شنا در ارتفاع

شنا در ارتفاع

در تلاشی برای جذب خریدارانی که به دنبال زندگی کانکس با تجملات یک غوطه وری خصوصی هستند، توسعه دهندگان به طور فزاینده ای استخرهای بالکن را به پیشنهادات مسکونی خود اضافه می کنند.

ایده شنا در ارتفاع صدها فوتی در هوا ممکن است برای همه جذاب نباشد، اما در سال‌های اخیر و به لطف پیشرفت‌های مهندسی و تقاضای روزافزون مصرف‌کنندگان، استخرهای بالکن در ساختمان‌های لوکس در حال گسترش هستند.

در میامی، 116 واحد در برج پورشه یک استخر خصوصی خواهند داشت که هر کدام در تراس با منظره ای پانوراما از اقیانوس قرار دارند. در بمبئی، ساختمان Bandra Ohm، طراحی شده توسط James Law Cybertecture مستقر در هنگ کنگ، شامل حدود 100 واحد با استخرهای هلالی شکل مشرف به اقیانوس است. در باهاما، ساختمان Honeycomb با طراحی BIG شامل 34 استخر خصوصی است که در تراس ها فرو رفته اند.

محو شدن فضاهای نشیمن داخلی و خارجی چیز جدیدی نیست، و بسیاری از پروژه های آپارتمان شهری در حال حاضر دارای تراس های وسیع در فضای باز و آشپزخانه های پشت بام هستند، نوع فضاهایی که معمولاً در خانه های تک خانواده یافت می شود. به نظر می رسد استخرهای خصوصی آخرین مرز هستند. شنا در ارتفاع

پروژه‌های بین‌المللی جدید برای طراحی استخرهای بالکن با فناوری پیشرفته توجه را به خود جلب کرده‌اند، اما توسعه‌دهندگان در آسیا در بیشتر دهه گذشته استخرها را در برج‌های آپارتمانی گنجانده‌اند. در سال 2005، توسعه دهندگان بانکوک، Le Raffine، سوخومویت 24 را تکمیل کردند، یک برج 30 طبقه که دارای 54 واحد است که بسیاری از آنها دوبلکس هستند و هر کدام دارای یک استخر شنای خصوصی هستند. ساختمان OneKL در کوالالامپور در سال 2009 تکمیل شد و معروف است “94 آپارتمان، 95 استخر”.

برج 35 طبقه کاندومینیوم که توسط معماران SCDA سنگاپور طراحی شده است، هنگام راه اندازی، معیار جدیدی را برای زندگی لوکس در مالزی ایجاد کرد و ویژگی های با تکنولوژی بالا مانند آسانسور با دسترسی انگشت نگاری، آشپزخانه Miele داخلی و دوبلکس های سه خوابه را ارائه کرد. یک استخر خصوصی نیز صادرات استخرهای بالکن را به خارج از منطقه، تا منهتن، جایی که تا همین اواخر این مفهوم آزمایش نشده بود، آغاز کرده است. Soori High Line اولین پروژه معمار در ایالات متحده است و در غرب چلسی و مشرف به های لاین پارک نیویورک واقع شده است.

این ساختمان شامل 27 واحد طراحی شده با سقف های 18 فوتی، کف سنگ آهک و پالت چوبی و تزئینات و وسایل مجلل از Poliform، Miele و Boffi است. در طبقه همکف، واحدها به حیاط های خصوصی برمی گردند. بیشتر در ساختمان، برخی از واحدها شامل استخرهای سرپوشیده/روباز گرم می شوند. اینها از سوییت اصلی در امتداد مناطق نشیمن تا مشرف به 29 ام اجرا می شوندخیابان و های لاین مجاور. همچنین پنت هاوس های تریپلکس در بالاترین طبقات وجود خواهد داشت که هر کدام یک استخر روی پشت بام دارند. سه دستگاه با قیمت های مختلف از 3.7 میلیون دلار تا 10.995 میلیون دلار منتشر شده است.

در حالی که برخی از نیویورکی ها برای درک مفهوم استخر در اتاق نشیمن تلاش کرده اند، برای چان، این ویژگی یک زائده ساختمانی پر زرق و برق نیست. این بخشی از نحوه ایجاد تخلخل در طرح های خود است. چان به دلیل جابجایی واحدهای آپارتمانی در امتداد شبکه ساختمان، ایجاد فضاهای باز و تهویه متقابل و تبدیل این فضاهای خالی به باغ های آسمانی یا حوضچه های دامان شهرت دارد. در OneKL در مالزی، واحدهای آپارتمانی دو حجمی بزرگ دارای تراس ها و استخرهای مجاور و سقف های شش متری هستند که حداکثر نور طبیعی و تهویه متقابل را امکان پذیر می کند.شنا در ارتفاع

در منهتن، مرزهای بین فضاهای داخلی و خارجی بیشتر مشخص است، اما با سوری های لاین، چان قصد داشت این را تغییر دهد. او می‌گوید: «می‌خواهم مفهوم انتقال فضاها، فضای بین داخل و خارج را به نیویورک بیاورم. آب و هوای نیویورک به اندازه جنوب شرق آسیا ملایم نیست، اما استخرها از نظر آب و هوایی با یک بخاری دیگ مرکزی کنترل می شوند و تبادل حرارتی وجود دارد، بنابراین دمای آب در 84 درجه فارنهایت (29.9 درجه سانتیگراد) حفظ می شود.

شرکت معماری DCPP Arquitectos مستقر در مکزیک، که در حال طراحی اسکای کاندوها در لیما، پرو است، پروژه ای با 10 استخر دوبلکس و کنسول، بر اهمیت فضاهای زندگی در فضای باز برای ساکنان شهری تاکید می کند. معماران می گویند: “ما معتقدیم که یک آپارتمان نباید فاقد فضاهای بیرونی باشد.” به همین دلیل است که فضای اصلی ما در هر آپارتمان، فضای عمومی بیرونی است که شامل استخر و یک سری تراس است که به کل برج پویایی می بخشد.

اما ظاهر آینده نگرانه استخرهای بالکن هنوز هم آنها را در سرفصل اخبار قرار می دهد، به ویژه طرح های گستاخانه تر. زمانی که جیمز لاو از برنامه های خود برای Bandra Ohm در بمبئی رونمایی کرد، 1.2 میلیون بازدید وب سایت او سرورهای آن را خراب کرد. طبق قانون، این ساختمان 140 متری اهم شکل از آب الهام گرفته است. معمار می‌گوید: «مفهوم طراحی برج از اثر امواج ناشی از قطرات آب الهام گرفته شده است که به عنوان موج مویرگی نیز شناخته می‌شود. در طراحی ساختمان، این اثر موج دار از طریق جابجایی مداوم حوضچه های لبه بی نهایت هر واحد ایجاد می شود.

اگرچه توسعه دهندگان با پیشرفت های مهندسی و طراحی مانند تجزیه و تحلیل ساختاری سه بعدی، مواد سبک وزن و فناوری ضد آب جسور شده اند، ساخت یک استخر مرتفع، به ویژه در یک منطقه قابل زندگی، همچنان یک چالش است. آب سنگین است و ساختمان باید بتواند بار اضافی را تحمل کند. یک فوت مکعب آب حاوی 28.3 لیتر و وزن آن بیش از 28 کیلوگرم است. وزن آب در یک استخر استاندارد (75 فوت طول، 15 فوت عرض و چهار فوت عمق) تقریباً 127000 کیلوگرم است و ساختمانی مانند OneKL تقریباً 2500 متر مربع آب را در 95 استخر شنای خود حمل می کند.

همچنین استخرها باید طوری طراحی شوند که وزن آب را به طور یکنواخت به دیوارها و ستون های نگهدارنده منتقل کنند. در Soori High Line در منهتن، استخرها به عنوان بخشی از دال کف پیوسته ریخته‌گری می‌شوند. معماران می گویند که برای اسکای کاندوها در لیما، دیوارهایی که به موازات ساختار اصلی قرار دارند، وزن آب را متعادل می کنند.

نشتی نیز نگران کننده است. در حیاط خلوت، استخرها اغلب از بتن ساخته می شوند، اما مواد مستعد ترک خوردن هستند و برای بالکن مناسب نیستند. برای مقابله با خطرات نشت، برخی از معماران از بتن ضد آب برای اطمینان از سفتی استفاده می کنند، برخی دیگر استخرهای فولادی ضد زنگ را انتخاب می کنند، زیرا سبک وزن هستند و به راحتی جمع می شوند. سرامیک های پیشرفته و فناوری کامپوزیت فیبر کربن از صنایع هوافضا و ورزش های موتوری نیز به صورت مخفیانه در برخی از طرح های استخر دیده می شود.  شنا در ارتفاع

بالکن های Bandra Ohm با اکریلیک محصور شده اند، ماده ای که در آکواریوم ها استفاده می شود. در برج پورشه در میامی، شرکت ایتالیایی Piscine Castiglione در حال ساخت استخرهای پیش ساخته با استفاده از فناوری Myrtha® است که یک سیستم مدولار از پانل های فولادی ضد زنگ با لایه ای از PVC با استحکام بالا است. این فناوری دارای چندین مزیت، از جمله دوام و حداقل نیازهای نگهداری است، اما انعطاف‌پذیری طراحی به‌ویژه برای بالکن‌هایی که نمی‌توانند ابعاد استاندارد استخر را در خود جای دهند، مناسب است.

ساخت استخرهای پیشرفته قیمتی دارد. استخرهای برج پورشه که شامل حباب‌های جکوزی و نیمکت‌های هیدروماساژ می‌شوند، هر کدام 100000 دلار برای سازنده هزینه دارند. گیل دزر، توسعه‌دهنده این برج، می‌گوید این، علاوه بر فولاد و بتن اضافی مورد نیاز برای حفظ وزن، و همچنین خطوط تامینی که بین طبقات باعث می‌شود بخش استخر برج پورشه حدود 18 میلیون دلار هزینه داشته باشد.

این اقامتگاه ها با قیمت 6.3 تا 32.5 میلیون دلار در بازار هستند. استخرها تنها بخشی از بسته امکانات رفاهی در برج پورشه هستند. این ساختمان همچنین دارای آسانسورهای شیشه‌ای است که به ساکنان اجازه می‌دهد تا در ماشین‌های خود در مسیر رسیدن به آپارتمان‌های خود باقی بمانند.

به نظر نمی رسد هزینه اضافه شده استخرها مانع توسعه دهندگان یا خریداران در بالای بازار باشد. کریستوفر آناند، مدیر ارشد گروه Tavistock، که در حال توسعه Honeycomb است، یک پروژه جدید در باهاما که هر یک از 34 واحد دارای یک استخر 70sf هستند، می‌گوید که استخرها یک امکانات رفاهی جذاب هستند «که ما آن را به عنوان یک نقطه فروش بزرگ دیده‌ایم. ” فروش لانه زنبوری در سپتامبر 2014 آغاز شد و ساختمان 50 درصد فروخته شده است.

ساختمان لانه زنبوری با طراحی بزرگ در باهاما شامل 34 استخر خصوصی غرق شده در تراس است.

معمار لانه زنبوری، Bjarke Ingels، ساختمان را با یک نمای شش ضلعی طراحی کرد که از نظر عملکردی استخرها را نیز پشتیبانی می کند و باعث می شود آنها در کف تراس فرو بروند. اینگلز می گوید، تیرهای ضخیم که به ایجاد موتیف بیرونی کمک کرده اند، وزن آب را تحمل می کنند – حدود پنج تن متریک در هر استخر.

این طراحی همچنین حفظ حریم خصوصی را برای ساکنان به حداکثر می‌رساند و در عین حال منظره دریا و اقیانوس را برای آنها فراهم می‌کند. کاندومینیوم ها در Honeycomb از 2500sf تا 5800sf متغیر است و قیمت آنها از 3.5 میلیون دلار تا 15 میلیون دلار است.

هنوز هم همه ایده استخر بالکن را نمی خرند. برخی از مشاوران املاک و توسعه دهندگان ایده جذب 20 درصد اضافی برای افزایش قیمت را زیر سوال می برند که در آن عملکرد استخرها محدود است و بیشتر برای راه رفتن در نظر گرفته شده است. برخی دیگر از امنیت خود متقاعد نشده اند. برای سو کی چان، که در ایجاد فضاهای زندگی مجلل مهارت دارد، استخرهای خصوصی به سادگی بخشی دیگر از بسته های مسکونی لوکس امروزی هستند. او می‌گوید: «این به‌عنوان یک وسیله رفاهی برای بازار رده بالاتر عمل می‌کند.»

شنا در ارتفاع

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟