مزایای آکواریوم در مراکز درمانی

مزایای آکواریوم در مراکز درمانی

آکواریوم ها و مخازن ماهی از زمان های بسیار قدیم انواع فضاهای زندگی را زینت داده اند. چه در اتاق‌های نشیمن محقر خانه‌هایمان، چه در محل‌های پذیرش و انتظار هتل‌ها، بیمارستان‌ها، مدارس، ادارات و غیره. آب خنک آبی، ماهی‌های رنگارنگ ریز که شنا می‌کنند، گیاهان آبی سبز مسحورکننده که زیر جریان آب تاب می‌خورند، آن سنگ‌ریزه‌ها و صخره‌های زیبا در رنگ‌های بی‌شمار واقعا جادویی است.

مزایای داشتن آکواریوم در مراکز درمانی

از کودکان تا بزرگسالان، همه تحت تأثیر جذابیت جادویی آکواریوم ها قرار می گیرند. با سبک زندگی پرمشغله و برنامه‌های پرمشغله‌مان، ما واقعاً نمی‌توانیم این تجملات را برای گذراندن زمان با کیفیت در میان طبیعت تحمل کنیم. اما در مورد تکرار یک اکوسیستم آب طبیعی در راحتی خانه یا محل کار خود چطور؟ نگهداری از آکواریوم نه تنها زیبایی دکوراسیون را بهبود می بخشد، بلکه مزایای زیادی نیز دارد. بیایید نگاهی به آنها بیندازیم:

فواید سلامتی: مطالعات زیادی انجام شده و دانشمندان و محققان دریافته‌اند که چرای ماهی در آکواریوم فواید درمانی زیادی دارد که از جمله آنها می‌توان به کاهش استرس، کاهش فشار خون و حتی برای بیمارانی که از بی‌خوابی رنج می‌برند با ایجاد خوابی آرام سودمند بود. حتی اثرات مثبتی بر بیماران مسن مبتلا به بیماری روانی آلزایمر نشان داد.

آکواریوم ها و مخازن ماهی نشان داده اند که حملات قلبی را نیز کاهش می دهند. بسیاری از دفاتر و بیمارستان ها آکواریوم ها را برای جلوگیری از استرس نصب می کنند.

حیوان خانگی عالی برای بچه ها: آکواریوم با ماهی نشان داده است که بیقراری را در کودکان مبتلا به بیش فعالی مانند ADHD و ADD آرام می کند. کودکان با یا بدون مشکلات رفتاری می توانند از ماهی ها به عنوان حیوان خانگی بهره مند شوند.

فرآیند یادگیری کودک با کنجکاوی طبیعی آنها برای دانستن در مورد ماهی ها، اجزای ماکرو و خرد زیر آب، آشنایی با علوم و زمینه های آن مانند زیست شناسی، شیمی و فیزیک، یادگیری را تقویت می کند. مطالعات نشان می دهد که آکواریوم ها همچنین می توانند تخیل و خلاقیت کودکان را تحریک کنند که برای رشد مغز بسیار مفید است. بچه‌هایی که ماهی‌ها را به عنوان حیوان خانگی دارند، مهارت‌های اجتماعی و احساس مسئولیت را در اوایل زندگی رشد می‌دهند.

مزایای داشتن آکواریوم در مراکز درمانی

درمان عیوب Vastu :Vastu، یک شکل علمی ودایی نتیجه رانده شده و منجر به ایجاد هماهنگی و ثروت برای پیروان خود می شود. برای داشتن خانه ای مملو از انرژی مثبت، جهت ها و محل قرارگیری اشیا باید به شدت بر اساس اصول واستو هدایت شوند. متخصصان واستو سوگند می‌خورند که از آکواریوم‌ها در خانه، فضای اداری، مغازه، کارخانه‌ها و غیره استفاده کنند تا هرگونه نقص واستو را برطرف کنند.

متخصصان واستو همچنین می گویند که وقتی در اتاق نشیمن یا غذاخوری خود آکواریوم دارید، هر گونه نیروهای شیطانی را دفع می کند و حس آرامش و خوشبختی را برمی انگیزد. آکواریوم با ماهی نیز نوید بخش رفاه و تسهیل تبدیل هر نوع انرژی منفی به انرژی مثبت است. اعتقاد بر این است که وقتی ماهی به طور طبیعی در آکواریوم می‌میرد، مشکلی را در خانه یا محل کار برطرف می‌کند.

اصل فنگ شویی به آکواریوم ها نیز قسم می خورد: تا به حال فکر کرده اید که چرا بانک ها و رستوران های آسیایی آکواریومی با ماهی ها نزدیک در ورودی نگه می دارند؟ صرفاً به این دلیل که فنگ شویی معتقد است که مخازن ماهی و آکواریوم برای شخصی که از آن نگهداری می کند ثروت و خوشبختی می آورد.

کارشناسان فنگ شویی می گویند که اگر در مسیر درست قرار گیرد، می تواند عشق را به همراه داشته باشد و روابط را تقویت کند. حرکت سریع ماهی‌هایی که در آب شنا می‌کنند به «چی» معروف است، که به افزایش جریان سلامت و رفاه معروف است. کارشناسان فنگ شویی همچنین استفاده از مخازن ماهی و آکواریوم را برای کاهش استرس پیشنهاد می کنند. فقط با اطمینان از قرار گرفتن آن در جهت صحیح مطابق با نیاز شما، می توانید از این اصل فنگ شویی بهره زیادی ببرید.

مزایای داشتن آکواریوم در مراکز درمانی

  • برای لذت کامل از آن: طرفدار Vaastu و اصل فنگ شویی نیستید؟ جای نگرانی نیست. برای افزودن زیبا به دکوراسیون خود، آکواریوم بخرید. جلوه‌های آبی سرد و مسحورکننده آب با ماهی‌های زیبا می‌تواند طلسم جادویی را برای هر کسی ایجاد کند. گیاهان آبزی سبز فقط برای افزایش زیبایی آکواریوم نیستند، بلکه از نظر تامین اکسیژن، مخفیگاه سیب زمینی سرخ کرده و تخم ریزی ماهی برای ماهی ها بسیار مفید هستند. آنها همچنین به عنوان یک میان وعده برای ماهی های گیاهخوار عمل می کنند.

دلیل نگهداری آکواریوم هر چه که باشد، از مزایای ذکر شده در بالا به وضوح مشخص است که از نظر کلی و پزشکی، دارای مزایای فراوانی است.مزایای داشتن آکواریوم در مراکز درمانی

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟