۱۰ نوع از خزه های آکواریومی

۱۰ نوع از خزه های آکواریومی

انواع مختلفی از خزه ها در آکواریوم با کاربردهای گوناگون وجود دارند.

سعی کردیم در این مقاله ده نوع خزه رایج که مناظر زیبایی را در آکواریوم ایجاد می کنند به صورت خلاصه معرفی کنیم.

در زیر انواع و تفاوت آنها قرار داده شده است. تصمیم بگیرید کدام یک از اینها برای آکواریوم و ماهی های شما بیشترین سود را خواهد داشت.

 

خزه جاوا

 

خزه جاوا / Java Moss

خزه جاوا که خاستگاه آن جنوب شرقی آسیاست یکی از رایج ترین خزه های آکواریومی است. این خزه حرکت آب را دوست دارد و اگر آن را به سنگ یا چوب متصل نکنید ، ممکن است خود را به لوازم آکواریوم چسبانده و به قسمتهای دیگر کشانده شوند.

این خزه اغلب به عنوان محل تخمریزی برای ماهی ها انتخاب میشود و جای مناسبی برای مخفی شدن بچه ماهی های تازه متولد شده است ، تا از خورده شدن توسط دیگر ساکنین آکواریوم در امان باشند.

ممکن است که شما برای رشد سریع تر این خزه از کودها استفاده کنید و در صورت نبود کودهای مایع خزه جاوا میتواند از مدفوع ماهی ها به عنوان کود استفاده کند،که اینکار به تمیزی آکواریوم شما کمک زیادی خواهد کرد.

خزه جاوا می تواند در شرایط بد آب نیز رشد سریع و باکیفیت داشته باشد و زنده بماند.

با جابجا کردن تکه های کوچک و چسباندن آنها به سنگ ها و چوب های درون آکواریوم میتواند آنها را تکثیر کنید.

خزه جاوا در نور متوسط ​​بهترین رشد را دارد.

خزه کریسمس

 

خزه کریسمس / Christmas Moss

Vesicularia Montagnei ، معروف به خزه کریسمس ، در نور کم رشد می کند و سطح PH باید بین ۵.۰ تا ۷.۵ باشد.

این یک گیاه رشدی کند دارد ، اما برای مبتدیان مناسب است . هنگامی که آن را به یک تکه چوب یا ریشه درخت متصل می کنید ، شکلی مثلثی به خود می گیرد که از لحاظ ظاهری شبیه درخت کریسمس است و از این رو نام آن را می گیرد.

در اولین نگاه به خزه جاوا شبیه است. تفاوت بین خزه های کریسمس و خزه جاوا را می توان به راحتی از طریق برگ های پرزدار خزه کریسمس تشخیص داد.

رایج ترین کاربرد خزه کریسمس ایجاد دیوار است. این کار را می توان با قرار دادن خزه بین دو قطعه مش به روش ساندویچ مانند و فشار دادن آن بر روی دیواره آکواریوم انجام داد.

به آرامی از طریق مش رشد می کند ، و یک دیوار ایجاد می کند. می توان از آن به عنوان کفپوش نیز استفاده کرد ، اما توصیه نمی شود زیرا بدین ترتیب تبدیل شدن به آهنربای جلبکی آسان تر خواهد بود و تمیز نگه داشتن آن سخت است.

خزه شعله

 

خزه شعله / Flame Moss

خزه شعله اصالتاً آسیایی است و نام خود را از شکل رشد خود گرفته است ، که عمودی است با درخشش سبز روشن و تأثیر شعله را نشان می دهد.

وقتی خزه را به صورت دسته های کوچک به ریشه درختان یا درختچه های بنسای می بندید ، بهترین حالت را دارد. دارای سرعت رشد کند و ارتفاع ۲ تا ۸ سانتی متراست.

برای رشد نور زیادی نمی خواهد ولی باید با دی اکسید کربن تغذیه شود.

خزه شعله جلوه زیبایی به صحنه آکواریوم شما می دهد.

خزه بید

 

خزه بید / Willow Moss

معروف به رنگ سبز تیره است و با بزرگتر شدن و نشان دادن نوک های سبز روشن آن ، به بهترین شکل به نظر می رسد. نام خود را از شباهت آن به درخت بید مجنون گرفته است.

در دمای پایین عملکرد خوبی دارد و رشد و مراقبت از آن بسیار آسان است. این گیاه در اصل از آسیا است و دارای سرعت رشد آهسته با ارتفاع ۴ تا ۱۰ سانتی متر با نور متوسط ​​و تقاضای دی اکسید کربن بالاست.

خزه بید برای آکواریوم های کوچک بسیار مناسب است . به نور کمی روشن تر نیاز دارد ، اما اگر آب بیش از حد گرم شود ممکن است قهوه ای شود.

خزه بید برای بیشتر ماهی ها عالی است.

۱۰ نوع از خزه های آکواریومی

 

خزه ستاره / Star Moss

نام علمی  آنStar Moss Tortula Ruralis   است . در دمای متوسط با سطح ۶ تا ۷.۵ ph در نور کم رشد می کند.

خزه ستاره دارای سرعت رشد کند اما آسان است. اگرچه این یک گیاه آبزی واقعی نیست ، اما وقتی در یک آکواریوم قرار داده شود می تواند به زیبایی حدود سه ماه زنده بماند و ماهها بدون آب نیز زنده می ماند.

وقتی در آب رشد می کند ، ساختاری جذاب مانند ستاره دارد ، اما فقط برای مدت کوتاهی.

بهترین حالت برای یک مکان خشک است و مکانهایی مانند کویر را دوست دارد.

اگر به دنبال استفاده از خزه هایی از این دست برای دکوراسیون طولانی مدت آبزی هستید ، این گیاه گزینه مناسبی نیست.

۱۰ نوع از خزه های آکواریومی

 

خزه طاووس / Peacock Moss

Taxiphyllum  یا خزه طاووس با بیشتر خزه ها بسیار تفاوت دارد. دارای سلولهای برگ است که باریک و مستطیل هستند. به شکل طاووس رشد می کند ، اما در درجه حرارت بالا ، تارهای طاووس شکل خود را از دست می دهد.

از تیره Taxiphyllum است ، دارای بافتی نرم و مخملی نسبت به خزه های کریسمس است. این شاخه خیلی سریع از یک شاخه منشعب می شود و در حالیکه مانند دم طاووس رشد می کند ، گسترش می یابد.

قطر آن تا ۱۲ سانتی متر می رسد.

خزه گریه

 

خزه گریه / Weeping Moss

Vesicularia Ferriei از چین سرچشمه می گیرد و قد آن به سانتی متر می رسد. شاخه های آن به رنگ سبز روشن و شبیه قطرات اشک است و به آن ظاهری شبیه به گریه می بخشد ، بنابراین نام آن خزه گریه است.

وقتی به درختچه یا چوب ریشه متصل می شود به دلیل افت رشد و الگوی رشد ، بهترین حالت را دارد. با تقاضای کم به سرعت رشد می کند.

برای داشتن ظاهری جذاب تر ، باید مرتباً با قیچی اصلاح شود.

خزه تایوان

 

خزه تایوان / Taiwan Moss

Taxiphyllum Alternans معمولاً با نام خزه تایوان شناخته می شود زیرا منشا آن تایوان است. این خزه نادرتر از اکثر انواع خزه های دارای شاخ و برگ زیبا و برگهای ضخیم تر است.

رشد در آب خنک تر تحت نور، متوسط ​​و رشد سریع با تزریق دی اکسید کربن آسان است.

خزه پلیا

 

خزه پلیا / Pellia Moss

خزه پلیا  در واقع یک گیاه کوچک و بدون گل است. پلیا ماس افزودنی جذابی به آکواریوم است ، اما همان هدف خزه را ندارد. این یک گیاه شناور است ، اما با بزرگ شدن تمایل دارد به طور طبیعی غرق شود.

اگر آن را به چوب ها وصل نکنید و شناور بماند ، می تواند به آفت تبدیل شود.

در بیشتر شرایط آب به خوبی رشد می کند و با روشنایی کم و دی اکسید کربن اضافه شده ، نگهداری آن آسان است. این گیاه از طریق تقسیم تولید مثل می کند.

پلیا ماس یک مخفیگاه محبوب میگو است. شکل ظاهری آن شبیه به جاوا است ، فقط بسیار آراسته تر است.

خزه ریکسیا

 

خزه ریکسیا / Riccia Moss

قد خزه ریکسیا تا ۴ سانتی متر رشد می کند. این یک خزه شناور است که می توان آن را با چسباندن به سنگ و چوب نگاه داشت تا شاخه ها به سمت سطح رشد کنند.

این خزه با افزودن دی اکسید کربن بهترین رشد را دارد و در صورت رشد در شرایط خوب ، حباب های اکسیژن کوچک روی نوک برگها تشکیل می شوند. تقاضای آن برای نور کم است و از بچه ماهی ها محافظت و آنها را در خود پنهان می کند.

شبیه به خزه پلیا ست، با این حال خزه نیست ، یک گیاه است.

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟