آکواریوسیارا زیباترین آکواریوم جهان

آکواریوسیارا زیباترین آکواریوم جهان

نام شهر “فورتالتزا” تا پیش از تابستان گذشته برای بسیاری ناشناخته بود. این شهر در تابستان سال 2014 میزبان چند بازی مهم از بازی‌های جام جهانی فوتبال بود و از همین رو برای خودش شهرتی کسب نمود. شهر ساحلی فورتالزا برزیل، یکی از شهرهای میزبان جام جهانی 2014 برزیل، به زودی میزبان یکی از بزرگترین آکواریوم های جهان خواهد بود. Acquire Ceará که توسط Leonardo Fontanelle (Imagic Brasil) طراحی شده است، سومین ساختمان بزرگ در نوع خود خواهد بود و در نظر گرفته شده است که چراغی ماندگار برای گردشگری در این منطقه ارائه کند.

Zahner، یک شرکت آمریکایی که به دلیل توانایی خود در طراحی و ایجاد نماهای پیچیده (از جمله موزه خودرو پترسن توسط Kohn Pedersen Fox) شناخته شده است، وظیفه ساخت بیست و سه “پایه” منحنی را بر عهده گرفته است که از ساختار “مانتا و خارپشت دریایی شکل” پشتیبانی می کند. سطح سقف». رئیس‌جمهور زانر، ویلیام زهنر، معتقد است که “این شاید پیچیده‌ترین ساختمانی باشد که تا کنون در قاره آمریکا ساخته شده است.”

اما این همه‌ی چیزی نیست که فورتالتزا را در ذهن‌ها باقی خواهد گذاشت. تب فوتبال فروکش کرده است و حالا این شهر قرار است به زودی صاحب سومین آکواریوم بزرگ جهان شود و البته زیباترین آکواریومی که تا به امروز ساخته شده است.

آکواریوسیارا زیباترین آکواریوم جهان

آکواریوسیارا

مسئولان شهری بعد از برگزاری جام جهانی تصمیم داشتند که از این فرصت استفاده کنند و توریست‌ها را در شهر خودشان نگه دارند.

آن‌ها با ساختن “آکواریوسیارا” شهرشان را به یک مقصد جدید و مدرن برای توریست‌ها تبدیل می‌کنند. این آکواریوم که بزرگترین آکواریوم آمریکای جنوبی است. از معماری سورئالی برخوردار است . طرح‌هایی که از آن رونمایی شده چشم بسیاری را به خود خیره کرده است. بزرگترین آکواریوم در آمریکای جنوبی در قلب شهر فورتالزا اکنون برای سرمایه گذاران خصوصی باز است تا پروژه را تکمیل کنند و در پتانسیل فوق العاده شهری که به ¨میامی برزیل¨ معروف است مشارکت کنند.

این آکواریوم دارای 500 گونه حیات دریایی با 4 طبقه مشرف به اقیانوس است. این آکواریوم به عنوان یک آکواریوم پیشرفته با شبیه سازهای زیردریایی، تونل های زیردریایی و سینماهای 4 بعدی طراحی شده است.

آکواریوسیارا زیباترین آکواریوم جهان

تونل‌های زیر دریا

این آکواریوم با بودجه‌ی 150 میلیون دلاری در حال ساخت است و تخمین زده می‌شود .

سالانه 12 میلیون توریست را به خود جلب کند و هر سال چیزی در حدود 43 میلیون دلار بازگشت سرمایه خواهد داشت.

آکواریوسیارا از بخش‌های مختلفی تشکیل خواهد شد.

مخزن‌های مختص آبزیان آب شیرین و البته 32 مخزن با گنجایش بیش از 4 میلیون گالون آب.

تونل‌های زیر دریا، بخش‌های موجودات مرجانی، بخش‌هایی که حیوانات مرتبط با دریا در آن نگهداری می‌شوند.

اگر بخواهیم یک مقایسه‌ی اجمالی با دو آکواریوم بزرگتر از آکواریوسیارا داشته باشیم باید بگوییم که آکواریوم چیمیلونگ در چین 13 میلیون گالون آب ظرفیت دارد و آکواریوم شیکاگو چیزی حدود 5 میلیون بشکه آب.آکواریوسیارا زیباترین آکواریوم جهان

شرکت های طراح

همان‌طور که می‌دانیم آمریکا یکی از کشور‌هایی است که در زمینه‌ی صنعت آکواریوم بر جایگاه رفیعی تکیه زده است و این مهم به این کشور کمک می‌کند تا سرآمد سازندگان آکواریوم‌های عمومی نیز باشد.

شرکت‌های مطرحی مثل زاهنر، آی سی ام و جک رز مراحل طراحی، پیاده سازی و برآوردهای تاثیرات اجتماعی- اقتصادی پروژه را بر عهده داشته‌اند. این پروژه در سال 2015 افتتاح خواهد شد تا فصلی نوین در کتاب آکواریوم‌های عمومی باز شود.

آکواریوسیارا زیباترین آکواریوم جهان

گشترش گردشگری

اجرای چنین پروژه‌هایی در هر کشوری که قابلیت داشتن آکواریوم را دارا باشد، به شرط برآوردهای درست و دقیق اجتماعی- اقتصادی، می‌تواند تاثیرات بسیار مثبتی بر درآمد داخلی و به دنبال آن وضعیت رفاهی مردم داشته باشد.

تنها تصور کنید که در سال حدود 12 میلیون نفر از شهر شما بازدید می‌کنند، با شما هم کلام می‌شوند، به رستوران‌ها و کافه‌های شما می‌آیند، از مسافرخانه‌ها و هتل‌های شهر شما استفاده می‌کنند و از مغازه‌های شما خرید می‌کنند.

تصور اینکه این رفت و آمدها می‌تواند چه تاثیری بر سطح درآمد مردم یک شهر داشته باشد چندان کار سختی نیست.

تاثیرات اجتماعی چنین پروژه‌هایی را نیز نباید دست کم گرفت. علاوه بر دوره‌هایی آموزشی‌ که کودکان می‌توانند در آن‌ها بیشتر با محیط زیست آشنا شوند. اینکه مردم کشورهای دیگر در کنار ما قدم بزنند و با ما هم کلام شوند، آگاهی‌های اجتماعی را به شکلی تصاعدی بالا می‌برد.

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟