تونل آکواریومی در دبی

در مرکز خرید دبی با همان دوبی مال Dubai Mall، از اصلی ترین بخش ها و امکانات تفریحی این مرکز خرید، آکواریوم می باشد که به آن آکواریوم تونلی می گویند. این مکان در ۱.۱۱ میلیون کیلومتر مربعی دوبی قرار گرفته و از جمله پربازدیدترین جاذبه های این شهر جذاب محسوب می شود.

گسترده ترین آکواریوم پوشیده در جهان

این آکواریوم که بزرگترین آکواریوم سرپوشیده جهان نیز محسوب می شود، دارای ابعادی ۵۱ در ۲۰ در ۱۱ متری می باشد و بیش از ۱۰ میلیون تن آب، ظرفیت مخزن آب این آکواریوم می باشد. بیشتر از ۳۳ هزار موجود آبزی که از ۲۰۰ گونه مختلف خستند در این آکواریوم قرار دارند که از جمله این موجودات می توان به کوسه ها و سفره ها اشاره کرد.

تونل آکواریومی در دبی

 

رکورد جهانی گینس در سال ۲۰۱۰

این آکواریوم از یک پنل اکریلیک با وزن بیشتر از ۲۴۵ هزار کیلوگرم ساخته شده که ابعاد آن ۳۲.۸ در ۸.۳ متر با ضخامت ۷۵۰ میلی متر می باشد. که همین موضوع باعث شده تا در سال ۲۰۱۰ این پنل، به عنوان بزرگترین پنل در نوع خود در کتاب رکوردهای گینس ثبت شود.

اطلاعات موجود در زیر آب

کارمندان متخصص و مطلع این باغ وحش زیر آبی در طبقه دوم در این مرکز خرید حضور دارند که در زمینه انواع موجودات آبزی مانند خرچنگ های عنکبوتی غول آسا، آسیب های دریای، موش های آبی، عروس های دریایی، پنگوئن ها و کروکودیل ها اطلاعات باارزش و مفیدی در اختیار شما بگذارند.

آموزش دادن بازدیدکنندگان به ویژه کودکان در رابطه با حفاظت از حیات دریایی از روش های تعاملی انتخاب شده توسط مسئولان این مکان می باشد. جنگل های بارانی، سواحل صخره ای و حیات اقیانوسی از جمله سه بخش اکولوژیکی منحصر به فرد این مرکز می باشند که این کار در این سه بخش انجام می شود.

در بخش ها گوناگون و متفاوتی که دیوار حشرات، نمایش دیپاره شیشه ای، بخش ویژه ای ایگوانا، بخش ویژه مارهای پیتون برمه ای و مارهای درختی نام دارند، مکان های ویژه برای خزندگان عجیب و غریب می باشد که در این باغ وحش مخصوص این موجودات می باشد که همین موضوع یکی از مهم ترین موارد در این آکواریوم می باشد.

غواصی در اکواریوم به همراه کوسه ها

این آکواریوم برنامه غواصی مخصوصی را به طور اختصاصی برای افرادی که مجوزهای رده PADI را دارند در نظر گرفته که تا ایم افراد عجایب دنیای زیر آب را کاوش کنند و لذت ببرند. این برنامه علاوه بر غواصی به همراه کوسه ها که‌ برای تمام مراجعین امکان پذیر است، می باشد.

تونل آکواریومی در دبی

 

طراحی قفس

مسئولان آکواریوم، یک ایده جذابی به نام قفس را طراحی کردند، به دلیل اینکه مراجعین بتوانند نگاهی نزدیکتر به گونه‌های دریایی منحصر به فرد این مکان داشته باشند. با استفاده از این قفس حفاظت شده که بازدید کنندگان درون آن قرار گرفته می‌توانند به داخل محل زندگی نزدیک به ۱۰۰ گونه از حیوانات از جمله دلقک ها، سفره ماهی ها و کروکودیل‌ها نگاه کنند. با حضور در این مکان با استفاده از تجهیزات بر اساس دستورالعمل تمامی مراجعه کنندگان می‌توانند با هر سنی از این مکان بهره‌مند شوند.

قایق های کف شیشه ای جذاب

قایق‌های جذاب با کف‌های شیشه‌ای در این آکواریوم وجود دارد که استفاده از این قایق‌ها می‌توانید به حیوانات نیز غذا بدهید، این روش یکی از روش های دیگر برای دیدن حیوانات از نزدیک است. ۱۰ نفر به صورت همزمان می توانند از این قایق‌ها استفاده کنند و از این گردش جذاب لذت ببرند. به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه این قایق ها سرنشینان خود را به گردش و تفریح این آکواریوم جذاب می برند.

تونل آکواریومی در دبی

 

برنامه مخصوص آب شناسان

یکی از برنامه های عالی در این آکواریوم، وجود برنامه هایی به نام myriad می باشد که این برنامه برای سرگرم کردن و آموزش دادن کودکان در رده سنی های متفاوت، به صورت اختصاصی طراحی شده است. برای کودکان ۵ تا ۷ سال، این prominent با برنامه being junior آغاز شده و برای کودکان ۸ سال به بالا از برنامه Senior Aquarist استفاده می شود. و به کودکان برنامه مدرسه اقیانوس ارائه می شود.

عکاسی از نمای های جذاب زیر آب

می‌توانید با intriguing بازید شما از این آکواریوم، از زیر آب عکاسی کنید و از این تصاویر زیبا در پروژه هایتان لذت ببرید.

نمونه بارز این پروژه را مجموعه آبسکون در لواسان با ابعاد کوچک تری ساخته اند. شما هم اگر می خواهید همچین آکواریوم زیبا و جذابی را در محل کار،خانه، ویلا داشته باشید ما به راحتی با هر ابعاد و اندازه ای که شما مد نظرتان باشد می توانیم برای شما فراهم کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق شماره های زیر با ما در ارتباط باشید.

09205958384

02155957060

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.