پالاداریوم چیست ؟

پالاداریوم چیست ؟

اگر دقت کنید لغات پالاداربوم و آکواریوم یک شباهت ذاتی با هم دارند ، پسوند آریوم در انتهای هر دو از شمول آنها در زیر شاخه یک مجموعه بزرگ با عنوان ویواریوم می آید که در لاتین به معنای محل زندگی می باشد . ویواریوم محلی است که در آن گیاهان و حیوانات از هر گونه رشد و نمو می کنند و در حقیقت آکواریومها ، ویواریومهایی هستند که به موجودات آبزی و ماهیها اختصاص یافته اند در حالیکه پالوداریوم ها از ریشه یک کلمه لاتین با معنای آبگیر گرفته شده اند و در حقیقت ترکیبی از آب و زمین را در خود جای داده اند.

پالاداریوم چیست ؟

 

گیاهان مناسب برای پالوداریوم

در کل گیاهان رطوبت دوست و خزه ها در قسمت خاکی و گیاهان آبزی و خزه و چمن آبزی در قسمت آبی استفاده می شود. در قسمت بک گراند از خزه ها استفاده می شود که نوع آن بستگی به نوع پالوداریوم دارد و بسته به میزان هوادهی ، میزان رطوبت و … تفاوت می کند. انواع گیاهان رطوبت دوست ، سرخس ها ، گیاهان گلدار مخصوص ، گیاهان گوشتخوار ، گیاهان هوازی و گیاهان نیمه آبزی را در قسمت خاکی میتوان استفاده نمود و در قسمت آبی از انواع گیاهان آبی ، کاشت چمن و کاشت خزه که بحث تخصصی می باشد استفاده می شود.

موجودات زنده

افراد زیادی از موجودات زنده در پالوداریوم خوششان نمی آید .از آنجایی که پالوداریوم شبیه سازی طبیعت است و در طبیعت هم موجودات زنده یافت می شود بهتر است که در پالوداریوم از آن استفاده شود. نگهداری موجودات زنده در پالوداریوم بستگی به نوع پالوداریوم دارد و نکته دیگری که باید در نظر بگیریم نوع حرکت و محیط مطلوب موجود زنده است. برای مثال در پالوداریوم باز از مار استفاده نمی شود به خاطر اینکه صدرصد کمتر از نیم ساعت مار از پالوداریوم خارج می شود و سر از کابینت آشپزخانه در می آورد !

معمولا در پالوداریوم باز از ماهی در قسمت برکه یا آکواریوم استفاده می شود و از موجودات زنده دیگر در ویواریوم ها و پالوداریوم بسته استفاده می گردد.

موجوداتی مانند مار آبی ، لابستر ، خرچنگ مینیاتوری ، ماهی ، میگو ، مارمولک های رنگی ، قورباغه های رنگی ، حلزون های مخصوص ، گوگو ، سمندر و …. در پالوداریوم استفاده می شود و زیبایی دوچندانی به آن می دهد.

پالاداریوم چیست ؟

وجود پالوداریوم در دکور خانه و محل کار

دکوراسیون در هر خانه و محیط اداری به سلیقه صاحب آن بسیار وابسته است، اما گاهی اوقات ممکن است که افراد با جذاب ترین و جدیدترین تزییناتی که می تواند تاثیرات خوبی بر محیط اطراف آن ها بگذارد آشنا نباشند. یکی از تزییناتی که طرفداران زیادی دارد پالوداریوم ها هستند.

پالوداریوم نوعی وسیله تزیینی است که آنقدر تنوع بالایی دارد که شما می توانید مطابق با سلیقه و شرایط محیطی خود، آن را به هر شکلی بسازید و دکوراسیون خود را به شدت زیبا کنید، تنوع گیاهی و جانوری که توانایی زندگی در پالوداریوم ها را دارند بسیار زیاد است به طوری که می توانید حتی ترکیب رنگ زیبایی از گیاهان و حیوانات گوناگون برای آن تهیه کنید که با دکوراسیون شما سازگاری داشته باشد.

تاثیر گیاهان در محیط از نظر سلامت و آرامش روان

فکر کن …. تکه ای از جنگل در خانه خودت داشته باشی و هر روز وقتی از خواب بیدار شدی چشمت به اون بیوفته و صبحانه خودت رو جلوی جنگل مینیاتوری خودت میل کنی و یک روز پر انرژی و مثبت رو با الهام از طبیعت شروع کنی … حتی تصور کردنش هم لذت بخشه.

انسان ها رابطه تنگاتنگی با طبیعت دارند بنابراین ادغام دنیای طبیعت در فضای داخلی می تواند به طور موثر تعامل افراد با طبیعت را افزایش دهد و این به نوبه خود می تواند برای سلامتی و درمان برخی بیماری های انسان ها مفید باشد، از آنجا که افراد اکثر وقت خود را در خانه یا محل کار و در محیط های سر پوشیده می گذرانند، استفاده از گیاهان در محیط های داخلی برای سلامتی جسم و روح آن ها بسیار مفید است، عملکرد اساسی گیاهان در محیط های بسته شامل حفظ چرخه های کربن و اکسیژن است.

حتی گیاهان می توانند موجب کاهش استرس و تاثیرات مثبت روانشناختی شوند، نگهداری گیاهان داخل خانه می تواند به عنوان تصفیه کننده هوای داخل خانه عمل کند، آن ها یک روش موثر برای کاهش آلاینده های داخل منزل و موجب کاهش قرار گرفتن انسان در معرض ریزگردها هستند و به طور گسترده در این زمینه مورد مطالعه قرار گرفته اند، گیاهان داخل منزل سطح انرژی مثبت را در اتاق ها افزایش داده و خطر بیماری را کاهش می دهند.

نگهداری از پالوداریوم:

ساخت پالوداریوم کار تخصصی و نیاز به مهارت می باشد به همین علت نگهداری از پالوداریوم هایی که حرفه ای ساخته شده است بسیار بسیار آسان می باشد پس پیشنهاد می کنم از فروشگاه های معتبر و تخصصی پالوداریوم تهیه کنید که محصول خودشون رو ضمانت می کنند. در پالوداریوم همه چیز باید کنترل شود: دما، نور، رطوبت، فیلتراسیون و … و همه این نگهداری ها در طراحی اولیه پالوداریوم در نظر گرفته شده است و فقط کافیه که شما دوشاخه پالوداریوم را به برق متصل کنید!

حتی برای محیط هایی که نور کافی ندارد پالوداریوم هایی وجود دارد که نور مخصوص در آنها نصب گردیده و نیاز کامل گیاه از نور خورشید برطرف شده است.

پالاداریوم چیست ؟

آپشن های پالوداریوم:

از آنجایی که گفتیم پالوداریوم شبیه سازی قسمتی از جنگل می باشد، پس باید تمام اِلمان های طبیعت در پالوداریوم وجود داشته باشد. اجرای آپشن ها بستگی به میزان تخصص و توانایی طراح و سازنده دارد.

در پالوداریوم های گلخانه ملکه قابلیت سفارش آپشن هایی مانند رعد و برق ، طلوع و غروب آفتاب ، باران ، آبشار ، آبشار مه ، برکه ، مه پاش ، مه ساز ، آکواریوم ، لامپ مخصوص رشد گیاه ، موجودات زنده ، گیاه و خزه طبیعی ، نور پردازی ، شب خواب ، ریموت کنترل ، آبیاری خودکار ، تایمر و سنسور روز و شب ، اپلیکیشن کنترل از راه دور و غیره وجود دارد.

برای ساخت پالوداریوم  باید چند فاکتور بسیار مهم را در نظر داشته باشید، اولین موضوع ایمنی و کیفیت آن است، پالوداریوم ای شما باید آن ایمنی کافی را داشته باشد تا شما بدون ترس و دغدغه از سازه لوکس خود نهایت لذت را ببرید و از آن استفاده کنید. دومین موضوع تضمین و گرانتی است که بسیار حائز اهمیت استت. و خدمات پشتیبانی گسترده به شما ارائه می دهد، خیال شمارا از نگرانی بابت همه چیز آسوده میکند. تمام این فاکتور ها از اولویت های تیم ما در ساخت پالوداریوم است.

پرزنت حضوری 02155957060

مشاوره آنلاین 09205958384

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟