تفاوت بین اسکایلایت و روفلایت

تفاوت بین اسکایلایت و روفلایت

صاحبان خانه اغلب برای تمایز بین اصطلاحات روفلایت  و اسکایلایت تلاش می کنند و می توانند در مورد تعریف فنی هر کدام مطمئن نباشند. این می‌تواند فرآیند انتخاب کدام یک را برای نصب دشوار کند، زیرا مشخص نیست که کدام نوع برای خانه آنها بهترین و مناسب‌تر است. در حالی که انواع نور سقف و نورگیر وجود دارد، هدف هر کدام یکسان است. تا نور طبیعی بیشتری وارد یک اتاق خاص در خانه شود.

آوردن نور طبیعی به اتاق مزایای متعددی دارد، از جمله جذاب‌تر کردن فضا، افزایش رفاه هر ساکن و صرفه‌جویی در هزینه‌های انرژی. ما راهنمای زیر را گردآوری کرده‌ایم تا به شما کمک کند تفاوت‌های بین روفلایت و اسکایلایت را درک کنید و به شما کمک کند بدانید که بهترین گزینه برای خانه شما کدام است.

تفاوت بین اسکایلایت و روفلایت

روفلایت چیست؟

روفلایت  یک واحد لعابدار است که معمولاً در یک سقف مسطح نصب می شود یا اگر روی سقف شیبدار نصب شود، خارج از صفحه با سطح کاشی کاری نصب می شود. روفلایت ها معمولاً وقتی روی سقف‌های مسطح نصب می‌شوند از یک سیستم محدود استفاده می‌کنند تا ارتفاع کافی برای خروج آب را فراهم کنند. این نوع پنجره در طرح های بسیار متنوعی موجود است تا به روشن شدن و مطابقت با سبک هر اتاق در خانه کمک کند.

روفلایت ها یک راه عالی برای رسیدن به نور طبیعی بیشتر در یک اتاق بدون نیاز به درخواست مجوز برنامه ریزی از قبل است. این به این دلیل است که توافق شده است که نورهای سقفی نیازی به تغییر زیبایی شناسی کلی ساختمان ندارند.

اسکای لایت چیست؟

نورگیرها معمولاً به پنجره‌هایی اشاره می‌کنند که بر روی سقف‌های شیبدار سبک سنتی نصب می‌شوند، اما می‌توانند واحدهای سفارشی نصب شده روی سقف‌های تخت را نیز نشان دهند. این واحدهای لعاب بسته به نوع سقفی که قرار است روی آن نصب شوند، اغلب بسیار متفاوت هستند. به همین دلیل است که اصطلاح اسکایلایت اغلب بسیار گسترده در نظر گرفته می شود.

اسکایلایت ها در طیف وسیعی از سبک های مختلف موجود هستند تا نیازهای بسیاری از صاحبان خانه را برآورده کنند. علاوه بر ارائه مقدار قابل توجهی از نور طبیعی روز، این نوع پنجره اغلب با یک موتور الکتریکی برای تهویه اتاق نیز تعبیه شده است.

تفاوت بین اسکایلایت و روفلایت

چرا اسکایلایت ها و روفلایت ها مهم هستند؟

یک نورگیر یا پنجره سقفی می تواند بیش از 3 برابر بیشتر از یک پنجره عمودی با همان اندازه نور وارد کند. اسکایلایت ها و روفلایت ها می‌توانند راحتی فضاهای داخلی را که در غیر این صورت به نور مصنوعی یا تهویه نیاز دارند، مانند اتاق‌های بدون پنجره، افزایش دهند. استفاده از نورگیرها یا روفلایت ها می‌تواند اطمینان حاصل کند که فضاها عمدتاً با نور طبیعی روشن می‌شوند و نیاز به نور مصنوعی کم یا بدون نیاز است.

آنها انعطاف بیشتری را در طراحی معماری ایجاد می کنند. اسکایلایت ها و روفلایت ها می توانند نور طبیعی و هوای تازه را در جایی که پنجره های عمودی گزینه ای نیستند، در مواردی که مسائل مربوط به حریم خصوصی وجود دارد، یا زمانی که می خواهید ظاهر معماری متفاوتی ایجاد کنید، اجازه دهند. پنجره‌های سقفی یا نورگیرهای معمولی برای مکان‌هایی مناسب هستند که احتمال آسمان ابری زیاد است.

مواد

یکی دیگر از مراحل مهم انتخاب بین پنجره های سقفی شیشه ای یا پلی کربنات است. شیشه گزینه سنتی تر است و دارای مزایای متعددی از جمله زیبایی است، شیشه لمینت بسیار ایمن است و امکان انتخاب نوع لعاب که سطح عایق را تعیین می کند. از سوی دیگر، برخی دیگر به دلیل قیمت پایین تر، استحکام مواد و وزن سبک نسبی پنجره های پلی کربنات را انتخاب می کنند.

اگر به اطلاعات بیشتری در مورد نورگیرها یا نورگیرها نیاز دارید، یا در نظر دارید فضای خود را با آنها تغییر دهید، لطفاً با کارشناسان ما تماس بگیرید تا در مورد نیازهایتان به شما کمک کنند.

تفاوت بین اسکایلایت و روفلایت

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟