قرنطینه کردن آکواریوم

قرنطینه کردن آکواریوم

هنگام جذب حیوانات جدید مهم است که بدانید اگر آنها را از پرورش دهنده خریداری نکرده اید، اغلب نمی دانید این حیوانات کجا بوده اند و با چه چیزی در تماس بوده اند. برای سلامتی گیاهان و حیوانات فعلی‌تان، مهم است که بدانید آیا آن تماس‌ها و مکان‌های ناشناخته اثر خود را روی حیوانات گذاشته‌اند یا خیر. این ممکن است بسیار پیچیده به نظر برسد و شما می توانید در تدوین پروتکل قرنطینه بسیار جلو بروید، اما رویکرد این وبلاگ پیچیده نیست.

اگر نمی توانید متوجه شوید که حیوانات به چیزی علاقه دارند یا خیر، هنوز هم می توانید مطمئن شوید که آنها چیزهای خاصی را به ماهی های مخزن اصلی نمی برند! از طریق قرنطینه آیا می خواهید از بیماری ماهی در آکواریوم خود جلوگیری کنید؟

قرنطینه کردن آکواریوم

قرنطینه در آکواریوم: این به چه معناست؟

قرنطینه یعنی انزوای کامل. عایق. در برنامه ما، نگه داشتن یک مدرسه جدید کاملاً جدا از هر ماهی دیگری که دارید. این به طور موثر از پریدن یک چیز بد از مدرسه ای به مدرسه دیگر جلوگیری می کند. منطقی نه؟ چگونه می خواهیم این را در عمل اعمال کنیم؟ برای شروع، ما به یک مخزن نیاز داریم که بتوانیم آن را در منطقه ای متفاوت از آکواریوم مورد نظر شما قرار دهیم. این اتاق و سطل دیگر تبدیل به اتاق قرنطینه و سطل قرنطینه می شود. با بزرگ‌تر کردن فاصله بین ۲ دسته ماهی، خطر انتقال بیماری‌ها، انگل‌ها و … کاهش می‌یابد.

یک مخزن قرنطینه آکواریوم خوب چیست؟

ظرف قرنطینه ترجیحا از پلاستیک با گوشه های گرد در داخل ساخته شده است. مانند، برای مثال، یک “جعبه منحنی”. هدف از سطل این است که بتوان آن را به خوبی تمیز کرد. بنابراین یک کف و کناره های صاف و زیبا. از آنجا که ما اغلب مخزن قرنطینه را تازه می کنیم تا نیتریت تشکیل نشود، لزوماً نیازی به فیلتر ندارد. مخزن قرنطینه موقتی است، شما واقعاً فقط در صورت خرید ماهی جدید و اگر می خواهید گیاهان آکواریومی را برای مدتی جدا کنید به آن نیاز دارید.

آنچه شما همچنین نیاز دارید مجموعه کاملی از محصولات مراقبتی است که برای سایر ظروف خود استفاده نمی کنید. تور، اسفنج، سطل، شیلنگ و… اگر به جعبه قرنطینه نیاز ندارید، آن را ضدعفونی کرده، داخل جعبه قرار دهید و تمیز کنید. بنابراین فضا و بهداشت یک عامل هستند، اما مهمترین عامل خود شما هستید. جدیدقرنطینه کردن آکواریوم

ماهیگیری در قرنطینه: چه چیز دیگری نیاز دارید؟

اگر از قبل یک ظرف دارید، به یک بخاری، یک پمپ هوا و یک فیلتر هوا با پشم فیلتر نیاز دارید. گیاهان پلاستیکی در ظرف قرنطینه بسیار مفید هستند، اما می توانید گیاهانی را که به خوبی تمیز شده اند نیز در آنها قرار دهید که بعداً می توانید آنها را دور بریزید. برای حیوانات خوب است که می توانند پنهان شوند. از این گذشته، ماهی تا 6 هفته آینده در این مخزن قرنطینه زندگی خواهد کرد.

ظرف در مکانی ساکت و تا حدودی تاریک قرار می گیرد و با آب شیر تازه پر می شود. به صورت اختیاری، می توان یک نرم کننده آب اضافه کرد که در صورت لزوم می تواند آب لوله کشی شما را بهبود بخشد. در هلند، آب لوله کشی به طور کلی به اندازه کافی تمیز است. پمپ روشن می شود، آب به دمای مناسب می رسد و روز بعد می توانیم حیوانات را قرار دهیم. سپس مانند همیشه انجام دهید.

خیلی آرام به آن عادت کنید و از شوک جلوگیری کنید. در هفته 1 ما مخزن را روزانه حداقل 90٪ با آب مناسب تعویض می کنیم. دلیل این امر این است که می خواهیم در اسرع وقت مدفوع روده حیوان را از ظرف قرنطینه خارج کنیم. ماهی نیز به سرعت به مراقبت عادت می کند. به خصوص اگر آنها را تعقیب نمی کنید، سعی کنید آنها را بگیرید یا آنها را در تانک قرنطینه گوشه کنید و تانک را به شدت روشن نکنید. اکسیژن زیادی را فراهم کنید.

زمان زیادی در طول نوسازی صرف می شود تا قسمت زیرین به درستی تمیز شود. هر گونه رشد جلبک حذف می شود، البته مدفوع ماهی و غیره. این مدفوع، بلکه بافت و پوسته ماهی حاوی باکتری و انگل است. آنها اجازه انتشار در مدرسه، تولید مثل یا تجمع در سطل قرنطینه را ندارند. با حذف روزانه این مواد آلوده، فشار عفونت را کاهش می دهیم. یعنی هر روز پشم صافی را داخل فیلتر می گذاریم.

جایگزین کردن مهم است که بیش از حد غذا ندهید و اطمینان حاصل کنید که ماهی در طول مراقبت استرس اضافی را تجربه نمی کند. شما می توانید این کار را با ماندن سیستماتیک در کناره ها تا حد امکان انجام دهید. در نتیجه، بیشتر فضا برای حیوانات باقی می ماند. می توانید از غذایی که می دهید استفاده کنید تا حیوانات به شما عادت کنند.

قرنطینه آکواریومی: Infectiedruk

فشار عفونت مقدار ویروس، باکتری، انگل و غیره در هر مقدار آب است. فشار عفونت را می توان با سیفون کردن پاتوژن ها یا از بین بردن آنها کاهش داد. ما قبلاً در هنگام تعویض آب سیفون می کنیم. کشتن را می توان با پمپ ازن، لامپ UV، تصفیه روزانه پراکسید هیدروژن یا در برخی موارد حتی با افزایش دما انجام داد. در نهایت، می‌توانیم از دارو برای مبارزه با پاتوژن‌های شناخته شده مانند کرم‌ها استفاده کنیم. با کاهش فشار عفونت و آب شیرین، ماهی به زودی احساس بهتری پیدا می کند.

اگر بتوانیم فشار عفونت را پایین نگه داریم و یک هفته جلوتر باشیم، فاز اول را پشت سر گذاشته ایم. سپس ماهی ما اکنون مدفوع می شود و به آب لوله کشی و غذا عادت می کند. زمان مرحله 2. اکنون حدود 50% در روز تغییر می کنیم، اما به جای تعویض 100% آب لوله کشی، 10% آب جدید را با آب آکواریوم جایگزین می کنیم. به این ترتیب حیوانات جدید می توانند به شرایط موجود در آب آکواریوم سالم آکواریوم مورد نظر شما عادت کنند. آنها آن را بسیار جالب می دانند و اغلب در برابر پاتوژن های موجود در آکواریوم مورد نظر مقاومت می کنند زیرا ما آنها را به میزان محدودی در معرض خطر قرار می دهیم.

به تدریج در طول زمان می توانید یک روز در میان با افزایش مقدار آب آکواریوم تغییر دهیدو آب لوله کشی کمتر و کمتر می شود. اگر با دقت مطالعه کنید، می بینید که هم آکواریوم و هم مخزن قرنطینه را بیشتر آب شیرین می کنید. بنابراین احتمالاً خود آکواریوم نیز بیشتر اوقات تجدید می شود. این یک عارضه جانبی خوب برای حیوانات در آکواریوم است.قرنطینه کردن آکواریوم

از بیماری ماهی در آکواریوم خود جلوگیری کنید

درمان می تواند بعد از 2 هفته شروع شود. شروع به کرم زدایی از حیوانات کنید. این احتمالاً آنها را از رنج زیادی نجات می دهد. اگر قبلاً در مدفوع و روی ماهی کرم دیده اید، البته باید زودتر درمان را شروع کنید. و سپس حداقل یک نقطه درمانی را با پیروی از دستورالعمل های استفاده از جمله تکرارهای لازم انجام دهید. در صورت لزوم، اکنون می توانید یک فیلتر پیچ شده از آکواریوم اصلی نیز قرار دهید. اگر همیشه با موفقیت ماهی های جدید را در قرنطینه در برابر نقطه درمان کنید، در بیشتر شرایط هرگز نمی توانید دوباره نقطه بگیرید زیرا انگل وجود ندارد. پس این یک امتیاز خوب است.

شما از کل زمان قرنطینه برای مشاهده درست حیوانات خود استفاده می کنید. مراقب ماهی هایی باشید که خود را از گروه جدا می کنند یا رفتار انحرافی دیگری از خود نشان می دهند. در نهایت ماهی یک بیماری را نشان می دهد که اگر حداقل بتوانیم بفهمیم چیست، می توانیم آن را درمان کنیم.

بعد از حدود 6 هفته، ماهی در قرنطینه خوب عمل می کند و سالم خواهد بود و می تواند در تانک جدید استفاده شود. عادت کردن و معرفی زمانی که همه حیوانات برای چند روز تا یک هفته خوب غذا خورده باشند بهترین نتیجه را دارد. گرسنگی آخرین چیزی است که به ذهن آنها می رسد، زیرا ساکنان جدید آزاد می شوند. بهتر است حیوانات قرنطینه را در نور کم رها کنید و همچنین باید روشن یا خاموش شدن لامپ ها را در نظر بگیرید. حیوانات جدید باید جریان را یاد بگیرند و قبل از روشن یا خاموش شدن چراغ ها به خوبی بپوشند. روشن کردن چراغ شب برای جهت یابی در شب اول می تواند مفید باشد.

در این مقاله یک راهنمای جامع برای قرنطینه کردن حیوانات آکواریومی به شما ارائه کرده ام. در صورت وجود سوال و مشکل با کارشناسان ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.

شماره تماس: 09205958384

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟