مراحل نصب آکواریوم آب شور

یکی از پیچیده ترین و پر مخاطره ترین مسائلی که در موضوعات آکواریوم آب های شور مطرح می شود، راه اندازی آکواریوم آب شور می باشد. در ادامه به مراحل و جزئیات راه اندازی آکواریوم آب شور می پردازیم. در مرحله اول، با آب کاملا داغ شن موردنظر را که جهت بستر آکواریوم از آن استفاده می کنید را چندین بار بشویید تا با این کار املاح و یا هرگونه میکروب و باکتری مضر که در ان وجود دارد، از بین برود و تمیز شود.

برای اطمینان بیشتر می توانید شن را با استفاده از مخلوط آب و مایع سفیدکننده بشویید و در مقابل افتاب پس از چند بار آبکشی با آب، قرار دهید و شن را با آب داغ پس از ۱ الی ۲ روز شستشو دهید و داخل آکواریوم قرار دهید.

از خوب شسته شدن شن ها در صورت استفاده از مایع سفید کننده، اطمینان حاصل کنید که در بین ان ها اثری از مایع سفیدکننده باقی نماند. برای این کار می توانید در طرفی که شن را شستشو می دهید مقداری کاندیشنر (ضد کلر) به صورت دو برابر دز معمولی آن ریخته و صبر کنید تا شن به مدت ۶ الی ۱۲ ساعت در مخلوط اب و کاندیشنر بماند تا مایع سفید کننده از بین برود.

راه اندازی آکواریوم آب شور

فیلتر آکواریوم

پس از شستشو پدیا فیلتر وول را با آب ولرم در خانه اول سامپ قرار دهید. پس از شستشوی دقیق، مواد فیلتری یا مدیای موردنظر برای قرار دادن در سامپ را داخل کیسه های توری پلاستیکی قرار دهید و به داخل سامپ انتقال دهید. با بیوبال بخش اورفلو را پر کنید و مقداری پد بر روی بیوبال ها قرار دهید تا با استفاده از این روش باعث جلوگیری وارد شدن غذا و سایر اجسام معلق در آب به داخل اورفلو شود.

مواردی مانند اسکیمر، موج سازها و واترپمپ ها را درست در جای مناسب خود قرار دهید و عملکرد درست ان ها اطمینان حاصل کنید. جهت انتخاب هریک از این تجهیزات به بخش معرفی تجهیزات آکواریوم مراجعه کنید و نکات توصیه شده را رعایت نمایید.

نمک برای آب شور

برای این کار ابتدا در یک ظرف مجزا، نمک مخصوص تهیه آب شور را با توجه به دستورالعمل با آب مخلوط کنید. معادل ۳۰ لیتر آب با توجه به نوع نمک، به ازای هر یک کیلوگرم آب نیاز خواهید داشت. بهتر است از آب تصفیه شده با فیلترهای RO به جای آب شهری استفاده کنید.

از آب معدنی در اکواریوم های اب شور کوچک و نانو می توانید استفاده کنید به این دلیل که هزینه زیادی به دلیل کم حجم بودن نخواهند داشت. اگر از آب شهری استفاده می کنید، حتما از ضد کلر مناسب استفاده کنید که یکی از موارد مهم در استفاده از آب شهری می باشد. آب را پس از حل کردن نمک در آب فیلتر شده به داخل آکواریوم منتقل کنید.

می توانید ابتدا آکواریوم را با آب شیرین پر و واترپمپ ان را راه اندازی کنید تا از عدم نشتی در تانک و سیستم لوله کشی، اطمینان حاصل کنید و نمک را پس از گذشت یک روز و اطمینان از عدم وجود نشتی در سیستم، در مقابل موج ساز به آرامی داخل اکواریوم بریزید تا حل شود. به صورت یکجا مقداری زیادی نمک را در آکواریوم نریزید و این کار را آرام آرام انجام دهید.

راه اندازی آکواریوم آب شور

غلطت سنج برای تنظیم

می‌توانید از یک غلظت سنج، برای تنظیم میزان شوری یا وزن مخصوص آب کمک بگیرید. وزن بین 1.020 و 1.024، وزن مناسب در دمای 25 درجه سانتی گراد است. آب در صورت دمای بالاتر، دارای وزن مخصوص کمتری است. در ساعت های اول پس از ریختن نمک در آب، باعث غبارآلود شدن آب می شود که پس از گذشت چند ساعت و کارکردن واترپمپ، آب شفاف می شود.

برای اکسیژن رسانی به آکواریوم جهت رشد و تکثیر باکتری های مسئول تا چرخه نیتروژن تسریع شود، می توانید از یک پمپ هوای مناسب و یک یا دو سنگ هوا استفاده کنید. و پمپ را پس از کامل شدن چرخه نیتروژن خاموش کنید. اضافه کردن آمونیاک به آب باعث سریع تر کار کردن چرخه نیتروژن می شود که از سه طریق می توانید این کار را انجام دهید.

راه اندازی آکواریوم آب شور

بر روی پد که در خانه اول سامپ قرار دارد، مقداری غذای ماهی بریزید. به ازای هر ۱۰۰ لیتر آب آکواریوم یا معادل آن از غذاهای پولکی، غذاهای حاوی پروتئین زیاد یا حدود ۱۰ گرانول مناسب خواهد بود. به ازای ۱۰۰ لیتر از حجم آکواریوم، مقداری لایوراک تصفیه شده حدود ۱ الی ۲ کیلوگرم در داخل آکواریوم قرار دهید.

این که لایوراک حتما تصفیه شده باشد یکی از موارد مهم و ضروری است که باید از آن اطمینان حاصل کنید که در غیر اینصورت باید مقدار آن را کم کنید. به داخل سامپ، مقداری آمونیاک مخصوص آکواریوم آب شور که به وسیله بعضی از شرکت ها تولید می شود، بریزید.

اگر انجام دادن این مراحل برایتان سخت است، می توانید با مجموعه ما تماس بگیرید تا به راحتی برایتان هر نوع آکواریومی که می خواهید راه اندازی کنید.

02155957060

09205958384

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.