گیاهان از دیدگاه فنگ شویی

گیاهان از دیدگاه فنگ شویی

تجلی سلامتی، ثروت و شانس؟ یکی از راه‌های استقبال از انرژی مثبت در خانه، فنگ شویی است. سوزان چان، کارشناس فنگ شویی، می گوید همه فضاها به انرژی زنده نیاز دارند و گیاهان فنگ شویی راهی آسان و طبیعی برای آوردن چی پر جنب و جوش یا انرژی حیاتی هستند. قرار دادن این گیاهان با اهداف مشخص می‌تواند به دعوت انرژی‌های خاصی به داخل خانه شما کمک کند، خواه جذب عشق با پیدا کردن گیاهی با برگ‌های قلبی شکل یا ضربه زدن به شانس و اقبال با نمایش یک درخت پولی رو به رشد.

لیندسی پانگبورن، متخصص باغبانی بلوم اسکیپ، می گوید با تمام زمانی که در خانه سپری می کنید، اولویت دادن به فنگ شویی در اتاق خواب، اتاق نشیمن و فضای اداری بسیار مهم است. گیاهان به‌عنوان دکوری زنده عمل می‌کنند که نه تنها ابعاد و رنگ را به فضا می‌افزاید، بلکه به دنیای طبیعی نیز می‌افزاید. او می گوید: ثابت شده است که گیاهان خلاقیت، بهره وری و دیدگاه مثبت را افزایش می دهند و Pangborn نمی بیند که این روند به این زودی ها کاهش یابد. مردم به بهبود فضاهای زندگی خود ادامه خواهند داد و این کار را با گیاهان انجام خواهند داد!

ما با متخصصان فنگ شویی آنجی چو و سوزان چان در مورد چگونگی انتخاب بهترین گیاهان فنگ شویی برای ثروت، عشق، سلامتی و موارد دیگر صحبت کردیم. در اینجا نه گیاه فنگ شویی آورده شده است که همه در مورد آوردن انرژی خوب به فضای شما هستند، از گیاهان مقرون به صرفه داخلی گرفته تا گیاهان آپارتمانی که در فضاهای اداری رشد می کنند (حتی اگر گاهی اوقات مورد غفلت قرار می گیرند).

از منظر فنگ شویی گیاهان به دو دسته خوب و بد تقسیم میشن که این تقسیم بندی بیشتر مربوط به قرار دادن نوع خاصی از گیاهان در جهت‌های مناسب بر اساس نقشه باگوآ است.

از اونجایی که فنگ‌شویی مبحثی در رابطه با انرژی هاست به طور قطع تاکید میکنه بر انرژی واقعی خود گیاه که شامل سلامت کلی گیاه، ظاهر گیاه و اینکه چه حسی رو به فرد منتقل میکنه؛ مثلا اگه شما در منزل یا محل کارتون بامبو (گیاه محبوب فنگ‌شویی) دارید ولی گیاه شما مریض و در حال مرگ باشه از نظر فنگ‌شویی گیاهتون انرژی خیلی بد و منفی در فضای شما ایجاد میکنه در مقایسه با اینکه گیاهی و نگهداری میکنید که اصلا اسمی ازش در فنگ‌شویی برده نشده ولی کاملا سرحال و سلامت و زیباست و مهمتر اینکه شما از دیدنش لذت می‌برید.

گیاهان از دیدگاه فنگ شویی

گیاه

تا زمانی که گیاه شما سلامت هست و در جایگاه درستش بر اساس نقشه باگوآ قرار گرفته و از نظر بصری زیباست مطمئن باشید انرژی فوق العاده ای رو در زندگیتون به گردش در میاره.

گیاهان مناسب از نظر فنگ‌شویی به دو دسته تقسیم میشن:

1-  گیاهان فنگ‌شویی که تصفیه کننده هوا هستند و بیشتر گیاهان در این دسته جای می‌گیرند مثل نخل زیبای اریکا و سرخس

2- گیاهانی که از دیدگاه سنتی فنگ‌شویی به گیاهان جذب کننده ثروت یا پول معروفند، مثل بونسای و گیاه جید/یشم یا کراسولا

گیاهان نامناسب از منظر فنگ‌شویی گیاهانی هستند که به خاطر ظاهرشون انرژی های ناخوشایند وارد منزل می‌کنند که نمونه ی کلاسیک اون گیاه کاکتوس هست و گیاهان خشک شده و مرده.

نکته مهم: اگه شما جزو دوستداران گیاه کاکتوس هستید، مطمئن باشید حس خوب و عالی که از گیاهتون میگیرید در الویته و با خیال راحت از گیاهتون مراقبت کنید چون این گیاه برای شما حامل انرژی مثبت و خوب هست.

The 8 Best Feng Shui Plants For the Home | Bloomscape

جایگاه مناسب گیاهان بر اساس اصول «مقدماتی» فنگ‌شویی

بر اساس اصول مقدماتی فنگ‌شویی بهترین جهت‌ها برای قرار دادن گیاهان بر اساس نقشه باگوآ، جهت‌های شرق، جنوب شرقی و جنوب هست.

اگر دوست دارید گیاهان تون رو در جهت‌های دیگه قرار بدید حتما از تعداد محدود و کمی گیاه استفاده کنید. نکته خیلی مهمی که باید بهش اشاره و تاکید کنیم اینه که بر اساس چرخش انرژی های سالیانه در یک ملک (visiting annual flying stars) ، و انرژی کلی و حاکم بر یک ملک (house trigram) ،ممکنه جهت های ذکر شده بر اساس اصول فنگ‌شویی مقدماتی بهترین جهت برای قرار دادن گیاه نباشه پس اگر قرار چیدمانتون و قرار دادن گیاهانتون بر اساس اصول فنگ‌شویی پیشرفته باشه حتما از مشاورین و متخصصین فنگ‌شویی کلاسیک کمک بگیرید.

 و نکته آخر اینه که حتما به متراژ ملکتون هنگام خرید گیاه دقت کنید اصل هارمونی و تعادل جزو لاینفک اصول فنگ‌شویی هست.

منبع یومی خانه 

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟