نکاتی درباره ساخت روف گاردن

نکاتی درباره ساخت روف گاردن

چه فضایی برای یک پاسیو حیاط خلوت یا یک باغ کانتینری در پشت بام یا بالکن خود داشته باشید، قبل از برنامه ریزی برای مشاوره روف گاردن، روش زیر را توصیه می کنم:

  1.  حتی قبل از اینکه به طراحی فکر کنید، یک پاکسازی بهاره رزرو کنید. به این ترتیب می توانید جنگل را از میان درختان ببینید
  2.  هنگامی که تمام فضا تمیز شد، مانند هر فضای جدید به آن نزدیک شوید، یعنی از خود بپرسید که هدف آن چیست و چگونه از آن استفاده خواهد شد. آیا این به سادگی مکانی برای آرامش خواهد بود که دوست دارید از آن طرف پنجره آشپزخانه خود ببینید؟ یا دوست دارید به آن دست پیدا کنید؟ بیرون غذا بخوریم؟ بیرون از خانه سرگرم شوید، یا یک منطقه بازی برای کودکان خود دارید؟
  3.  اولویت های شما چیست؟ آیا جایی وجود دارد که بخواهید آن را با درختان انگور و سبزه بپوشانید؟ آیا می خواهید حریم خصوصی فوری ایجاد کنید؟
  4.  زیبایی شناسی باغ شما چیست؟ حتی اگر چیزی در مورد گیاهان نمی دانید، از خود بپرسید که آیا چیزهای برگدار و وحشی، ساختاری و معماری را دوست دارید یا جایی بین این دو. زیبایی شناسی فضای داخلی خانه شما چیست و دوست دارید تا چه حد آن ظاهر را در فضای باز داشته باشید؟ آیا دوست دارید فضا را برای صمیمیت و حریم خصوصی ببندید یا آن را برای احساس وسعت و دید باز کنید؟
  5.  در نهایت، چه نوع تعهدی را می‌توانید نسبت به نگهداری باغ داشته باشید، چه شخص دیگری را استخدام کنید یا آن را به عهده بگیرید؟ توجه داشته باشید که چیزی به نام باغ وجود ندارد که نیاز به نگهداری نداشته باشد. اما اگر این چیزی است که برای شما منطقی‌تر است، می‌توانید از طراح خود چیزی بخواهید که تعمیر و نگهداری پایینی داشته باشد.

نکاتی درباره ساخت روف گاردن

همه اینها ممکن است در حال حاضر به نظر شما بسیار زیاد باشد، اما هنوز زود است، و واقعاً، برنامه ریزی یک روف گاردن با برنامه ریزی یک فضای داخلی تفاوتی ندارد.

چگونه یک باغ عالی روی پشت بام ایجاد کنیم

یکی از داغ ترین گرایش های باغ در حال حاضر، باغ روی پشت بام یا همان روف گاردن است – و ما می توانیم دلیل آن را ببینیم. آنها برای نوشیدن نوشیدنی های سرد در تابستان و دلپذیری با نوشیدنی های داغ در زمستان مناسب هستند. این امتداد خانه های ما نه تنها فضا را اضافه می کند، بلکه مکانی برای آرامش است. در اینجا می توانید زیباترین گیاهان و درختان را بکارید که در تمام طول سال رنگ و جذابیت دلپذیری را ارائه می دهند.

ترفندهای طراحی برای روف گاردن

با چند ترفند هوشمندانه، یک باغ روی پشت بام می تواند ارتفاع بیشتری را به خانه شما بیافزاید، بدون افزودن پسوند. یکی از اولین ترفندها این است که با پشت بام خود مانند خانه خود رفتار کنید. در اینجا، می توانید داخل را به بیرون بیاورید، آن را به عنوان یک اتاق نشیمن یا غذاخوری در فضای باز در نظر بگیرید.

در پشت بام، می توانید از هنرهای دیواری شیک، مبلمان فضای باز و مبلمان زیبا برای ایجاد ظاهری عالی استفاده کنید. تم های زیادی مانند یک شگفتی پاریسی، یک تراس رمانتیک ایتالیایی یا حتی یک باغ با الهام از ژاپنی وجود دارد. همه این باغ ها را می توان با استفاده از گیاهان هوشمندانه، نورپردازی عالی، مناطق نشستن و غربالگری حریم خصوصی ایجاد کرد.

نکاتی درباره ساخت روف گاردن

نکات رشد برای پشت بام ها

برای اینکه گیاهان در باغ پشت بام رشد کنند، به نور، خاک و آب مناسب نیاز دارند. و سرمایه گذاری روی گلدان های توکار یا ظروف بزرگی که آب اضافی را در خود جای می دهند، می تواند ایده خوبی باشد. اغلب، گیاهان در آفتاب کامل یا سایه کامل هستند، بنابراین استفاده از گیاهان همیشه سبز مقاوم، نگهداری کم و حداکثر تأثیر را ارائه می دهد. گیاهانی مانند درختان زیتون، درختان نخل و آگاو در شرایط آب و هوایی شدید به زیبایی کار می کنند.

همچنین، گیاهانی مانند یاس، رنگ، علاقه و عطر را به نمایشگرهای حریم خصوصی می‌دهند. در هر باغ روی پشت بام، گیاهانی را انتخاب کنید که تأثیرگذاری بالایی داشته باشند، زیرا فضاهای کوچک با گونه های عجیب و غریب که با دقت انتخاب شده اند بهترین کارایی را دارند.

مزایای داشتن یک روف تاپ گاردن چیست؟

باغ های پشت بام ممکن است بخشی از راه حل باشد. باغ های پشت بام مزایای زیادی برای یک منطقه شهری ارائه می دهند. آنها می توانند تقاضای انرژی در تهویه فضا و در نتیجه انتشار گازهای گلخانه ای را از طریق سایه مستقیم سقف، تبخیر و تعرق و مقادیر عایق بهبود یافته کاهش دهند.

باغ های پشت بام یا روف گاردن در کاهش اثرات رواناب بارندگی مفید هستند زیرا آبی را که روی آنها می ریزد حفظ می کنند و آن را از طریق تعرق و تبخیر به هوا باز می گرداند. همانطور که باغ های پشت بام هوا را تمیز می کنند، آب را نیز با حذف آلودگی نیتروژن حاصل از روان آب های طوفان پاک می کنند.

نکاتی درباره ساخت روف گاردن

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟