مزایای استخر شیشه ای اختصاصی

مزایای استخر شیشه ای اختصاصی

شنا یکی از کامل ترین ورزش هایی است که می توانیم برای بهبود سلامت خود انجام دهیم. با داشتن استخر مجلل خود در خانه، چگونه می توانید فعالیتی را که برای شما مفید است کنار بگذارید؟ ما تمام مزایای این ورزش آبی را به شما خواهیم گفت!

فواید شنا چیست؟

شنا فواید زیادی برای ماهیچه‌های بدن ما دارد زیرا یک فعالیت بدنی بسیار سخت است که بخش‌های زیادی از آناتومی ما در آن نقش دارد. ما نه تنها ماهیچه های خود را کار می کنیم و تقویت می کنیم، بلکه مقاومت تمام بافت های متصل به آنها مانند رباط ها و تاندون ها را نیز بهبود می دهیم.

شنا برای انعطاف پذیر نگه داشتن مفاصل مفید است، به خصوص در مناطقی که معمولاً به دلیل وضعیت بد بدن یا کارهای روزمره احساس درد می کنیم، مانند گردن، شانه ها یا لگن. و به تمام فواید شنای روزانه باید اضافه کنیم که باعث افزایش انعطاف پذیری و قدرت بدن ما می شود و همچنین به حفظ سلامت قلب و ریه ها کمک می کند.

اما بسیاری از مزایای دیگر شنا برای زنان نیز وجود دارد، زیرا انجام یک ورزش هوازی عضلات را تقویت می کند (شکم را تقویت می کند) و به حفظ وزن سالم کمک می کند. و اتفاقاً به کاهش استرس و آرامش کمک می کند، زیرا می تواند یک ورزش کم استرس باشد.

مزایای استخر شیشه ای اختصاصی

ماهیچه هایی که در شنا ورزش می کنیم

داشتن یک استخر مجلل در خانه به این معنی است که می توانید از تمام مزایای شنا در سطح کاملاً جدیدی بهره مند شوید. با این حال، باید بدانید که بسته به نوع شنایی که ورزش می کنید، فواید متفاوتی به دست خواهید آورد، زیرا در هر یک از آنها قسمت های مشابهی از بدن خود کار نمی کنید. آیا می خواهید عضلاتی را که هنگام شنا ورزش می کنند، بشناسید؟

کرال یا آزاد: علاوه بر تمرین عضلات پشت، سینه، عضله دوسر و سه سر، به عنوان مثال، عضلات شکم، باسن و چهار سر را نیز تمرین می دهید. شما می توانید تنها در 20 دقیقه تا 250 کالری بسوزانید!

کمر: اگر می خواهید مشکلات کمر خود را درمان کنید این سبک مناسب ترین است. علاوه بر تمام عضلات فوق، باید عضلات همسترینگ، ساق پا و پا را اضافه کنید.

شنای سینه: با این سبک شنا تمام کارها را با پاها و بازوها انجام می دهید. بنابراین، شما عضلات سینه، عضله دوسر، سه سر، دلتوئید، پشتی، باسن، ساق پا، ساق پا را ورزش می کنید… خوبی این نوع ورزش این است که می توانید مدت بیشتری با آن بمانید و در 20 دقیقه تا 360 کالری بسوزانید!

پروانه: علاوه بر تمام عضلات ذکر شده در بالا، باید تمام کارهایی را که با کف لگن، راست شکم و عضلات ادکتور انجام می دهید اضافه کنید. البته، این حالتی است که بیشترین تلاش را می طلبد، اما اگر به آن دست پیدا کنید، می توانید تنها در 20 دقیقه تا 400 کالری بسوزانید.

مزایای استخر شیشه ای اختصاصی

تمرینات روزانه شنا

داشتن یک استخر خانگی به شما این امکان را می دهد که از تمام مزایای شنا در منزل خود به صورت روزانه بهره مند شوید. و اگر یک استخر سرپوشیده نیز در خانه دارید، می توانید این فعالیت را به روال ورزشی سالم خود در تمام طول سال تبدیل کنید. قبلاً دیده اید که گاهی اوقات تنها 20 دقیقه در روز با شدت کامل طول می کشد تا بهترین نتیجه را برای بدن خود بگیرید. چگونه انجامش بدهیم؟

گرم کردن: مهم است که حداقل 3 دقیقه قبل از ورود به آب آماده شوید. به آرامی دست های خود را بچرخانید، باسن خود را حرکت دهید، پاها و پاهای خود را دراز کنید…. این کار گردش خون شما را فعال می کند.

گرم کردن بدن در استخر: قبل از انجام تمرینات شدید، 10 تا 12 دقیقه با سرعت ملایم شنا کنید. ست های کرال، کرال پشت و کرال سینه را انجام دهید.

تمرین: تمرینات جایگزین. هر روز یک کار را انجام ندهید خوب است که تمرینات قلبی، بازو و پا را جایگزین کنید. برای هر قسمت یک ربع ساعت وقت بگذارید و مهمتر از همه، استراحت بین هر مجموعه تمرین را فراموش نکنید!

مزایای استخر شیشه ای اختصاصی

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟