انواع شیشه برای ساخت استخر شیشه ای

انواع شیشه برای ساخت استخر شیشه ای

دیوارهای شیشه ای استخر ، مانند پنجره خاصی است که به دنیای زیر آب دید دارد. ایندیوارهای شیشه ای، در اضلاع مختلف استخر قابل پیاده سازی و همه چیزقابل مشاهده است.  که شما می توانید به راحتی از بیرون استخر، عمق آن را ببینید .در واقع استخر شیشه ای، می تواند تجربه شنا را از سایر تجربیات شما در این زمینه متمایز کند. و برای شما یک آرامش خاصی را فراهم سازد.اما باید بدانید برای این المان های شیک و زیبا چه شیشه هایی بکار برود بهتر است؟

امروزه استخرهای شیشه ای، بین مردم محبوبیت زیادی پیدا کرده است. با توجه به آن چیزی که اغلب مردم فکر می کنند، شیشه ماده ای نیست که سریع شکسته شود و آسیب پذیر باشد. شیشه های معمولی تحت فرآیندهای مختلف و فناوری، به انواع مختلفی تبدیل می شوند. و اکثر آنها از مقاومت، استحکام و دوام بی نظیری برخوردارند. از طرفی می توان از شیشه برای ایجاد فضایی شفاف و درخشان و گسترده استفاده کرد و این همان تداعی استخر بدون مرز است.

دیوارهای استخر شیشه ای به شما این اجازه را می دهد که فکر کنید دیواری وجود ندارد. این مدل برای فضاهای کوچک عالی است و دراستفاده بهینه از فضا، این محیط بزرگتر و روشن تر از حالت واقعی به نظر خواهد رسید و به فضای شما جذابیت زیادی اظافه می کند.

انواع شیشه برای ساخت استخر شیشه ای

از چه مدل شیشه هایی برای استخر می توان استفاده کرد؟

یکی از مدل شیشه هایی که می توانید ازآن استفاده کنید شیشه سکوریت است که این نوع شیشه لمینت دارای لایه های پلاستیکی است که درجه بالایی در برابر مقاومت را نفوذ می کند. و این مدل دید را کاهش نمی دهد و فرد خیلی واضح تر می تواند اطراف را ببیند.

شیشه سکوریت، هنگام شکست به قطعاتی ریز با لبه‌های خم تبدیل می‌شود که برنده نیستند و آسیبی نمی‌رسانند، شیشه های لمینت نیز هنگام شکست به دلیل وجود طلق لمینت در جای خود باقی مانده و فرو نمی‌ریزند.

مدل بعدی واگلاس است که از چند لایه مقاوم در برابر حرارت که استحکام و دوام ساختاری خاصی را ارائه می دهد.

انواع شیشه برای ساخت استخر شیشه ای

سکوریت پلاس

این نوع شیشه لمینت از همه قوی‌ تر می باشد و تا پنج برابر بیشتر از مواد لمینت معمولی استحکام دارد. از یک لایه تقویت شده استفاده می کند وبه آن اجازه می دهد تا پایداری ساختاری بی نظیری را بدون پشتیبانی زیاد ارائه دهند.  برای طراحی مدل هایی که در برابر طوفان و انفجار مقاوم هستند و می توانند بارهای تنش بالا را تحمل کنند نیز می توان از این نوع شیشه استفاده کنند. همینطور این شیشه میتواند با وجود سال ها استفاده تمیز و شفاف باقی بماند.

شیشه گرم کن برای استخر های شیشه ای

بعضی از استخر های شیشه ای که در داخل ویلا ها ساخته می شوند، بعضی از افراد تمایل دارند از شیشه گرم کن استفاده کنند. شیشه گرم کن یک فناوری تخصصی معماری است که به توسط آن یک پوشش اکسید فلزی شفاف در داخل واحد شیشه ای، گرما را هنگام عبور برق از آن فراهم می کند. این فناوری کاربردهای زیادی دارد، ولی در طراحی استخرهای شیشه ای این فناوری می تواند از ارزش زیادی برخوردار باشد.

درمجموع آزاد نگه داشتن تراکم شیشه در محیط های استخر یکی از زمینه های کلیدی مورد توجه در طراحی و مراحل ساخت استخر شیشه ای می باشد که این فناوری شیشه گرم کن می تواند کمک به این موضوع کند. شیشه گرم کن را می توان روی شیشه های تک جداره اطراف استخر، شیشه های خارجی و هر شیشه سقفی دیگر استفاده کرد.

انواع شیشه برای ساخت استخر شیشه ای

مدل شیشه استخر

در قدیم بیشتر استخرهای شیشه ای یا به صورت دایره و یا به صورت مستطیل بودند که تقریبا تمام استخرهای که در ویلا و باغ ها ساخته می شد از نظر طراحی به یکدیگر شباهت داشتند. با گذشت زمان، طراحان برای طراحی فضای بیرونی و درونی استخر اهمیت بیشتر گذاشتند و استخرهای قدیمی تبدیل به استخرهای مدرن امروزی گشتند. معماران امروزه  با بکارگیری ترکیبی از شیشه و آب، محیطی مطابق با جدید ترین و مدرن ترین متد های طراحی روز دنیا را خلق می‌کنند.

شیشه مخصوص استخر به دلیل هم جوار بودن با آب و تحمل فشار آب باید حتما  مقاومت بالایی در برابر فشار و وزن داشته باشد و  باید در برابر تغییرات دمایی آب بتواند مقاوم باشد. شیشه مخصوص استخر باید دارای ضخامت خاصی باشد تا متناسب با مقاومت آن نیز افزایش یابد.

با توجه به توضیحاتی که دادیم برای شیشه های استخر ک مد نظرتان است علاوه بر وجه زیبایی که در نظر می گیرید که همه چی واضح و زیبا از بیرون به نظر بیاید. حتما در جنس شیشه دقت داشته باشید تا با مرور زمان باعث ترک برداشتن و کدر شدن آن نشود.

استخر های شیشه ای یک فضای متفاوت تری رو می تواند به ویلا، باغ، و خانه شما بدهد و شما می توانید با خیال راحت برای ساخت انواع استخر های شیشه ای با مرغوب ترین متریال و بهترین کیفیت اجرا با گروه آب سکونتماس بگیرید تا از تابستان خود لذت بیشتری را بهره مند شوید.

 راه های ارتباطی ما:

کارشناسان آنلاین  09205958384

پرزنت حضوری  02155957060

 

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.