نحوه انتخاب آینه دکوری مناسب

نحوه انتخاب آینه دکوری مناسب

یکی از اجزای اصلی دکوراسیون، آینه می باشد. آینه ها نقش بسزایی در بزرگ تر و روشن تر نشان دادن فضای دکوراسیون ما دارند. پس آینه ها یک راه حل ساده برای بالا بردن کیفیت فضای خانه شما می باشند. اما انتخاب سبک، اندازه و مدل مناسب هر دکوراسیون ممکن است مشکل باشد.برای انتخاب یک آینه مناسب مراحل زیر را پله به پله طی کنید تا یک انتخاب درست داشته باشید.

  1. اندازه مناسب را پیدا کنید

اندازه دکوری های دیواری مهمترین مساله در انتخاب آنها می باشد. پس در هنگام خرید، این دو سوال را از خود بپرسید:

  • کجا می خواهم آنرا نصب کنم؟
  • و اندازه دیواری که روی آن می خواهم نصب کنم چقدر است؟

اگر محل نصب آینه شما روی دیوار پشت مبل می باشد و هیچ تابلوی دیگری کنار آن روی دیوار نیست پس آینه را می توانید به طول مبل بگیرید تا مشخص تر باشد. اما طول مناسب برای

آینه روی دیوار پشت مبل سه چهارم طول مبل می باشد.

نحوه انتخاب آینه دکوری مناسب

نحوه انتخاب آینه دکوری مناسب

در مورد گروه آینه های پشت مبل نیز همین حالت را داشته باشید یا کل طول مبل روی را بپوشانند یا سه چهارم طول مبل.

نکته: هیچ قانون مطلقی وجود ندارد اما بهتر است تا 30 سانتیمتر از بالا و پایین آیینه روی دیوار خالی باشد. (بدین معنی که دور آینه فضای هواخوری داشته باشد.)

  • اندازه آینه مناسب بالای شومینه، آینه ای است که تا حدودی کل ارتفاع بین سقف و بالای شومینه را بپوشاند. شما می توانید آینه را به دیوار تکیه دهید و یا روی دیوار نصب کنید. اگر
  • شکل آینه شما دایره و یا مربع بود آنرا به دیوار در وسط نصب کنید و اگر آیینه شما مستطیل و یا طاقی شکل بود آنرا به دیوار تکیه دهید.
  1. با اشکال بازی کنیدنحوه انتخاب آینه دکوری مناسب

با انتخاب های زیادی که در بازار وجود دارد انتخاب شکل مناسب می تواند گیج کننده باشد. اگر می خواهید فضای شما متفاوت و مدرن بایستی متفاوت فکر کنید و به جای انتخاب یک دیوار کوچک، یک دیوار بزرگ با آینه بزرگ روی آنرا انتخاب کنید.

انتخاب اشکال متفاوت برای آینه، آنرا تبدیل به نقطه کانونی و مرکز توجه شما تبدیل می کند.

نکته: اگر بیشتر خطوط در دکوراسیون شما خطوط صاف و مستقیم است بهتر است آینه خود را با خطوط گرد (مانند دایره) انتخاب کنید. بهترین انتخاب آینه ای با شکل خاص می باشد که خود به عنوان دکوری خاص دیواری دیده شود.

  1. به سبک دکوراسیون خود دقت کنید

آینه ها و دکوری های دیواری مانند هر وسیله دکوراسیون بایستی در ترکیب با دکوراسیون اطراف خود و هماهنگ با سبک دکوراسیون فضا باشد.

مثلا برای یک فضای مدرن و یا مینیمال، یک آینه مستطیل و یا دایره ساده با قاب نازک مناسب است. تزیینات کمتر مناسب این سبک می باشد.

برای سبک معاصر، بیشتر از آینه های به سبک تابلو (با تزیینات بیشتر) و یا آینه های سه بعدی استفاده شود

منبع : یومی خانه

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟