نزدیک بودن به آب می تواند باعث آرامش و خلاقیت شما شود

 نزدیک بودن به آب می تواند باعث آرامش و خلاقیت شما شود

از زمان های قدیم انسان همواره از آب برای ایجاد حال خوش و درمان استفاده کرده است. در امپراطوری روم، حمام ها بخش مهمی از زندگی فرهنگی بوده اند، جایی که شهروندان برای تنظیم و یافتن آرامش و ارتباط با دیگران، از آنها استفاده می کردند. در طب دارویی هندی و طب سنتی چینی عنصر آب برای تعادل بدن و ایجاد هماهنگی فیزیکی، حیاتی می باشد.

رودخانه ها به مدت طولانی به عنوان مکان های مقدس شناخته شده اند و در برخی از زمینه های مختلف معنوی، آب نماد تولدی دوباره، پاکسازی معنوی و نجات بخش معرفی شده است. امروزه ما نیز برای احساس آرامش و طراوت از آب استفاده می کنیم و حتی تعطیلات خود را در کنار ساحل و یا نزدیک به آب برنامه ریزی می کنیم. وابستگی ما به آب و جذابیت تقریبا جهانی آن، به رنگ آبی نیز منتقل شده است و اغلب رنگ آبی به عنوان رنگ مورد علاقه مردم در سراسر جهان انتخاب شده است.

والاس جی نیکولز، یک بیولوژیست دریایی معتقد است که همه ما یک “ذهن آبی” داریم.همانطور که او می گوید، احساس خوشبختی، شادی عمومی و رضایت از زندگی و همچنین حالت آرام و متفکرانه زمانی به وجود می آید که ما در آب یا نزدیکی آن قرار داریم. او در ادامه بیان میکند که چگونه آب می تواند ذهن و بدن را بهبود بخشد و به شما کمک می کند که به آرامترین و خلاقترین حالت خود تبدیل شوید.اما چگونه آب این حس را ایجاد می کند؟

* آب به مغز ما استراحت می دهد.

 نزدیک بودن به آب می تواند باعث آرامش و خلاقیت شما شود

در اطراف آب بودن به مغز و حواس ما استراحت می دهد و اضطراب را کاهش می دهد. صدای آب به لحاظ آوایی بسیار ساده تر از صدای انسان، صدای موسیقی و یا صداهای موجود در یک شهر است. به گفته نیکولز هنگامی که ما در نزدیکی، داخل و یا در زیر آب هستیم،یک جهش شناختی بدست می آوریم. مغز ما تعطیل نمی شود و کار خود را ادامه می دهداما به شیوه ای متفاوت به طوری که مغز شما در مجموعه ای متفاوت از فرآیندها بهتر عمل می کند.

* آب می تواند حالت مدیتیشن ایجاد کند.

 نزدیک بودن به آب می تواند باعث آرامش و خلاقیت شما شود

اقیانوس

بسیاری از ما دوست داریم برای مدت طولانی در نزدیکی اقیانوس و یا رودخانه بنشینیم و حرکات ملایم آب را تماشا کنیم گرچه ممکن است آگاه نباشیم که آب موجب آرامش و آگاهی ما شده است. تحقیقات گسترده ای در این زمینه حقایق بی شماری را مثل سطح پایین تنش، تسکین درد و افسردگی،وضوح ذهنی و تمرکز و بهبود کیفیت خواب در نزدیکی آب مشخص نموده است.

* آب می تواند ما را التیام بخشد تا مهربان و متصل تر شویم.

تحقیقات نیکولز نشان داده است که در استراحت و تمرکزی که در تعامل با آب به وجود می آید، هیجانات و ارتباطات عمیق تری را نیز با خود به ارمغان می آورد. او با اشاره به یافته های تحقیقاتی می گوید که این احساس می تواند توانایی ما را برای ارتباط و همدلی افزایش دهد.این می تواند شما را از جهت گیری “من” به  جهت “ما” تغییر دهد.پس تصادفی نیست که بسیاری از لحظات عاشقانه زندگی، تعامل، عروسی و ماه عسل در کنار آب اتفاق می افتد.

 نزدیک بودن به آب می تواند باعث آرامش و خلاقیت شما شود

چرا نزدیک بودن به آب می تواند باعث آرامش و خلاقیت شما شود؟

ورزش در هر شرایطی می تواند سلامت جسمی و روانی ما را در سطوح مختلف بهبود بخشد و راهی عالی برای کاهش استرس می باشد.

نیکولز می گوید: ما میدانیم که آبی بودن آب به آرامش ما کمک می کند و ورزش برای بدن و مغز ما مفید است. اگر کسی در معرض مشکلات متعدد است، آب بک افزودنی خوب برای کاهش استرس می باشد. یک مسیر رودخانه پیدا کنید و در کنار آن راه بروید، دوچرخه سوای کنید و یا شنا کنید.

بسیاری از مردم به طور مستقیم احساس می کنند که داشتن آب در دسترس، منافع ملموس را برای آنها فراهم می کند و همانطور که نیکولز می گوید، غرایز آنها درست عمل می کند و همیشه نزدیک آب بودن برای بدن و مغز ما مناسب و مفرح است.

 نزدیک بودن به آب می تواند باعث آرامش و خلاقیت شما شود
جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟