گیاه آکواریومی ایندین آمبولیا

گیاه آکواریومی ایندین آمبولیا

گیاهان آبزی زینتی گروهی از گیاهان هستند که علاوه بر شرایط زیست در عمق آب (شیرین یا شور) یا سطح و حواشی آب، خاصیت زیبایی بصری را نیز دارند. امروزه از این خصایص برخی از گونه‌های این گیاهان جهت زیباسازی محیط آکواریوم و حوضچه‌های زینتی استفاده می‌گردد. بدین منظور این گونه‌های خاص در برخی کشورها به منظور فروش در بازار، تولید و پرورش می‌یابد.

ایندین آمبولیا گیاه آکواریومی زیبایی می باشد که جلوه خاصی به آکواریوم شما می دهد. این گیاه در معرض نور شدید به خوبی رشد می کند.

گیاه آکواریومی ایندین آمبولیا

گونه های سازگار

کاشت ایندین آمبولیا در کنار گونه های مختلف کریپتوکورین به ویژه گونه هایی که برگ های قهوه ای رنگ دارند زیبایی خاصی به آکواریم می بخشد. همچنین این گیاه را می توان در کنار گندمک آبی ، lagenandra ، rotala و acorus به نمایش گذاشت.

توضیحات تکمیلی

استودولا (1967) لیمنوفیلا ایندیکا را از بلوچستان ایران گزارش کرده است و قهرمان (1387) ضمن تایید این گزارش خاستگاه احتمالی آن را از پاکستان می داند. گیاه آکواریومی ایندین آمبولیا شباهت زیادی به گیاهان بادبزنی دارند و ممکن است اشتباه گرفته شوند.

گیاه آکواریومی ایندین آمبولیا

در بازار جهانی این گیاه مرسوم نمی باشد ولی ارزش تزیینی فراوانی دارد. گاهی در طول یک گیاه شکل برگ ها تغییر می کند بدین منظور که برگ های زیر آب نازک و سوزنی شکلند ولی برگ های بخش فوقانی گیاه که از آب خارج می شوند یکپارچه و نسبتاً پهن می باشند. آب نسبتاً سبک با مقدار آهن مناسب و پی اچ حدود 6 تا 7 از شرایط نگهداری این گیاه است.

برای آن که شاهد رشد این گیاه باشید باید در معرض نور آکواریوم قرار دهید با نور پردازی زیبا، این گیاه خود را بیشتر نشان می دهد. همچنین نور شدید باعث می شود که برگ های این گیاه به صورت متراکم رشد کند.

 

گیاه آکواریومی ایندین آمبولیا

گیاهان آبزی زینتی گروهی از گیاهان هستند که علاوه بر شرایط زیست در عمق آب (شیرین یا شور) و یا سطح و حواشی آب، خاصیت زیبایی بصری را نیز دارند. امروزه از این خصایص برخی از گونه‌های این گیاهان جهت زیبا سازی محیط آکواریوم و حوضچه‌های زینتی استفاده می‌گردد. بدین منظور این گونه‌های خاص در برخی کشورها به منظور فروش در بازار، تولید و پرورش می‌یابد.

منبع:پتزیپ 

برای خرید تجهیزات و سفارش آکواریوم می توانید با دفتر تماس حاص فرمایید.

02155958384

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟