کف شیشه ای در فضای باز

کف شیشه ای در فضای باز

کف‌های شیشه‌ای طیف وسیعی از گزینه‌ها را ارائه می‌دهند که با هیچ نوع کفپوش دیگری نمی‌توانید داشته باشید، فقط به این دلیل که شیشه شفاف است. این بدان معنی است که می تواند اجازه دهد نور از آن عبور کند. اگر از کف شیشه ای در طبقات بالا استفاده شود، می توانند با اجازه دادن به نور طبیعی برای انجام کار، اتکای شما به نور مصنوعی را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. کف‌های شیشه‌ای معمولاً برای نشان دادن منظره یا ویژگی خاصی در زیر استفاده می‌شوند و اغلب در نوع دیگری قرار می‌گیرند.

همانطور که گفته شد کف‌های شیشه‌ای با شیشه شفاف ساخته می‌شوند که دیدن چیزی از بالا یا پایین مفید باشد. در حالی که شیشه نیمه شفاف زمانی استفاده می شود که نیازی به مشاهده نباشد. در هر صورت، معمولاً شیشه های سخت شده به دلیل دوام و مقاومت در برابر شکستگی انتخاب می شوند.

گاهی اوقات کف‌های شفاف در راهرو ها یا کف فضاهای داخلی با نور کافی قرار می‌گیرند تا فضای زیر را روشن کنند. شیشه به عنوان مواد کفپوش هم در سازه های مسکونی و هم در ساختمان های تجاری استفاده می شود.کف‌های شیشه‌ای اغلب از پایین با نور طبیعی یا مصنوعی روشن می‌شوند یا ممکن است به عنوان سطوح معمولی کف که از بالا روشن می‌شوند در نظر گرفته شوند.

در برخی مواقع، ویترین های شفاف در زمین به عنوان کف شیشه ای ساخته می شوند، مانند موزه سیدنی در استرالیا، که در آن بقایای زهکش ها و مخفیگاه ها در بافت اصلی خود همراه با سایر آثار باستان شناسی نشان داده می شود. معمولاً از یک شیشه مقاوم ساخته می شود که همچنین برای استحکام ساختاری لمینیت شده است، یک کف شفاف معمولاً به عنوان یک جاذبه گردشگری استفاده می شود.

کف شیشه ای در فضای باز

کف شیشه ای فضای باز

کفپوش شیشه ای بدون لغزش فضای باز که مخصوص تاسیسات تجاری یا مسکونی طراحی شده است، هوای مدرن می بخشد و طراحی هر ساختمان را تکمیل می کند. مدل شیشه ای ضد لغزش بدون اینکه از ایده طراحی یک کف شیشه ای شفاف دور بماند، ایمنی را برای کاربران فراهم می کند. مدل‌های مختلفی در دسترس است. طرح‌های شخصی‌شده را می‌توان در صورت درخواست ساخت.

همانطور که آنها در خارج از منزل نصب می شوند، کف شیشه ای و تمام وسایلی که راه اندازی را تکمیل می کنند باید به گونه ای طراحی شوند که از لایه زیرین محافظت کنند. آکوا سرویس از روش آزمایش شده و تایید شده برای نصب کفپوش در فضای باز استفاده می کند.

اگرچه معمولاً با استفاده از شیشه ایمنی چند لایه ساخته می شود، اما شرایط خاصی وجود دارد که در آن کفپوش باید از شیشه ایمنی لمینت و سکوریت ساخته شود. تعداد لایه های لمینت برای کفپوش شیشه ای به طور خاص با توجه به فشار و شدت ترافیک در منطقه ای که قرار است نصب شود محاسبه می شود.

کف شیشه ای در فضای باز

کف های شیشه ای به شیشه های لمینت مقاوم نیاز دارند. هر چیزی کمتر از آن برای راه رفتن ناامن خواهد بود. ضخامت مورد نیاز بسته به اندازه هر پانل متفاوت است، اما 50 میلی متر معمول است. از آنجایی که پانل ها باید ضخیم باشند، شیشه بسیار سنگین خواهد بود و به تقویت مناسب نیاز دارد. برای این کار باید با یک مهندس سازه مشورت کنید. آنها در مورد ضخامت شیشه و الزامات قاب بندی به شما مشاوره می دهند، کفی را مطابق با نیاز شما طراحی می کنند و هر کاری را که باید انجام دهید به شما توصیه می کنند.

همچنین شایان ذکر است که کف های شیشه ای زمانی که خیس هستند می توانند بسیار لغزنده شوند. این را می توان تا حدی با الگوهای حکاکی شده روی سطح کاهش داد، که می تواند هم چسبندگی و هم جذابیت زیبایی را ایجاد کند.

پانل های کف اکریلیک باید به اندازه کافی ضخیم باشند تا ظرفیت باری که انتظار دارید تحمل کنند را تحمل کنند، اما به عنوان یک ماده بسیار سبک تر از شیشه هستند و بنابراین قاب بندی آنها آسان تر است.

کف های شیشه ای ویژگی زیبایی به ساختمان اضافه می کنند و اغلب نقاط کانونی جدیدی برای بالکن ها و نیم طبقه های عجیب و غریب هستند. به همین دلیل، آنها معمولاً در خانه های چند طبقه یا ساختمان های تجاری و … که در زیر شیشه چیزی برای دیدن وجود دارد، یافت می شوند. آنها همچنین می توانند در راه پله های ویژه به عنوان پله استفاده شوند و به ویژه در راه پله های مارپیچ موثر به نظر می رسند.کف شیشه ای در فضای باز

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟