نکات آینه ها در دکوراسیون داخلی

نکات آینه ها در دکوراسیون داخلی

آینه ها دوست دکوراتورها هستند و آنها به دلایل مختلف جز بهترین انتخاب ها برای دکوراسیون داخلی هستند.علاوه بر کاربرد واضح آنها برای استفاده به عنوان وسیله ای برای نشان دادن ظاهر، طراحان از آینه ها به عنوان قاب جذاب برای دکور کردن گوشه ای خالی استفاده می کنند. آینه در ورودی:

یکی از موارد استفاده از آینه ها در ورودی ها می باشند زیرا هم فضای ورودی شما را بزرگتر و دلبازتر نشان می دهد و هم کاربرد دارد.

نکات آینه ها در دکوراسیون داخلی

نکات آینه ها در دکوراسیون داخلی

آینه ها به عنوان راهی مناسب برای اتاق های کم نور:

اگر اتاق شما کم نور است آینه را در دیوار روبروی پنجره نصب کنید که این کار باعث دوچندان شدن نور در دکوراسیون شما می شود. هرچه پنجره شما بزرگتر باشد با آینه فضای شما پرنورتر دیده می شود.

آینه ها به عنوان راهی مناسب برای بزرگ نشان دادن فضاهای کوچک:یکی دیگر از نکات آینه ها در دکوراسیون این است که به فضای شما عمق می دهند و باعث بزرگتر نشان دادن فضای شما می شوند.

نکات آینه ها در دکوراسیون داخلی

نکات آینه ها در دکوراسیون داخلی

آینه ها به عنوان نقطه کانونی:

آینه ها می توانید نقاط کانونی زیبایی در دکوراسیون باشند برای همین است که آنها را بالای شومینه و یا در دیوار پشت میز غذاخوری نصب می کنیم. با نصب چراغ های دیواری در دو طرف آینه ، نقطه کانونی خود را مشخص تر نمایید.

دکور دیوار با آینه ها:

شما می توانید با قرار دادن آینه های مختلف در کنار هم یک گالری وال آینه ای داشته باشید. البته این مدل آینه ها در کنار هم را در اتاق هایی که خلوت هستند استفاده کنید که از شلوغی فضا جلوگیری شود.

نکات آینه ها در دکوراسیون داخلی

نکات آینه ها در دکوراسیون داخلی

مزایای استفاده از آینه ها در دکوراسیون چیست و آنها چگونه به بهتر کردن دکوراسیون کمک می کنند؟

همانطور که در بالا اشاره شد آینه ها می تواند از طرق مختلف به بالا بردن کیفیت زندگی کمک کنند، با قرار دادن آینه ها در جای درست می توانید به فضای خود عمق دهید و فضای خود را بزرگتر نشان دهید و یا با قرار دادن آنها در روبروی پنجره ها ، به روشن تر نشان دادن فضای خود کمک کنید.

همیشه به وسیله ای که روبروی آینه قرار دارد دقت کنید زیرا تصویر آن در آینه می افتد و اگر وسیله روبروی آینه دارای ارزش زیبایی شناسی باشد، آینه باعث می شود زیبایی آن وسیله دو چندان شود.

قاب آینه ها:

با استفاده از قاب های خاص می توانید آینه ها را به اثر هنری تبدیل نمایید. حتی می توانید قاب آینه ها را بر اساس سبک دکوراسیون خود انتخاب کنید تا هماهنگی بیشتری در دکوراسیون خود داشته باشید.

رنگ و طرح و جنس قاب آینه ها را برا اساس فضایی که در آن می خواهید آینه را نصب کنید انتخاب نمایید. به طور مثال، برای دکوراسیون مدرن از فریم های دایره و ساده (بدون تزیینات) استفاده کنید. برای دکوراسیون کلاسیک، قاب های طلایی و یا نقره ای کاردار مناسب تر است.

در حال حاضر، آینه های قدی دیواری بسیار مد شده است که در خانه ها و فضاهای کار استفاده می شوند. اما این نکته را حتما در نظر بگیرید که این آینه ها چه چیزی را منعکس می کنند و فقط هدف شما پر کردن یک دیوار خالی نباشد.

بایدها و نباید های نصب آینه ها در دکوراسیون:

آینه ها زیبایی و یا زشتی هر وسیله ای که روبروی آنها هست را دوچندان می کنند پس حتما قبل از نصب آینه ها به تصویری که در آنها منعکس می شود دقت کنید. در مورد ارتفاع نصب آینه ها این نکته را بدانید که شما می توانید مانند تابلوها آنها را در ارتفاع چشم یک انسان معمولی نصب کنید(وسط تابلو در ارتفاع 150 سانتیمتری باشد.) و یا برعکس تابلو ها در هر ارتفاعی که شی روبروی خود را به درستی نشان می دهند نصب شوند.

نکات تکمیلی:

  • با کمی خلاقیت می توانید از آینه ها در فضاهای مختلف دکوراسیون به زیبایی استفاده کنید.
  • در آشپزخانه با اضافه کردن آینه بزرگ می توانید به فضای خود عمق بدهید و زیبایی کابینت خود را دو چندان نمایید.

منبع: یومی خانه

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟