گیاه آکواریومی موزی

گیاه آکواریومی موزی

انواع گیاهان آکواریومی به طرق مختلف باعث سالم سازی آب آکواریوم می‌شوند. این گیاهان آبزی درست همانند گیاهان خشک‌زی و درختان عمل کرده و با گرفتن دی اکسید کربن و گازهای زیان آور از آب و آزاد سازی اکسیژن، محیط آکواریوم را سالم می‌سازند.

از سوی دیگر با جذب بعضی از باکتریهای مضر و مواد معلق در آب باعث شفاف تر شدن آب و سلامت محیط آکواریوم می‌گردند.

به طور کلی، کاشت گیاه در آکواریوم ضمن زیبا جلوه دادن محیط آکواریوم، نقش مهمی را در ایجاد تعادل و پایداری اکوسیستم آن ایفا می‌کند.

گیاهان آبزی یا آکواریومی گونه های متنوعی دارند و از مناطق گرمسیر و آب های گرم و اغلب شیرین، به سایر نقاط دنیا انتقال یافته و به صورت صنعتی در جهت تجارت تکثیر می‌گردند.

خوشبختانه طی چند سال اخیر در کشور ایران اکواریوم های پلنت یا گیاهی جایگاه ویژه ای دربین علاقه مندانش پیدا کرده و با محیا شدن تجهیزات تخصصی در همین رابطه، نگهداری از آنها آسان تر و فرح بخش تر گردیده است.

گیاه آکواریومی موزی

تجهیزات مورد نیاز برای کاشت گیاهان آکواریومی و نگهداری از آنها 

  • محیط بسته مملوء از آب مانند آکواریوم
  • سیستم گاز دی اکسید کربن
  • نور کافی توسط لامپ آکواریوم
  • دمای مناسب به وسیله بخاری و چیلر
  • بستر کاشت مناسب شامل مواد مغذی (آهن، پتاسیم، منگنز، روی، منیزیم، مس، سولفور، فسفر، کلسیوم، کربن و …) و کودهای محلول در آب
  •  محلولهای مورد نیاز ضد جلبک
  •  فیلتر و مواد فیلتری مناسب
  • سایر لوازم مورد نیاز مانند شلنگ، رابط، PH سنج و …

موزی یا نیلوفر آبی یکی از گیاهان بسیار زیبای آکواریومی می باشد که امروزه مورد توجه بسیاری از آکواریوم داران قرار گرفته است. در زبان انگلیسی به این گیاه عجیب و کوچک گیاه

موزی می گویند. این نام با توجه به ریشه این گیاه پایه گذاری شده است.

گونه های سازگار:

گیاه موزی در آکواریوم هایی با گیاهان شناور مانند سالوینیا و آزولا و پرطاووسی و تیرکمان آبی خود را نشان می دهد.
گیاه آکواریومی موزی

توضیحات تکمیلی :

  • وظیفه ی ریشه های غده مانند این گیاه (گیاه موزی) ذخیره مواد غذایی می باشد.گیاه موزی دو نوع ریشه ایجاد می کند.یکی ریشه های متورم که باید در خارج از خاک قرار بگیرند و ریشه های معمولی که درون ماسه یا گل کاشته می شوند. طول عمر این کیاه در آکواریوم محدود است ولی نگهداری از آن بسیار آسان می باشد.
  • گیاه نیمفوئیدس آکوآتیکا در ایران یافت نشده است. اما از این جنس دو گونه با نام های nymphoides indicum و n.peltatum وجود دارد که در فارسی گل مردابی یا قلب شناور نامیده شده است و درآب های راکد یا با جریان کم می رویند.
  • این دو گیاه دارای ارزش زینتی هستند ولی احتمالا برای استفاده در باغ های آبی مناسب ترند به ویژه اینکه گل های آنها بسیار چشم نواز است. از برگ های n.peltatum برای داروی تب بر استفاده می شود. از این گیاه در گیلان دیده شده است.گیاه آکواریومی موزی

منبع پتزیپ

 

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟