تمام نکات استخر شیشه ای

استخر شیشه ای نسل جدیدی از استخرها می باشد که ساختار کلی آن ها شیشه ای می باشد و جذابیت فراوانی دارند و این استخرها انواع مختلفی دارند که با توجه به ویژگی های آن ها از قیمت های مختلفی برخوردارند. در اطراف این استخرها می توانید از حصار شیشه ای نیز استفاده کنید که این حصارهای شیشه ای اطراف استخر را به طور شفاف محاصره می کنند و مزیت های عالی تری نسبت به دیگر حصارها دارند.

تمام نکات استخر شیشه ای

علت جذابیت بیشتر

یکی از دلایل جذابیت این استخرها به دلیل ساختار شیشه ای آن ها می باشد، متریال شیشه در هر سازه ای استفاده شود باعث زیباتر شدن و مدرن تر شدن آن می شود و شفافیت و سطح صاف و درخشانی که شیشه دارد جلوه ی خاصی را به محیط شما می دهد. از دلایل دیگر جذابیت این استخرها می توان به انعکاس نوری که به دلیل شیشه ای بودن این استخر ایجاد می شود، اشاره کرد.

انعکاس و بازتابش نور در این استخرها یک نمای نوری جذاب را در اختیار شما قرار می دهد و باعث می شود که محیطی منحصر به فرد را داشته باشید. شیشه هایی که در ساخت این استخرها استفاده می شوند باید از شیشه های خاص و مقاوم باشند و در برابر موارد مهمی مانند فشار آب و تحمل بالا درر برابر وزن افراد، استحکام بالایی داشته باشند.

تمام نکات استخر شیشه ای

شیشه در طراحی استخر

در سال های اخیر، اکثر استخرها بیشتر به شکل مستطیل و دایره ساخته می شدند و از طراحی های هندسی شکل برخوردار بودند، از این رو تمام استخرهای به یکدیگر شباهت داشتند. اما امروزه با ایده ها و طراحی های جدید، طراحان طرح جدیدی از استخرها را به وجود آورده و استخرهای قدیمی جای خود را به استخرهای مدرن تر داده اند و استخرهای شیشه ای یکی از این استخرها می باشند.

با ترکیب شیشه و آب معماران طرح جدیدی را به نام استخرهای شیشه ای ارائه داده اند و یکی از مدرن ترین آیتم های معماری را به وجود آورده اند. شیشه در قسمت های مختلف استخر مورد استفاده قرار می گیرد از قسمت های مختلف می توان به کف استخر، دیواره استخر، پنجره استخر و یا کل استخر اشاره کرد. به دلیل هم جوار بودن با آب و تحمل فشار آب، شیشه مخصوص استخر باید مقاومت بالایی داشته باشد و در برابر تغییرات دمایی از استحکام بالایی برخوردار باشد.

به دلیل مقاومت و استحکام زیاد، شیشه استخر باید دارای ضخامت خاصی باشد در اصل با توجه به نوع استخر انتخاب شود. دو نوع شیشه سکوریت و لمینت از شیشه های نشکن و مورد استفاده در استخرهای شیشه ای می باشند. از ویژگی های این شیشه ها مقاومت مکانیکی بالا می باشد که همین موضوع باعث شده تا ایمنی و امنیت بالاتری نسبت به دیر شیشه ها داشته باشند.

شیشه سکوریت که یکی از شیشه های مورد استفاده در ساخت استخر شیشه ای می باشد، این شیشه سوپرکلیر 8 میل می باشد. در برابر ضربه،فشار، شرایط آب و هوایی مختلف تا میزان زیادی مقاوم می باشد. این شیشه نشکن می تواند به صورت تاشو استفاده شود و در فصل های گرم و سرد با توجه به نیاز باز و بسته شود.

استخرهای شیشه ای یکی از اولین گزینه های انتخابی لوکس پسندان می باشد زیرا به دلیل جذابیت ظاهری و خاص بودن، طرفداران زیادی دارد و توانسته محبوبیت بالایی را در بین افراد کسب کند. این استخرها با توجه به مزیت هایی که دارد از قیمت بیشتری نسبت به سایر استخرها برخوردار می باشد و به تجهیزات بیشتری نیز نیاز دارد و در ساخت و اجرای این نوع استخرها نیز به دقت و حساسیت بیشتری نیز نیاز است.

تمام نکات استخر شیشه ای

هزینه موردنیاز برای استخر شیشه ای

در ساخت این استخرها مواردی مانند هزینه های کارشناسی و اجرای پروژه نیاز است که علاوه بر این هزینه ها باید به محصولات و قطعات مورد استفاده در اسخت ان ها نیز اشاره کرد. نوع شیشه ای که در ساخت ان ها استفاده می شود، یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در قیمت این استخرها می باشد و ابعاد و متراژ این استخرها از عوامل مهم دیگر می باشد. یراق‌آلات و متعلقات شیشه ، علاوه بر تمامی این موارد در تعیین هزینه ساخت این استخرها نیز تاثیرگذار می باشد.

برای اطلاع از برآورد هزینه ساخت استخر و هم‌چنین قیمت شیشه‌ها می‌توانید با گروه کارشناسان شرکت آب سکون در تماس باشید. 

02155957060 و 09205958384

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟