مزایای آکرلیک برای استخر شفاف

مزایای آکرلیک برای استخر شفاف

گنجاندن سمت ، دیوار یا پنجره شفاف در استخر یک روند است!

با این حال، تکنیک های ساخت و ساز در طول سال ها تکامل یافته اند و اکنون گزینه بهتری نسبت به شیشه برای استخرهای شنا وجود دارد: پانل اکریلیک

طرح هایی که معمولا شامل شیشه برای استخرهای شنا می شود

یکی از جذاب ترین طرح ها در ساخت استخر، استفاده از دیوار شیشه ای است. شیشه استخرهای شنا در استخرهای بینهایت زمانی که انتهایی که رو به افق است شفاف است و جلوه ای از باز شدن تا بی نهایت ایجاد می کند بسیار شگفت انگیز است.

همچنین می‌توان شیشه‌هایی را در پنجره‌های زیر آب مشاهده کرد که در پوسته استخر گنجانده شده‌اند تا مثلاً یک اسپا یا سالن ورزشی واقع در طبقه پایین‌تر را روشن کنند.

بدون این که فراموش کنیم که ممکن است کل استخر با شیشه احاطه شود ، به طوری که هم شیشه و هم دیواره های آن شیشه ای باشد. این مورد، برای مثال، در مورد استخر معروف آسمان است که در ساختمان باغ های سفارت در لندن واقع شده است.

همه این طرح‌ها امروزه نیز بسیار معتبر هستند. با این حال، آنچه تکامل یافته است مواد استفاده شده است. اگرچه بسیاری از سازندگان همچنان از شیشه یا شیشه برای استخرهای شنا استفاده می کنند، اما باید بدانید که پانل اکریلیک ویژگی هایی را ارائه می دهد که بسیار برتر از شیشه است و در حال حاضر بهترین گزینه در بازار برای ایجاد دیوارها یا پنجره های شفاف در آب است.مزایای آکرلیک برای استخر شفاف

مزایای پنل اکریلیک

انعطاف پذیری

به خاطر داشته باشید که آب دارای بار دینامیکی است. یعنی وقتی در استخر شنا می کنیم، آب حرکت می کند و فشار آب می آید و می رود . هنگامی که این تغییرات فشار رخ می دهد، لازم است یک ماده انعطاف پذیر در استخر گنجانده شود که این بار دینامیکی را جذب کند .

برای این منظور، پانل های اکریلیک با توجه به انعطاف پذیری بالایی که دارند، ایده آل هستند ، که حتی امکان قالب گیری با ایمنی کامل، هم با اشکال مقعر و هم با اشکال محدب را فراهم می کند.

وزن

هنگام ساخت یک استخر، توجه به وزن مواد مورد استفاده بسیار مهم است ، به خصوص اگر می خواهید استخری در اتاق زیر شیروانی یا تراس پشت بام بسازید .

باید بدانید که اگر شیشه استخر را با پنل اکریلیک مقایسه کنیم ، دومی وزن بسیار کمتری دارد و همچنین استحکام بیشتری دارد. علاوه بر این، با نصب یکسان، وزن شیشه 4 برابر بیشتر از وزن پانل اکریلیک است. خیلی فرق داره، فکر نمیکنی؟

تحمل

پانل های اکریلیک مانند شیشه نمی شکند یا ترک نمی خورند و 11 برابر شیشه مقاومت در برابر ضربه دارند . در حقیقت، این پانل دقیقاً اکریلیک است که در محوطه هایی مانند آکواریوم استفاده می شود، زیرا قادر به تحمل بارهای مکانیکی بالا است.

در حالی که شیشه های مورد استفاده در استخرهای شنا از چندین ورقه شیشه تشکیل شده است که به هم متصل شده اند، پانل اکریلیک لایه ای ندارد ، بلکه به صورت سفارشی و به ضخامت مورد نظر ساخته می شود.

این بدان معناست که در صورتی که شیشه ضربه بخورد، چون انعطاف پذیر نیست، یکی از لایه ها یا ورق های آن راحت تر می شکند .

علاوه بر عواقبی که بر ایمنی استخر می گذارد، از نظر زیبایی شناسی یک ضرر دیگر نیز دارد و آن این است: وقتی از شیشه استفاده می شود، مثلاً در استخر بی نهایت ، کاربر می تواند همه چیز را ببیند . لایه ها، بر نتیجه تأثیر منفی می گذارد.

مزایای آکرلیک برای استخر شفاف

تعمیر

اگر شیشه استخر خراشیده یا ساییده شود چه اتفاقی می افتد؟ متأسفانه، جلا دادن شیشه ماده ای بسیار دشوار است. کاملا برعکس پانل های اکریلیک ، که به راحتی حتی زمانی که در استخر قرار می گیرند، جلا می شوند.

شفافیت

بسیاری از انواع شیشه های استخر به رنگ زرد و مخدوش شدن تصویر تمایل دارند .

این اتفاق در مورد پنل اکریلیک استخرها نمی افتد ، که تا 92٪ انتقال نور ، روشنایی عالی و دید بدون اعوجاج را ارائه می دهد، بدون شک بسیار بهتر از شیشه است.

پنل شیشه ای یا اکریلیک؟

در برخی موارد ممکن است گنجاندن شیشه در استخر کافی باشد. با این حال، از آکوا توصیه می کنیم همیشه پنل اکریلیک را انتخاب کنید، زیرا ویژگی های بسیار برتری را ارائه می دهد و در دراز مدت هیچ مشکلی برای شما ایجاد نمی کند، 100٪ ایمن است و بسیار زیبا به نظر می رسد، به خصوص زمانی که در استخرهای طراح گنجانده شده است.

مزایای آکرلیک برای استخر شفاف

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟