آکواریوم اکسیر آرامش منزل

آکواریوم اکسیر آرامش منزل

در مواقع پر استرس، داشتن یک آکواریوم خانگی می تواند یک مزیت باشد. ادامه مطلب را بخوانید تا با 6 مزیت برتر نگهداری از مخزن ماهی در خانه آشنا شوید. در مارس 2020، بحران COVID-19 در سراسر دنیا واقعی شد. تمامی کشورها با مشاهده عواقب مخرب این بیماری در چین و ایتالیا و…، با بستن مشاغل غیر ضروری و تشویق به رعایت فاصله اجتماعی، اقداماتی را برای محافظت از مردم انجام دادند. در زمانی که میلیون‌ها مردم از خانه کار می‌کنند و سطح اضطراب در حال افزایش است، هر روشی برای کاهش استرس کمک کننده است.

بر کسی پوشیده نیست که داشتن یک حیوان خانگی مزایای قابل اندازه گیری برای سلامتی شما دارد، اما این مزایا معمولاً با حیوانات خانگی سنتی مانند سگ و گربه مرتبط است. با این حال، دلیلی وجود دارد که مطب های پزشک و کلینیک های بهداشتی در سراسر جهان دارای مخازن ماهی هستند. آکواریوم خانگی شما می تواند به اندازه سگ خانواده برای سلامتی شما مفید باشد. در اینجا چیزی است که شما باید بدانید.

آکواریوم اکسیر آرامش منزل

6 مزیت برتر سلامتی آکواریوم خانگی

اگرچه گربه‌ها و سگ‌ها به عنوان حیوانات خانگی معمولی دیده می‌شوند، اما نظرسنجی ملی صاحبان حیوانات خانگی در سال 2019 نشان می‌دهد که ماهی‌های آکواریومی به عنوان حیوانات خانگی در بیش از 13 میلیون خانه آمریکایی نگهداری می‌شوند. این باعث می شود که آنها سومین نوع محبوب حیوانات خانگی، البته بعد از سگ ها و گربه ها باشند. نگهداری از آکواریوم خانگی یک مسئولیت بزرگ است، اما مزایای خود را دارد.

در اینجا 6 مزیت مهم مربوط به نگهداری آکواریوم خانگی آورده شده است:

  1. کاهش سطح استرس.

وقتی به یک آکواریوم خانگی پررونق نگاه می کنید، احساس استرس سخت است. فقط چیزی صلح آمیز در آن وجود دارد که شما و اطرافیانتان را آرام می کند. این بخشی از دلیلی است که شما مخازن ماهی را در محیط های پر استرس مانند ادارات و بیمارستان ها پیدا خواهید کرد. مدیریت سطح استرس برای سلامتی و تندرستی کلی شما بسیار مهم است. نه تنها گذراندن زمان در اطراف مخزن می تواند به آرامش شما کمک کند، بلکه داشتن یک برنامه روتین که در مراقبت از آن رعایت می کنید نیز می تواند مفید باشد.

  1. بهبود کیفیت خواب.

خواب خوب شبانه کلید سلامتی طولانی مدت است. خواب نحوه شارژ و ترمیم بدن شما است – همچنین به مغز شما زمان می‌دهد تا حافظه را تقویت کند و ارتباطات جدید ایجاد کند. برای بسیاری از افراد، خواب آسان نیست. تماشای مخزن ماهی قبل از خواب ممکن است به آرامش بدن و ذهن شما کمک کند تا بتوانید به خواب بروید و نیمی از شب را در چرخش و چرخش سپری کنید. اگر مخزن ماهی شما در اتاقی است که در آن می خوابید، ممکن است صدای سفیدی نیز ایجاد کند تا به شما کمک کند به خواب بروید.

  1. کاهش فشار خون و ضربان قلب.

وقتی استرس کمتری احساس می‌کنید و بیشتر می‌خوابید، بدن‌تان احساس می‌کند و عملکرد بهتری خواهد داشت. با این حال، بیش از آن، داشتن یک مخزن ماهی در واقع می تواند سلامت قلب شما را بهبود بخشد. نگاه کردن به مخزن ماهی می تواند ضربان قلب شما را کاهش دهد و فشار خون شما را کاهش دهد. بر اساس یک مطالعه، نگاه کردن به یک مخزن خالی ضربان قلب را تا 3 درصد کاهش می دهد در حالی که یک مخزن با ماهی در آن 7 درصد کاهش می یابد. اگر با فشار خون بالا یا سایر مشکلات سلامت قلب دست و پنجه نرم می کنید، داشتن یک مخزن ماهی در خانه می تواند به شما کمک زیادی کند.

  1. کاهش درد و اضطراب.

تماشای یک مخزن ماهی تقریباً خواب آور است. نه تنها ضربان قلب شما کاهش می یابد و فشار خون شما عادی می شود، بلکه ممکن است متوجه شوید که استرس و نگرانی شما نیز از بین می رود. نشان داده شده است که وجود آکواریوم باعث کاهش اضطراب و درد در بیماران دندانپزشکی می شود. طبق یک گزارش علمی، وجود آکواریوم در اتاق انتظار باعث کاهش درد در حین انجام عمل های دندانپزشکی و همچنین میزان مصرف داروهای مسکن مورد نیاز پس از آن می شود.

  1. بهبود تمرکز و خلاقیت.

وجود یک مخزن ماهی می تواند هم بدن و هم ذهن شما را آرام کند و شما را از استرس و اضطرابی که ممکن است مانع شما شود رها کند. وجود یک مخزن ماهی در محل کار شما در واقع می تواند تمرکز شما را بهبود بخشد و خلاقیت را افزایش دهد و به شما کمک کند بهره وری خود را به حداکثر برسانید. تحریک بصری یک مخزن ماهی فعال ممکن است اثرات درمانی نیز داشته باشد و در حین کار بر روی یک مشکل ذهن شما را برای چند دقیقه روی چیز دیگری متمرکز کند.

  1. اثر آرام بخش برای کودکان و بیماران آلزایمر.

اگرچه مخازن ماهی تحریک بصری را فراهم می کند که ممکن است تمرکز و خلاقیت شما را افزایش دهد، اما می تواند تأثیر بسیار آرام بخشی نیز داشته باشد. این مزیت خاص در کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی و همچنین بیماران آلزایمر مشاهده شده است. در یک مطالعه که در دانشگاه پردو انجام شد، وجود مخزن ماهی در خانه باعث بهبود خلق و خو، هوشیاری و اشتها در بیماران آلزایمر شد و در عین حال رفتار پرخاشگرانه را کاهش داد.

کودکانی که با مشکلات رفتاری دست و پنجه نرم می کنند، ممکن است یک مخزن ماهی را آرام کند. ممکن است تمرکز و خواب را بهبود بخشد، دو چیز که ممکن است به نوبه خود باعث افزایش عملکرد در مدرسه شود.

مزایای سلامتی آکواریوم ها فراتر از مخزن ماهی ساده در خانه است. مطالعات نشان می دهد که گذراندن وقت در آکواریوم های عمومی می تواند سلامت جسمی و روانی را نیز بهبود بخشد. اولین آزمایش کنترل شده برای آزمایش تأثیر آکواریوم بر ضربان قلب و فشار خون در سال 2015 انجام شد. افراد مورد مطالعه حتی با تماشای یک مخزن خالی آرام می‌شدند و با معرفی بیشتر ماهی‌های آکواریومی، مزایای سلامتی آنها افزایش می‌یافت.

آکواریوم اکسیر آرامش منزل

نکاتی برای یک تانک ماهی بدون استرس

داشتن یک حیوان خانگی چیز فوق العاده ای است، اما مهم است که به خاطر داشته باشید که مسئولیت نیز به همراه دارد. سگ به شما یادآوری می کند که باید به بیرون بروید و گربه شما را بدون غذا دادن به او برای مدت طولانی اجازه نمی دهد. با این حال، وقتی صحبت از ماهی‌های آکواریومی به میان می‌آید، نمی‌توانید به حیوانات خانگی خود برای یادآوری نیازهای آن‌ها تکیه کنید – این وظیفه شماست که یک روال برای مراقبت از آکواریوم خود ایجاد کنید.

نگهداری از مخزن ماهی در خانه نباید استرس زا یا زمان بر باشد. اگر عادت به انجام تغییرات معمول آب کنید و آب مخزن خود را به صورت هفتگی آزمایش کنید، متوجه خواهید شد که این کارها زمان زیادی نمی برد و چند دقیقه اینجا و آنجا ممکن است در وقت و دردسر شما صرفه جویی کند. برای مقابله با یک مشکل بزرگتر در این خط لازم است.

در اینجا چند نکته ساده برای نگهداری آکواریوم بدون استرس آورده شده است:

  • به برنامه تغذیه پایبند باشید. نگهداری زمانی که به یک عادت تبدیل شود بسیار آسان تر خواهد بود. به برنامه غذا دادن به ماهی خود در صبح و عصر پایبند باشید تا به بخشی از برنامه روزانه شما تبدیل شود نه چیزی که مجبور به یادآوری آن باشید.
  • برای تعویض هفتگی آب وقت بگذارید. همانطور که آب از مخزن شما تبخیر می شود، مواد زائد و سموم بیشتر متمرکز می شوند، بنابراین توصیه می شود آب هفتگی را تغییر دهید تا کیفیت آب در مخزن شما بالا بماند. شما باید تصمیم بگیرید که چه چیزی برای مخزن شما کار می کند، اما باید بین 10 تا 20 درصد آب مخزن خود را به صورت هفتگی تغییر دهید.
  • هفته ای یکبار آب مخزن خود را تست کنید. این ایده خوبی است که از شرایط موجود در مخزن خود مراقبت کنید، حتی اگر مشکلی را تجربه نمی کنید. آب مخزن خود را هر هفته آزمایش کنید و نتایج را در یک مجله ثبت کنید تا فوراً متوجه شوید که مشکلی وجود ندارد.
  • یک چک لیست نگهداری ماهانه ایجاد کنید. برخی از کارها مانند تغییر رسانه فیلتر و بررسی تجهیزات ضروری باید تقریباً یک بار در ماه انجام شوند، اما لزوماً لازم نیست همه آنها را همزمان انجام دهید. چک لیستی از وظایف ماهانه داشته باشید و در حین انجام آنها آنها را علامت گذاری کنید یا اگر دوست دارید کارها را مرتب نگه دارید، برای هر کدام یک موعد مقرر تعیین کنید تا خود را در انجام وظایف خود نگه دارید.
  • تجهیزات تانک خود را خودکار کنید. برخی از علاقه‌مندان به آکواریوم دوست دارند از فناوری پیشرفته استفاده کنند و مطمئناً ارتقاء با تجهیزات مدرن مزایایی دارد. تجهیزات آکواریوم با تکنولوژی بالا ممکن است گزینه هایی را برای خودکار کردن عملکردهای خاص به شما ارائه دهد که می تواند محیط را در مخزن شما پایدارتر نگه دارد و زمان صرف شده برای تعمیر و نگهداری را کاهش دهد.
  • با اقلام ضروری در انبار بمانید. نگه داشتن مقداری اضافی از چیزهایی که به طور منظم از آنها استفاده می کنید، هرگز ضرری ندارد. نگه داشتن چند فیلتر کربن اضافی یا یک شیلنگ پشتیبان برای جاروبرقی شن تضمین می کند که در انجام کارهای تعمیر و نگهداری معمولی دچار تاخیر غیرضروری نخواهید شد.

علاوه بر پیروی از این نکات ساده برای حفظ برنامه نگهداری آکواریوم خود بدون استرس، باید مطمئن شوید که مخزن خود را به درستی تنظیم کرده اید. انتخاب مکان مناسب برای مخزن خود به این معنی است که در عین اجتناب از چالش های اضافی، حداکثر سود را به دست خواهید آورد. برای مثال، قرار دادن مخزن خیلی نزدیک به دریچه هوا، ممکن است باعث نوسانات دما شود در حالی که قرار گرفتن در معرض نور طبیعی ممکن است رشد ناخواسته جلبک ها را افزایش دهد.

نگهداری از آکواریوم خانگی باید آرامش را برای شما به ارمغان آورد نه اضطراب. با راه اندازی مناسب و برنامه نگهداری منظم، می توانید از تمام مزایای سلامتی آکواریوم خود بهره مند شوید و در عین حال استرس تمیز و سالم نگه داشتن مخزن خود را به حداقل برسانید.

آکواریوم اکسیر آرامش منزل

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟