گرمایش و سرمایش آکواریوم

گرمایش و سرمایش آکواریوم

پیگیری اعداد برای حفظ کیفیت آب در مخزن ماهی بسیار مهم است، اما این تنها قدم اول است. علاوه بر دانستن دمای ایده آل برای آکواریوم ها، درک نحوه کنترل دمای مخزن ماهی ممکن است به حفظ ایمنی دام شما کمک کند. همیشه آسان نیست، به خصوص اینجا در بیابان. نکات گرمایش و سرمایش مخزن ماهی زیر ممکن است به شما در ایجاد یک زیستگاه ایده آل کمک کند.

گرمایش و سرمایش آکواریوم

نکات گرمایش و خنک کننده تانک ماهی

گرمایش و سرمایش مناسب مخازن ماهی بستگی به فصل دارد. کنترل دمای یک مخزن ماهی در آریزونا بسیار مهم است، زیرا گرمای زیاد می تواند منجر به گرم شدن بیش از حد آکواریوم و دام شود. در زیر چندین نکته خنک کننده برای مخازن ماهی آورده شده است:

  1. اگر دمای آب بالا رفت، یک کیسه یخ یا آب خنک را در مخزن ماهی شناور کنید تا به تدریج و به آرامی دما پایین بیاید. اجازه ندهید در یک دوره چهار ساعته دما بیش از چند درجه کاهش یابد. تغییرات شدید در دمای آب می تواند ماهی را شوکه کند یا باعث ناراحتی آنها شود. تکه های یخ را مستقیماً داخل آب نریزید. مکعب ها ممکن است بهداشتی نباشند و خطر خفگی برای ماهی ایجاد کنند.
  2. به عنوان یک ساکن آریزونا، ممکن است سرمایه گذاری در یک چیلر به منظور کنترل دمای یک مخزن ماهی مفید باشد، زیرا ممکن است اغلب از آن استفاده کنید. چیلرهایی که در اندازه های مختلف موجود هستند، می توانند به خط متصل شوند یا در سامپ قرار گیرند. می توانید از آنها برای کاهش دمای مخزن به میزان خاصی استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه عملکرد چیلرها و اینکه آیا آنها برای مخزن ماهی شما ایده آل هستند یا خیر، با متخصص تعمیر و نگهداری آکواریوم ما تماس بگیرید.
  3. جریان و گردش آب ایده آل را در مخزن ماهی حفظ کنید. جریان آب ایده آل آکواریوم چهار برابر اندازه مخزن شما است. همچنین ممکن است بخواهید ابزارها و تجهیزات مختلفی را برای گردش آب در نظر بگیرید، مانند هواکش، پاورهد و سنگ هوا.
  4. یک فن در نزدیکی مخزن قرار دهید. با استفاده از تنظیم کم، اجازه دهید هوا در سطح آب دمیده شود.
  5. تعویض آب را با آب کمی خنک تر انجام دهید و مراقب باشید که دما را خیلی پایین نیاورید. (یادآوری: فقط حدود 15 تا 20 درصد آب را عوض کنید.)
  6. بخاری را کم کنید و استفاده از نور را محدود کنید.
  7. مخزن را نزدیک پنجره باز نشان ندهید، یا پرده ها را نبندید و پرده ها را ببندید تا از برخورد مستقیم خورشید با مخزن جلوگیری شود. و سپس طرف مقابل وجود دارد.

گرمایش و سرمایش آکواریوم

ممکن است نیاز به افزایش دمای آب در فصول سردتر داشته باشید، یا اگر ناخواسته در تلاش برای خنک کردن مخزن ماهی خود از حد آب عبور کردید. اگر دمای آب بیش از حد پایین آمد، یک پتو را دور بیرون مخزن بپیچید و روی آن را باز بگذارید. اگر اتفاقاً در آب و هوای خنک تری زندگی می کنید و باید به طور منظم مخزن ماهی را گرم نگه دارید، ممکن است بخواهید تانک خود را عایق بندی کنید.

گزینه دیگر این است که بطری های آب داغ (اما نه در حال جوش) را برای افزایش دما شناور کنید. پلاستیک را در مخزن نگذارید. در نهایت، از برداشتن پوشش خودداری کنید، زیرا این کار باعث آزاد شدن گرما می شود.

درباره نحوه کنترل دمای تانک ماهی بیشتر بدانید

علاوه بر نکات گرمایش و سرمایش مخزن ماهی بالا، کنترل دمای مخزن ماهی مستلزم راه اندازی آکواریوم با تجهیزات، دماسنج، بخاری و روشنایی مناسب است. ما می توانیم جزئیات بیشتری را در مورد نگهداری دمای ایده آل آب به شما ارائه دهیم.

گرمایش و سرمایش آکواریوم

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟