نکاتی درباره آبشارهای استخر

نکاتی درباره آبشارهای استخر

بازدید از آبشارهای طبیعی اغلب نقطه برجسته هر سفر است. آبشارهای مصنوعی می توانند تفاوت بین یک تجربه و چیزی فراموش نشدنی را ایجاد کنند، چه در یک رستوران، حیاط جلویی، یا در کنار یک استخر حیاط خلوت خوب ساخته شده باشید.

احتمالاً در فکر اضافه کردن ویژگی آبشار به استخر داخلی خود هستید که شما را به این صفحه هدایت کرد. بیایید تمام جزئیات کلیدی آبشارهای استخر را مورد بحث قرار دهیم تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا باید یکی بسازید یا خیر، در صورت انجام چه انتظاری دارید… و چرا ممکن است بخواهید قبل از ساختن آن آبشار بسیار دقیقی که رویای آن را داشتید، دو بار فکر کنید.

نکاتی درباره آبشارهای استخر

آبشار استخر چیست؟

آبشار مصنوعی متصل به یک استخر شنا گاهی اوقات غار نامیده می شود. اصطلاحات معمولاً قابل تعویض هستند. همه آبشارهای استخر کاربردی چندین ویژگی و عملکرد مشترک دارند:

  • یک آبشار استخر از بالای خط آب استخر شروع می شود
  • آب از طریق پمپ های برقی بر روی “سقوط” جریان می یابد
  • هر آبشاری کاربردی نیاز به تعمیر و نگهداری اضافی دارد

آبشارهای استخر در طیف گسترده‌ای از اشکال، اندازه‌ها و طرح‌ها هستند و می‌توانند با مواد طبیعی (مانند برخی از سنگ‌های محلی مناسب) یا مواد مصنوعی، معمولاً بتن، آجر یا سازه‌های مصنوعی ساخته شوند. برخی از سازندگان می توانند آبشارهای از پیش ساخته شده از بتن قالبی را نصب کنند. اگر به اندازه کافی سخت نگاه کنید، حتی ممکن است سازه های آبشاری پلاستیکی پیدا کنید – اما ما آن را توصیه نمی کنیم!

آبشارهای مصنوعی از پمپ های برقی برای کشیدن آب به سطح بالایی یا سرریز سازه آبشار استفاده می کنند. برخی از آبشارها را می توان در لبه بالایی استخر، تقریباً در سطح زمین، ساخت و «ساختار» آنها را به بخشی از خود استخر تبدیل کرد. برخی دیگر از دیوارهای برجسته یا سازه های با طراحی گسترده تر مشرف به استخر سرازیر می شوند. مهم نیست که چگونه طراحی شده اند، همه آبشارهای استخری کاربردی به پمپ هایی برای حرکت آب به سمت بالا در برابر جاذبه نیاز دارند. بدون پمپ، بدون آبشار.

آبشارها را می توان در تاقچه های برنزه کننده مرتفع یا چشمه های آبگرم نیز ادغام کرد. آبشارهای یکپارچه ممکن است برخی از زیبایی های طبیعی را قربانی کنند، اما اغلب عملکرد بیشتری نسبت به آبشارهای سنگی طبیعی دارند. چند نمونه از آبشارهای یکپارچه را در ادامه این مقاله خواهید دید. شما می توانید یک طرح طبیعی در اطراف یک آبشار کاربردی نیز ایجاد کنید، اما این معمولاً هزینه بیشتری نسبت به قرار دادن سیستم های پمپ در مکان های مناسب در طرح های استخر با ارتفاعات مختلف دارد.

نکاتی درباره آبشارهای استخر

فواید (مزایای) آبشارهای استخر چیست؟

می دانید که آبشارهای استخر می توانند فوق العاده به نظر برسند. اما آیا می دانستید که آنها همچنین می توانند احساس فوق العاده ای را در شما ایجاد کنند؟ صدای هجوم ملایم آب می‌تواند آرام‌بخش و درمانی باشد – دلیلی وجود دارد که بسیاری از موسیقی متن‌های «خواب» شامل صدای آبشارها یا جزر و مد اقیانوس است. در اینجا برخی از مزایای کلیدی آبشار استخر آورده شده است:

  • زیبایی شناسی
  • ارزش درمانی (صدا و تصاویر آرام بخش)
  • می تواند صداهای پس زمینه را هنگام کار مسدود کند
  • گردش آب (چندین مزیت مرتبط را اضافه می کند)
  • اثرات خنک کننده (در آب و هوای گرم)
  • می تواند فیلتراسیون را بهبود بخشد و تجمع جلبک ها را کاهش دهد
  • می تواند منطقه بازی را افزایش دهد (در صورت طراحی مناسب)
  • ممکن است به خانه شما ارزش بیافزاید (در مقایسه با یک استخر بدون آبشار)

صدای یک آبشار فعال همچنین می‌تواند صداهای کمتر لذت‌بخش پس‌زمینه، مانند ترافیک اطراف، زمزمه تجهیزات استخر، پرندگان و حشرات مزاحم مختلف را خفه کند. اگر مستعد فکر کردن بیش از حد هستید، صدای آبشار استخر می تواند به شما کمک کند که این تک گویی درونی را رد کنید و فقط استراحت کنید.

پمپ هایی که آب را بر روی طاقچه(های) آبشار شما حرکت می دهند، مزایای عملکردی نیز دارند. فیلتر اولیه استخر شما از پمپ‌هایی برای گردش آب از طریق مکانیسم‌های خود استفاده می‌کند، که زباله‌ها را به دام می‌اندازد و از رسوب آب راکد به استخر جلوگیری می‌کند.

یک آبشار می‌تواند به سیستم فیلتراسیون شما متصل شود یا برای تقویت آن استفاده شود، گردش آب اضافی را اضافه کرده و قبل از اینکه مشکلی ایجاد شود، زباله‌های بیشتری را از سر راه شما خارج کند. گرم شدن آب جاری نسبت به آب آرام و مسطح بیشتر طول می کشد، بنابراین بسیاری از صاحبان استخر از ویژگی های آبشار برای تعدیل افزایش گرما در روزهای سگ تابستانی استفاده می کنند.

ریزش آب همچنین می تواند استخر شما را اکسیژن رسانی کند که با حرکت خود آب برای کاهش ذرات مضر و جلوگیری از رشد جلبک ها کار می کند. این جایگزین سیستم فیلتراسیون اولیه شما نمی شود، اما می تواند طول عمر آن را افزایش دهد و به شما امکان می دهد استفاده از درمان های شیمیایی را کاهش دهید.

از تاسیسات بزرگتر آبشار استخر نیز می توان برای مخفی کردن تجهیزات و ماشین آلات استفاده کرد. حتی ممکن است ویژگی‌های سرگرمی مانند سیستم‌های روشنایی و صدا را برای ایجاد یک مهمانی فوری در واحه حیاط خلوت خود نصب کنید. با این حال، هزینه یک آبشار استخر به سرعت افزایش می یابد، زیرا عملکرد (و ارتفاع و/یا دکوراسیون) بیشتری به طراحی آن اضافه می کنید.

نکاتی درباره آبشارهای استخر

چگونه می توانید آبشار استخر خود را تمیز نگه دارید؟

تمیز کننده های حرفه ای استخر باید بتوانند از آبشار کثیف استخر مراقبت کنند. با این حال، اگر بیشتر از آن دسته هستید که خودتان این کار را انجام می دهید، می توانید با یک برس شستشوی خوب و مقداری صابون ظرفشویی، تمیز کردن منظم را انجام دهید. این کار باید هر یک تا سه ماه یکبار انجام شود، بسته به میزان کلسیمی که در سطوح آبشار استخر شما جمع شده است.

قبل از شروع به تمیز کردن، اطمینان حاصل کنید که پمپ آبشار شما خاموش است و تمام آب از آبشار استخر تخلیه شده است. اگر آبشار از سنگ های طبیعی تشکیل شده است، ممکن است بتوانید آنها را جدا کرده و تمیز کنید. در غیر این صورت، ممکن است مدتی را در موقعیت های ناراحت کننده بگذرانید تا در هر گوشه و شکاف کثیفی قرار بگیرید. اگر ساختار آبشار شما مستحکم باشد، یک شلنگ باغبانی با فشار بالا یا یک واشر فشار مناسب نیز ممکن است این کار را انجام دهد.

نکاتی درباره آبشارهای استخر

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟