مهم ترین عامل در ساخت استخر بی نهایت

مهم ترین عامل در ساخت استخر بی نهایت

قبل از شروع پروژه باید چندین موارد را در نظر داشته باشید و برای تمامی آن ها تصمیمات درستی گرفته باشید. در ادامه به این موضوعات اشاره شده تا شما راحت تر بتوانید تصمیم خود را برای اجرای یک استخر شیشه ای بی نهایت بگیرید.

پیدا کردن مکان مناسب

با رعایت کردن چندین نکته میتوانید از پشیمان نشدن خود درباره تصمیمتان مطمئن باشید. در ابتدا توصیه می شود تا استخر خود را داخل یا روی زمینی که جزو مناطق آفتابی ملک شما به حساب می آید بسازید. استخر ها نباید در معرض باد های شدید قرار بگیرند تا از سرد شدن آب آن جلوگیری شود. آخرین نکته آن که ما توصیه میکنیم تا استخرتان را در نزدیکی درختان اجرا نکنید تا نیازمند تعمیر و نگهداری دشوار کمتری باشد.

انتخاب کردن موقعیت مناسب برای استخر در ویلا یا خانه از نظر هماهنگ کردن جلوه بصری اهمیت دارد. ممکن است استخرها تنها برای شنا کردن ساخته نشوند، بلکه به دلیل منظره ای از آب و آن محیط آرامی که به اطراف خانه می دهد، اجرا شود.

درکنار رعایت قوانین تقسیم بندی، استخر بی نهایت باید با طرح شهری مطابقت داشته باشد. فاصله بین ساکنین از شهرداری به شهرداری دیگر متفاوت است. شما باید اسناد برنامه ریزی شهری شهرداری خود را قبل از ساخت یک استخر بی نهایت یا یک استخر شیشه ای بررسی کنید.

مهم ترین عامل در ساخت استخر بی نهایت

انتخاب نوع سرریز

نوع سرریز ها بنا بر مشخصات زمین، اثر مورد نظر و امکانات در اطراف استخر، انتخاب می شوند. برای مثال زمانی که زمین شما شیب دارد، می توانید یک طرف از دیواره های استخر را با یک سرریز جایگزین کنید. پاسیوها و حیاط خلوت های مسطح با استخرهایی با سرریزهای محیطی، فضای منحصر به فرد و آرام بخشی را برای شما ایجاد می کنند. قطعا شنا در همچین استخری انتخاب افرادی که خواهان خلاقیت و نوآوری هستند خواهند بود. پس یک استخر با یک لبه بی نهایت در خانه شما ضروری خواهد بود.

ترسیم نقشه ها

استخرهای بی نهایت در واقع دو سطح دارند: استخر اصلی و حوضه ای که به طور استراتژیک فراتر و زیر لبه بی نهایت ساخته شده است. استخر اصلی یک لبه دارد، فقط یک اینچ یا بیشتر زیر بالای آب پنهان شده است. این بدان معناست که بیشتر آب مانند هر استخر سنتی وجود دارد. اینچ آب اضافی که در آن وجود ندارد دیوار را پنهان می کند و این توهم را ایجاد می کند. آبی که بالای دیوار می نشیند از لبه و به حوض پایین جریان می یابد. سپس دوباره به استخر بالایی پمپ می شود و چرخه ای ایجاد می کند که در آن آب هدر نمی رود.

مهم ترین عامل در ساخت استخر بی نهایت

چرا باید یک استخر بی نهایت داشته باشم؟

دلیل اصلی انتخاب مردم برای استخر بی نهایت، زیبایی لوکس آن است. زمانی که در یک افق خیره کننده ساخته می شود، هیچ چیز دیگری نزدیک نمی شود. استخرهای بی نهایت چشم انداز نامحدودی از دریا، خط افق یا منظره ای زیبا دارند. مردم از سرتاسر جهان به هتل ها و استراحتگاه ها سفر می کنند فقط برای تجربه تجملات شنا در استخر بی نهایت (و گرفتن چند عکس برای اینستاگرام).

استخرهای بی نهایت نیز در مقایسه با بسیاری از استخرهای دیگر سازگار با محیط زیست هستند. آب از لبه استخر تلف نمی شود. توسط حوضه جمع آوری شده و به استخر اصلی “بازیافت” می شود. پمپی که این کار را تنظیم می کند فقط زمانی کار می کند که استخر در حال استفاده است. این طراحی نفیس به این معنی است که آب و انرژی حفظ می شود و منجر به کاهش هزینه ها و ردپای کربن کمتری می شود.

 

اقلام نگهداری برای آب تمیز

نگهداری کردن از یک استخر بی نهایت بسیار آسان تر از استخر های سنتی و قدیمی است. شما خیلی کم از وسیله و لوازم جانبی مثل توری، جاروبرقی، تمیز کننده خودکار استخر و… استفاده میکنید. همه این ها به دلیل وجود سرریز است که توسط هیدرولیک معکوس تغذیه می شود. و به این معنی است که آب در یک جا باقی نمی ماند و خاک و آشغال ها در آن ته نشین نمیشوند و توسط سرریز تخلیه می شود. برای نگهداری و ضد عفونی کردن آب استخر نیز می توان از الکترولیز برای جایگزینی محصولاتی مانند کلر استفاده کرد.

برای مشاوره رایگان و اطلاعات بیشتر با شماره 02155957060 تماس بگیرید و یا از طریق شماره تلفن 09205958384 در پیام رسان های تلگرام و واتساپ پیام دهید.

مهم ترین عامل در ساخت استخر بی نهایت

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.