مزایای آکواریوم در بیمارستان

مزایای آکواریوم در بیمارستان

مخازن ماهی به طور فزاینده ای در بیمارستان ها و مراکز پزشکی در سراسر جهان محبوب می شوند. این به این دلیل است که آنها می توانند به کاهش فشار خون، افزایش رضایت بیمار و آرام کردن افراد کمک کنند. اگر صاحب یک بیمارستان یا یک مرکز پزشکی هستید، باید به فکر نصب آکواریوم باشید تا نه تنها مشتریان خود را آرام کنید، بلکه کارکنان خود را نیز آسوده نگه دارید. داشتن یک آکواریوم در بیمارستان یا مرکز پزشکی مزایای متعددی دارد که باید در مورد آنها بدانید!

کاهش فشار خون و ضربان قلب

تانک های ماهی ماشین های درمانی با تکنولوژی پایین هستند. نشان داده شده است که افراد پس از مدت‌های طولانی در کنار مقادیر زیاد آب، سلامت بهتری دارند. یکی از دلایل این است که محرک های صوتی ناشی از برخورد امواج به خط ساحلی، بیماران را در حالت آرامش قرار می دهد. این بدان معناست که بدن شما سروتونین تولید می کند که به کاهش سطح هورمون های استرس کمک می کند.

مطالعات نشان داده است که وقتی از شرکت کنندگان خواسته شد تا مخازن ماهی را ببینند، تغییرات خلقی مثبت، سطح هوشیاری بالاتر و کنترل بیشتری بر احساسات خود نشان دادند. مطالعات نشان داده است که ضربان قلب افراد در اتاقی که فقط صدای آب دارد کمتر از اتاقی با صداهای معمولی بیمارستان است. مزایای آکواریوم در محیط های پزشکی فراتر از کاهش استرس است.مزایای آکواریوم در بیمارستان

کاهش اضطراب و تسکین درد

مخازن ماهی می تواند به کاهش اضطراب در بیمارانی که در شرف انجام اقدامات پزشکی هستند یا از درد مزمن رنج می برند کمک کند. بیماران خلق و خوی بهتری را تجربه می‌کنند و گزارش می‌دهند که هنگام تماشای آکواریوم‌ها احساس اضطراب کمتری می‌کنند، که به ویژه برای کودکان مبتلا به سرطان، سالمندانی که پس از سکته مغزی بهبود می‌یابند و سایرین که نیاز به درمان گسترده دارند مفید است.

این تسکین ممکن است به دلیل این واقعیت باشد که مخازن ماهی با تغییر نحوه پردازش مغز ما از محرک های بینایی، تمرکز را از بین می برند. بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که تماشای ماهی‌ها در حال شنا کردن سطح استرس را کاهش می‌دهد، که به آرامش بیماران قبل از جراحی یا دریافت درمان‌های نجات‌بخش کمک می‌کند.

بهبود خواب و خلاقیت

مخازن ماهی همچنین می تواند به بیماران کمک کند تا سریعتر از اختلالات خواب بهبود یابند. افرادی که مشکل خواب دارند، اغلب پس از گذراندن زمان در اطراف مخازن ماهی، بهبودی در الگوی خواب خود مشاهده می کنند. این به این دلیل است که آب به ایجاد احساس آرامش در اتاق کمک می کند و تعداد صداهایی را که افراد معمولاً در شب می شنوند کاهش می دهد.

یک آکواریوم معمولاً یک زمزمه ملایم ساطع می کند که صداهایی را که در غیر این صورت شما را در تمام طول شب بیدار نگه می دارد پنهان می کند. مخازن ماهی می تواند خلاقیت را برای برخی افراد بهبود بخشد زیرا فضایی آرام را فراهم می کند. این به برخی که از اختلالات توجه رنج می برند کمک می کند و در عین حال کیفیت زندگی بیماران و بازدیدکنندگان را افزایش می دهد.مزایای آکواریوم در بیمارستان

اثرات بر بیماران آلزایمر

یکی از محبوب ترین دلایل برای گرفتن مخزن ماهی این است که آنها به تحریک بیماران آلزایمر کمک می کنند. تحقیقات نشان داده است که مخازن ماهی می توانند تغییرات زیادی در زندگی آنها ایجاد کنند. مطالعه ای در دانشگاه پردو تأثیر مخازن ماهی رنگارنگ بر بیماران آلزایمر را مورد بررسی قرار داد. آنها دریافتند که نگاه کردن به آکواریوم ها به آنها کمک می کند تا آرام شوند و عادات غذایی خود را بهبود بخشند. فریاد زدن و پرخاشگری فیزیکی نیز به لطف وجود آکواریوم کاهش یافت.

مزایای آکواریوم برای کارکنان بیمارستان

هنگامی که برای بیمارستان یا مرکز پزشکی خود یک مخزن ماهی تهیه می کنید، باید به مزایای آن برای کارمندان خود نیز فکر کنید. مطالعات نشان داده اند که داشتن آکواریوم در بیمارستان می تواند سلامت و رضایت شغلی کارکنان را بهبود بخشد. پرستارانی که با کودکان کار می کنند، پس از نگاه کردن به مخزن ماهی به مدت 20 دقیقه، نمرات بهتری در تست های اضطراب خود داشتند.

مزایای دیگر نشان می دهد که کارکنان بیمارستان با دیدن یک آکواریوم پر از ماهی های رنگارنگ احساس خوشحالی بیشتری می کنند، که باعث می شود هنگام مراقبت از بیماران بیمار روی آن تمرکز کنند. این به کاهش سطح اضطراب مربوط به کار و سایر علائم مرتبط با استرس و افسردگی کمک کرد.

مقاله بالا نشان می دهد که چگونه یک آکواریوم می تواند فضای بیمارستان را برای بهتر شدن بهبود بخشد. به این فکر کنید که آیا یک مخزن ماهی برای مرکز پزشکی یا بیمارستان شما مناسب است یا خیر، و همین امروز با آکوا سرویس تماس بگیرید تا ساخت آکواریوم سفارشی خود را شروع کنیم.

مزایای آکواریوم در بیمارستان

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟