چرا سقف شیشه ای نصب کنیم؟

چرا سقف شیشه ای نصب کنیم؟

چرا سقف شیشه ای نصب کنیم؟چه چیزی این تاسیسات را تا این حد جذاب می کند، و چه مزایایی را برای یک ملک ارائه می دهند؟ درک این مفاهیم یک گام مهم و ارزشمند در تعیین اینکه کدام نوع سقف مناسب خانه یا پروژه شما است.

اما انجام تحقیقات کامل و اطمینان از انتخاب متخصص لعاب‌کاری مناسب برای پروژه‌تان مهم‌ترین بخش پروژه شماست.چرا سقف شیشه ای نصب کنیم؟

سقف های شیشه ای قابلیت سفارشی سازی بی حد و حصر را ارائه می دهند

به راحتی می توان تصور کرد که سقف های شیشه ای تنها دارای چند گزینه هستند – باز یا ثابت ، بزرگ یا کوچک. اما این نمی تواند فراتر از واقعیت باشد. فناوری و تولید لعاب در حال حاضر به قدری پیشرفته است که متخصصان می توانند سقف ها را با آزادی بی حد و حصر طراحی و نصب کنند.

این بدان معناست که سقف‌های شیشه‌ای می‌توانند ظریف یا چشمگیر باشند، طوری طراحی شوند که تقریباً در هر فضایی قرار بگیرند، و می‌توانند در هر پیکربندی باز یا عملکرد ثابت طراحی شوند. پشت بام ها می توانند به صورت کشویی باز شوند، به صورت بازشو یا محوری حرکت کنند و می توانند به صورت دستی یا از راه دور کار کنند. آنها همچنین می توانند تقریباً هر نوع شیشه ای از جمله شیشه های تک، دو جداره یا حتی سه جداره را داشته باشند.

نتیجه؟ سقف های شیشه ای یکی از پرکاربردترین تاسیسات شیشه ای موجود است.

سقف های شیشه ای نور طبیعی را افزایش می دهند

همه ما به نور طبیعی روزانه نیاز داریم تا بهترین احساس را داشته باشیم. سلامت جسمی و روانی ما هر دو به عوامل متعددی بستگی دارد که نور طبیعی یکی از عوامل مهم است. این به طور مستقیم بر توانایی بدن ما برای تولید ویتامین D (که برای سلامتی ما مهم است) تأثیر می گذارد و قرار گرفتن در معرض مداوم و منظم به کنترل ریتم شبانه روزی ما کمک می کند.

سقف های شیشه ای یکی از موثرترین راه ها برای ورود نور طبیعی به فضا هستند. سقف های شیشه ای با ارائه یک پورتال به آسمان از مستقیماً بالا (و نه در زاویه افقی، مانند پنجره)، فضاهای داخلی را با نور طبیعی پر می کنند. آنها یک راه فوق العاده برای ایجاد فضای داخلی برای رفاه بیشتر هستند.چرا سقف شیشه ای نصب کنیم؟

زیبایی لوکس واقعی

سقف‌های شیشه‌ای همچنین فرصتی برای افزودن حس زیبایی شناسی لوکس معتبر به یک ملک ارائه می‌دهند. این عاملی است که به طراحی بستگی دارد، اما یکی از قانع‌کننده‌ترین پیشنهادها را برای بسیاری از صاحبان خانه ثابت می‌کند.

با استفاده از شیشه های سخت شده، طرح های کاملاً بدون قاب و بدون درز که اکنون می توانیم ایجاد کنیم، تداعی کننده یک سبک زندگی آرزومند هستند و تقریباً مطمئناً چشم را در تقریباً هر خانه یا فضایی جلب می کنند. خصوصیات یک ملک خاص هر چه باشد، ماهیت محجوب سقف شیشه ای اغلب آن را به یک مکمل عالی لوکس تبدیل می کند.

افزایش ارزش ملک

یکی از اهداف بسیاری از صاحبان خانه این است که خانه آنها در نهایت پولی برای آنها به دست آورند. اطمینان از افزایش ارزش ملک برای بسیاری از صاحبان خانه یک اولویت است و صرف امید به رشد طبیعی در ارزش بازار همیشه کافی نیست. با افزودن ویژگی‌های جدید به خانه‌تان – به‌ویژه آن‌هایی که آن را کارآمدتر یا از نظر بصری جذاب‌تر می‌کنند – می‌توانید ارزش مالی آن را تا حد زیادی افزایش دهید.

سقف شیشه ای می تواند نصب عالی برای این نوع افزایش ارزش باشد. این امر به ویژه در صورتی صادق است که سقف منحصربه‌فرد، ساختاری و زیبا باشد (هر چه سقف شیشه‌ای بهتر به نظر برسد و هر چه خوش‌ساخت‌تر باشد، از نظر ارزش به خانه بیشتر می‌افزاید!). در حالی که هیچ محاسبات سخت و سریعی برای اندازه گیری افزایش بالقوه وجود ندارد (متغیرهای زیادی وجود دارد)، مشاوره با یک معمار یا متخصص می تواند بینش بیشتری به شما بدهد.

انتخاب سقف شیشه ای – انواع نور سقف

بنابراین با در نظر گرفتن تمام این مزایا، در مورد انتخاب سقف شیشه ای چه می توان گفت؟ چه انتخاب هایی وجود دارد؟ و چگونه می توانید تعیین کنید که کدام نوع یا سبک با نیازهای شما مطابقت دارد؟

به طور خلاصه، به چند چیز بستگی دارد، اما در بیشتر موارد، به ارائه دهنده یا متخصصی که برای کار با آن انتخاب می کنید بستگی دارد. اگر سقف شیشه‌ای «خارج از قفسه» را انتخاب کنید، در حالی که می‌دانید چه چیزی دریافت می‌کنید، محدود به محدودیت‌های آن محدوده محصول خواهید بود.

با این حال، اگر مستقیماً با یک متخصص لعاب سازه مانند Cantifix کار کنید، از پتانسیل تقریباً نامحدودی در طراحی خود بهره مند خواهید شد. با استفاده از آخرین فناوری و تکنیک شیشه‌کاری معماری در نوک انگشتان شما، می‌توانید تقریباً هر نوع سقف شیشه‌ای ایجاد کنید – پس گزینه‌های شما چیست؟چرا سقف شیشه ای نصب کنیم؟

پانل ها – تک، یا چندگانه؟

سقف های شیشه ای به دو دسته پانل های تک یا چندتایی تقسیم می شوند. این اساساً به این معنی است که آنها یا یک صفحه شیشه ای در یک قاب دارند یا چندین شیشه به هم متصل شده اند. حداقل سادگی سقف های تک جداره بدون قاب، کنتراست بصری آشکاری را با یک محصول چند پانل قاب دار با طول سقف ارائه می دهد، و انتخاب مناسب ترین آنها به چند چیز بستگی دارد.

زمان انتخاب یک پنل واحد:

سقف های تک پانل برای املاکی ایده آل هستند که در آن زیبایی شناسی کلیدی است و ظاهر لوکس ترجیح داده می شود. آن‌طور که سقف‌های چند پانل اغلب می‌توانند نور زیادی ارائه نمی‌دهند، اما راحت‌تر است که آنها را براق و محجوب نشان دهیم. آنها همچنین معمولا مقرون به صرفه تر هستند!چرا سقف شیشه ای نصب کنیم؟

زمان انتخاب سقف چند پانل:

هنگامی که به دنبال بیانیه ای هستید، یک پیوند بصری بین طبقات یک ساختمان ایجاد می کنید، یا یک نقطه دسترسی به پشت بام/منطقه خارجی ایجاد می کنید، سقف چند پانل ممکن است مناسب تر باشد. آنها در هر تعداد سبک قاب بندی وجود دارند، و هنوز هم می توانند از هر فن آوری لعاب اضافی استفاده کنند (به زیر مراجعه کنید).

شیشه – چه نوع لعاب؟

وقتی صحبت از شیشه واقعی در سقف می شود، ممکن است فرض کنید که این شیشه در دسته بندی «یک اندازه مناسب» قرار می گیرد، اما در واقع اینطور نیست. فضای زیادی برای سفارشی‌سازی و تغییر در شیشه‌های مورد استفاده وجود دارد و فناوری لعاب‌کاری که برای پیاده‌سازی انتخاب می‌کنید به نیازهای خاص شما بستگی دارد. چیزی که به خصوص هیجان انگیز است این است که بیشتر اینها را می توان همراه با یکدیگر استفاده کرد. چند نمونه شامل…

شیشه سفت شده:

ایمنی همیشه باید دغدغه اصلی هر طراحی سازه‌ای باشد (در واقع، این یک الزام قانونی است…) و اگر احتمال افتادن چیزی از بالا روی سقف شیشه‌ای وجود دارد، پس شیشه‌های مقاوم ضروری است. همچنین در صورتی استفاده می شود که نصب به عنوان یک کف شیشه ای در هنگام راه رفتن از بالا مورد استفاده قرار گیرد. قوی تر و مقاوم تر در برابر شکستگی است.

شیشه لمینت:

مشابه شیشه های سخت شده، لعاب چند لایه به عنوان یک اقدام احتیاطی استفاده می شود، اما به طور خاص شامل چندین لایه لعاب است که در اطراف یک فیلم PVB قرار گرفته است. اگر شیشه بشکند، شیشه به صورت یک تکه باقی می ماند و به جای شکستن، کنار هم می ماند. این می تواند به این معنی باشد که در صورت غیرمحتمل سقف شکسته شود، هیچ تکه شیشه ای در فضای زیر سقوط نخواهد کرد.

شیشه حرارتی:

با استفاده از انواع تکنیک‌های مختلف از جمله اعمال پوشش‌های U-value، سقف‌های شیشه‌ای را می‌توان برای بهبود آب و هوای داخلی فضای زیر، با تنظیم میزان حرارتی که از هر طرف از شیشه‌ها عبور می‌کند، طراحی کرد. این می تواند یک راه عالی برای بهبود بهره وری انرژی باشد.

شیشه محافظ:

شیشه ممکن است ایمن ترین مواد طبیعی به نظر نرسد، اما با اضافه شدن هر تعداد طرح امنیتی (از جمله ضد گلوله و بمب)، در واقع می تواند بهترین دفاع را ارائه دهد – حتی می توان آن را تا حدی ساخت.

باز شدن یا بسته شدن؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که با هر نصب شیشه ای باید از خود بپرسید این است که هدف آن چیست. آیا به سادگی نیاز به اجازه دادن نور اضافی به فضا دارد؟ آیا تهویه را فراهم می کند و آب و هوای داخلی را تغییر می دهد؟ یا به عنوان یک ورودی یا نقطه دسترسی بین فضای داخلی و خارجی عمل خواهد کرد؟ با در نظر گرفتن این موضوع، باید به این فکر کنید که آیا سقف شیشه ای شما باید بتواند باز شود یا خیر…

زمان انتخاب سقف بازشو:

اگر می خواهید سقف شیشه ای شما اجازه ورود هوای تازه به ملک شما را بدهد، باید سقف بازشو انتخاب کنید . اینها در اشکال مختلفی از جمله پاپ آپ، لولایی و کشویی وجود دارند – و بسته به طراحی می توانند به عنوان ورودی چیزهایی مانند فضاهای پشت بام نیز استفاده شوند.

زمان انتخاب سقف بسته:

اگر نگرانی اصلی شما نور است، نه کیفیت هوا، پس ممکن است نیازی به سقف بازشو نداشته باشید. یک سقف شیشه ای ثابت ، تک پانلی، یک افزودنی زیبا و بدون درز به یک فضا است، و اگر این تمام چیزی است که نیاز دارید، سقف بسته کاملاً مناسب است. همچنین برای تاسیساتی که در یک سقف بلند قرار می‌گیرند، مفید است، که دسترسی به آن برای عملیات دستی یا نگهداری دشوار است.چرا سقف شیشه ای نصب کنیم؟

قیمت سقف شیشه ای چقدر است؟

این اغلب بزرگترین سوالی است که صاحبان املاک، پیمانکاران یا معماران هنگام انتخاب سقف شیشه ای با خود خواهند داشت. بدون در نظر گرفتن مشخصات و الزامات یک پروژه خاص، ارائه قیمت واقعا امکان پذیر نیست.

دانستن اینکه آیا گزینه‌های خاصی در بودجه شما هستند یا خیر، مهم است، و این یکی از اولین چیزهایی است که باید به آن فکر کنید – اما همچنین مهم است که بدانید چرا قیمت‌ها می‌توانند به‌شدت به این شکل متفاوت باشند.

به طور کلی، بزرگترین چیزی که بر قیمت سقف شیشه‌ای تأثیر می‌گذارد این است که آیا این یک محصول «خارج از قفسه» است یا نه، یا محصولی که هدف آن طراحی و ساخته شده است. معاوضه این است که در حالی که یک گزینه بودجه مزایای نور و تهویه اضافی را به شما می دهد، این تقریباً تمام چیزی است که به شما می دهد.

از طرف دیگر، طراحی شیشه ای سفارشی یا سفارشی به این معنی است که می توانید با طراحی از ابتدا هر نوع سقفی را که دوست دارید انتخاب کنید. با متخصصان مناسب، اساساً می توانید هر نوع سقف شیشه ای قابل تصور را ایجاد کنید – به این معنی که طرح های شما متناسب با برنامه های شما هستند، نه اینکه برنامه های شما نیاز به تناسب با طرح های موجود داشته باشد.

اگر می‌خواهید درباره انتخاب سقف شیشه‌ای خود اطلاعات بیشتری کسب کنید، یا پروژه خاصی در ذهن دارید، با ما تماس بگیرید.

شماره تماس: 09205958384

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟