اهمیت آب بندی در استخر شیشه ای

ساخت استخر شیشه ای از مراحل مهم و اساسی تشکیل شده است که از اصلی ترین مراحل ساخت این استخرها، آب بندی استخرهای شیشه ای می باشد. نکته قابل توجه در آب بندی استخرهای شیشه ای این است که در دیواره و کف هیچ درز یا ترک خوردگی مانند آب بندی استخرهای بتنی وجود نداشته باشد، چرا؟

 به این دلیل که در صورت وجود ترک یا درز، با مرور زمان این ترک ها بر اثر مواردی مانند فشار و ضربه بزرگ تر می شوند و آب به قسمت بیرون نشت می کند. این موضوع باعث می شود که هزینه ای که برای استخر خود کرده اید هدر برود و همینطور باعث هدر رفتن انرژی و ایجاد بسیاری از مشکلات می شود.

بنابراین قبل از ساخت استخر شیشه ای، نکاتی وجود دارد که حتما باید رعایت شوند، اقدامات زیادی وجود دارد که قبل از آن باید رعایت شود و مراحل آب بندی توسط چسب و مواد ضذ آب باید کامل شود.

برای آب بندی استخرهای شیشه ای تمام مراحلی که برای استخرهای بتنی طی می شود، برای آب بندی استخرهای شیشه ای نیز به کار می رود. در غیر اینصورت، پروژه به مشکل می خورد و داشتن تجربه و تخصص در آب بندی استخرهای شیشه ای و همچنین تکنیک های به کار رفته برای نصب و برش شیشه از موارد مهم و اساسی می باشد.

اهمیت آب بندی در استخر شیشه ای

آب بندی استخر شیشه ای چیست؟

اما بسیاری از افراد اهمیت آب بندی و یا اینکه آب بندی استخر شیشه ای چیست را نمی دانند. در واقع آب بندی استخرهای شیشه ای به این معناست که تمامی مراحل آب بندی استخرهای بتنی برای آب بندی استخرهای شیشه ای نیز انجام می شود، مانند تمامی عایق کاری ها مانند ایزوگام کردن، قیر و گونی کردن، استفاده از رنگ ها و روکش ها برای آب بندی استخر، عایق کاری به وسیله ژل میکروسیلیس و یا رزین، می باشد. در اصل، تفاوت های کمی در آب بندی استخرهای کاشی کاری شده و استخرهای شیشه ای وجود دارد، اما استخرهای شیشه ای به دقت بیشتری به دلیل حساس تر بودن، نیاز دارند.

اهمیت آب بندی استخرهای شیشه ای

ساخت استخرهای شیشه ای به دقت و تخصص زیادی نیاز دارد که در این صورت آب بندی این استخرها نیز از اهمیت بالایی برخوردارند. آب بندی این نوع استخرها یک کار اساسی و تخصصی می باشد. استخرهای شیشه ای بر روی زمین اجرا می شوند و زیبایی چشمگیر و استحکام بالایی دارند. دقت بالایی در زمان ساخت استخرهای شیشه ای در مرحله برخورد شیشه و بتن و همینطور اتصالات آن ها با پروفیل های مخصوص به یکدیگر که متصل می شوند و درزبندی، نیاز است.

استیل و آلومینیوم بیشتر در فلزهایی که برای ساخت ریل شیشه در استخرهای شیشه ای مورد استفاده قرار می گیرند، به کار می رود. قرار گرفتن شیشه ها در ریل های فلزی از جمله کارهایی می باشد کهه به دقت و ظرافت فراوانی نیاز دارد.

اهمیت آب بندی در استخر شیشه ای

زیرا از بین رفتن آب بندی با شکستن لبه های شیشه اتفاق می افتد. سوالی که مطرح می شود این است که آب بندی استخرهای شیشه ای با استخرهای بتنی چه تفاوتی دارند؟ یکی از تفاوت آن ها این است که در آب بندی استخرهای بتنی از کاشی کاری استفاده می شود که هزینه بالایی دارند و این کار بیشتر در استخرهای خصوصی انجام می شود.

از مزیت های این روش این است که علاوه بر خلق زیبایی، از رشد جلبک ها و باکتری ها در محیط استخر جلوگیری می کنند و در این صورت آب بندی استخر به صورت کامل انجام می شود. در استخرهای شیشه ای علاوه بر مراحلی که برای استخرهای بتنی انجام می شود به روش های دقیق تری نیاز است و برای آب بندی از چسب ها و مواد عایق مخصوص استفاده می کنند.

مراحل آب بندی استخر شیشه ای

از پروفیل هایی که از جنس استیل و آلومینیوم ساخته شدند در آب بندی استخرهای شیشه ای، استفاده می شود و برای قرارگیری شیشه به عنوان ریل به کار برده می شود و برای اینکه از پروسه آب بندی مطمئن شوند از چسب های مخصوصی مانند سنگ آنتیک و چسب های خمیری و پودری استفاده می کنند.  هنگامی که مراحل استفاده از این مواد و چسب ها تمام شد، بعد از 12 ساعت استخرها پر از آب  می شوند که در این صورت هرگونه مشکلاتی مانند نشتی احتمالی شناسایی و از بین می رود.

توسط کارشناسان استخر شیشه ای این نوع استخرها باید مورد استفاده قرار بگیرند.

از ویژگی هایی که باید استخرهای شیشه ای داشته باشند، مقاومت بالا در برابر فشار هیدرولیکی و همینطور در برابر تلاطمی که شنا گران در آب به وجود می آورند، می باشد. استخرهای شیشه ای از تجهیزات مناسب استفاده می کنند و تکنسین های متخصص در اجرای این استخرها نقش دارند.

همانطور که گفتیم، آب بندی استخرهای شیشه ای یکی از مراحل تخصصی و ضروری در ساخت این نوع استخرها می باشد که این کار به وسیله مهندسان متخصص و با تجربه انجام می شود. تمامی اتصالاتی که در این استخرها به کار می رود توسط طراحان ساز و کار انجام می شود و محل برخورد شیشه و بتن با استفاده از پروفیل های مخصوص انجام می شود که این کار باعث می شود تا استخر در برابر نفوذ آب مقاوم باشد و به دقت استخر آب بندی شود.

اهمیت آب بندی در استخر شیشه ای

و همچنین، به تجربه و تخصص بالا در قرارگیری ریل های فلزی و همینطور جاگذاری شیشه ها داخل این ریل ها، نیاز است. این کار توسط کارشناسان ساز و کار با داشتن تجربه بالا به آسانی تمام کارهای مرتبط به طراحی، اجرا، نصب و آب بندی استخرهای شیشه ای انجام می شود.

با مشاوره های رایگان از کارشناسان ما می توانید بهترین تصمیمات را بگیرد و از تابستان خود با استخر شیشه ای لذت کافی را ببرید.

02155957060

09205958384

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.