری شیشه به کار میبرند. و از چسب های مخصوص و چسب های خمیری و پودری نیز برای اطمینان از پروسه آب بندی استفاده می کنند. بعد از استفاده از این مواد و چسب ها، استخر ۱۲ ساعت بعد پر از آب می شود تا هرگونه نشتی احتمالی شناسایی اگر داشت در طی این ساعات  برطرف شود.

آب بندی استخر های شیشه ای

 

 

آب بندی استخر شیشه ای با استخرهای کاشی کاری شده چه تفاوتی دارد؟

یکی دیگر از روش های آب بندی استخر آب بندی به وسیله کاشی کاری می باشد که هزینه بالایی دارند و معمولاً در استخرهای خصوصی به کار می برند. این روش علاوه بر دارا بودن ظاهر زیبا باعث می شود که جلبک ها و باکتری ها در محیط استخر رشد نکنند و استخر به طور کامل آب بندی شود، ولی همان طور که می دانید آب بندی استخر شیشه ای علاوه بر روش هایی که برای استخرهای سنتی به کار برده می شوند نیازمند روش های دقیق تری است و از چسب ها و مواد عایق مخصوص برای آب بندی آن ها استفاده می شود.

 برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.

09205958384

02155958384

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.