ماهی دیسکس زیبا گران است

ماهی دیسکس زیبا گران است

دیسکس‌ ها ماهی های بسیار جالبی برای نگهداری هستند و به دلیل زیبایی بی نظیری که دارند به مرور زمان محبوبیت زیادی پیدا کرده اند.  علیرغم ظاهر آنها، مشکلاتی نیز وجود دارد و قابل توجه ترین آنها قیمت است. ماهی های دیسکس حتی در مقایسه با برخی ماهیان آکواریومی آب شور موجود در بازار ، نسبتاً گران هستند. دلایل مختلفی وجود دارد که دلیل گرانی این ماهی است.

ماهی دیسکس زیبا گران است

آنها نسبت به سایر ماهیان گرمسیری نیاز به دمای گرمتر دارند

برای آن دسته از نگه داران ماهی دیسکس که در آب و هوای سردتر هستند ، تأمین گرمایش آب هزینه زیادی است. به همین دلیل است که دیسکس وارداتی از آسیا ارزانتر از ماهیان پرورشی در اروپاست. به همین دلیل ، خرده‌فروشی ماهیان دیسکس گران است زیرا فروشنده مجبور است به اندازه کافی از فروش، جلوی ضررها را بگیرد و بتواند در کسب و کار خود بماند.

کیفیت غذا و آب

صرف نظر از این که غذای ماهی خانگی به آن‌ها بدهید یا از غذاهای صنعتی استفاده کنید، غذای ماهی دیسکس نسبتاً گران است. تهیه غذا از دل گوساله یا غذای دریایی خود نیز راحت و ارزان نیست. آنها همچنین نیازهای بسیار دقیقی در مورد آب دارند و بیشتر پرورش دهندگان برای تأمین این موارد باید بسیار سخت کار کنند. این الزامات سخت آنها را بسیار گران می کند.

زمان رشد

زمان زیادی بین تولد تا بلوغ ماهی دیسکس وجود دارد. بزرگسالان با کیفیت بالاتر بسیار گران‌تر هستند زیرا احتمالاً طی فرآیند پرورش تلفات بین ماهی‌ها صورت گرفته است و ماهیان باکیفیت کمتری به بلوغ رسیده‌اند. علاوه بر آن زمان سرمایه است و برای جمع آوری دیسکس با کیفیت بالا به زمان زیادی نیاز خواهید داشت.

ماهی دیسکس زیبا گران است

ماهی دیسکس زیبا گران است

تقاضا

یکی دیگر از دلایل گران بودن ماهیان دیسکس ، وضعیت عرضه و تقاضا است. به عنوان مثال در ایالات متحده پرورش دهنده های زیادی وجود ندارد . به همین دلیل ، آنها در هیچ جایی نزدیک به میزان تقاضا تولید نمی کنند. یکی دیگر از گزینه های پیش روی فروشندگان این است که ماهیان دیسکس وارداتی باشند ، ولی در این روش ریسک و هزینه زیادی وجود دارد که باید پوشش داده شود.

وارد کننده باید ماهی‌ها را نگهداری کند ، با هر بیماری برخورد کرد، آن را درمان کند؛ هرگونه خسارت ناشی از تلفات را جبران کرده و نوعی تضمینرا به خریدار دهد. این عوامل باعث می شود هزینه دیسکس وارداتی حتی ببسیار بیشتر شود.

گذشته از عرضه کمتر ، مردم واقعاً ماهیان دیسکس را دوست دارند و بنابراین تقاضا نیز بسیار زیاد است. به همین دلیل مغازه ها می توانند هزینه بیشتری طلب کنند و مردم نیز پرداخت می کنند.

برند پرورش‌دهنده

ماهیان دیسکس باکیفیت برندهای مختلفی دارند ، بنابراین بستگی به این دارد که چه کسی ماهی را پرورش داده است. برخی افراد مارک خاصی از پرورش دهنده ماهی دیسکس را ترجیح می دهند و تا زمانی که از این مارک باشد ، هر قیمتی را پرداخت می کنند. پرورش دهنده از این مزیت استفاده می کند و قیمت بالایی را برای فروش ماهیانش تعیین می کند.

کار

یکی از اصلی ترین دلایل این که دیسکس‌ها گران هستند این است که پرورش و نگهداری از آنها نیاز به فعالترین نیروی کار دارد. تاکنون در دنیا تلاش بسیار زیادی برای نگهداری و پرورش دیسکس در نمونه های بزرگ و بهتر با بهترین رنگ ها شده است.

برای اکثر گونه های معمولی ماهی، می توانید آنها را در یک حوضچه در یک منطقه گرمسیری ریخته ، آنها را تغذیه کرده و در مدت ۶ ماه با یک تور برگردید و صدها ماهی کوچک را از آن جدا کنید؛ بنابراین آنها بسیار ارزان هستند.

اما پرورش دیسکس نیاز به مراقبت بسیار بیشتری دارد، شرایط آب بسیار خاص، تعداد ماهی کمتر در مخزن و این که ماهی‌ها برای فروشحدود یک سال یا بیشتر باید داشته باشند. آن ها باید در شرایط بسیار مناسب نگهداری شوند و به خوبی غذا داده شوند تا رشد کنند. تمام این شرایط فشرده و سخت نیروی کار باعث گرانتر شدن ماهیان دیسکس می شود.

نتیجه

از دیسکس گاهی به عنوان پادشاه آکواریوم یاد می‌شود. من حدس می زنم دلیل این عنوان این است که شما باید سلطنتی برای آنها خرج کنید! اما در کل، با وجود تمام هزینه ها ، نگهداری ماهی دیسکس به خاطر زیبایی منحصر به فرد و تفاوت فراوان با سایر آبزیان ارزش آن را دارد.

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟