چرا آکواریوم ؟

چرا آکواریوم ؟

تاکنون مقالات زیادی راجع به آکواریوم، ماهی ها، شرایط آب و … خوانده اید. اما در این مقاله قصد داریم به بررسی این که اصلا چرا آکواریوم را انتخاب کنیم بپردازیم. بشر از ابتدای آفرینش با موجودات بسیاری همچون پرندگان، چرندگان، حشرات و آبزی ها هم زیست بوده و از آن ها در زندگی بهره های بسیاری برده است.

از همین رو انسان برای تامین آب مورد نیاز زندگی چه برای نوشیدن و رفع تشنگی و چه برای تامین آب مورد نیاز کشاورزی سعی کرده همیشه در کنار آب سکنی گزیند و خانه خود را در مجاورت با آب بنا نهد. به این ترتیب موجوداتی که در آب می زیستند نیز به زندگی بشری وارد شدند که از جمله مهم ترین آن ها می توان ماهی را نام برد.

انسان ها ماهی ها را صید کرده و از آن ها به عنوان وعده غذایی خود استفاده می نمودند . تا این که به مرور زمان و با پیشرفت انسان ها و تکنولوژی، بشر به زیبایی محیط پیرامونش بیش از پیش اهمیت داد. یکی از این عناصر زیبایی محیط نگهداری از موجودات طبیعی در محل زندگی بشمار می آید.

که از آن جمله می توان به نگهداری انواع پرندگان و ماهی های زینتی زیبا و همچنین داشتن باغ و باغچه ها و کاشت و نگهداری انواع گل و گیاه اشاره نمود.

اما سوال اصلی ما این است که چرا آکواریوم را انتخاب کنیم؟

از آن جا که انسان همیشه به دنبال زیباتر کردن محیط و در عین حال آرامش بخشیدن به آن می باشد آکواریوم می تواند گزینه مناسبی برای برگزیدن باشد . چرا که در یک آکواریوم اصولی، تمامی شرایط زیست موجودات رعایت شده و سعی می شود . تا آنجا که ممکن است طبیعت زنده و زیبای زیر آب شبیه سازی شود. .

آکواریوم انواع مختلف دارد که از آن ها می توان به آکواریوم آب شیرین، شور و گیاه اشاره کرد که هر کدام از آن ها شرایط خاص خود را دارد .و دکورهای مختص به خود را دربر می گیرد.صدای آب همیشه گوش نواز بوده و نگاه کردن به آن حس آرامش بخشی را در وجود انسان بیدار می نماید.حتما تا بحال کنار رودخانه یا دریا نشسته اید؟به آب نگریسته و به صدای آن گوش فرا داده اید.

پس از مدتی متوجه شده اید که ساعت ها از وقتتان را به همین منوال گذرانده اید بی آن که لحظه ای خسته شوید.

اما به راستی چرا؟؟؟ آیا آب اعجاز می کند؟

در قرآن کریم می خوانیم: و جعلنا من الماءِ کل شیءٍ حی ( و هر چیز زنده ای را از آب پدید آوردیم )

چرا آکواریوم

سوره انبیاء آیه30  

پس می توان این چنین نتیجه گرفت که چون همه موجودات از آب نشأت می گیرند. به همین دلیل به مایه حیات خود حس متفاوتی نیز نشان می دهند و نه تنها از ساعت ها با آب بودن خسته نمی شوند.بلکه پس از آن نیز میل دوباره به آن نشان می دهند.

آکواریوم چون شبیه سازی آب در محیط زندگی ما انسان ها می باشد نیز از این قاعده مستثنی نیست. چرا که ساعت ها نشستن روبه روی یک آکواریوم زیبا و دیدن آن به هیچ وجه خسته کننده نیست.

چرا آکواریوم

آب زندگی است و همه موجودات زندگی را دوست دارند. حال چنانچه این موهبت الهی با زیبایی گیاهان، موجودات و … همراه شود. و به صورت اصولی و بر مبنای محاسبات و قانون های درست بنا نهاده شود می تواند زیبایی دوچندان داشته باشد.

همیشه به خاطر داشته باشیم که هر چیزی را که می خواهیم داشته باشیم.راجع به آن مشاوره گرفته و مطالب زیادی در مورد آن بخوانیم. امیدواریم که همه ما انسان ها قدر نعمت هایی را که خداوند به ما عنایت فرموده است بیش از پیش بدانیم . از آن ها جهت هر چه بهتر نمودن زندگی خویش استفاده نماییم.

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟