مرتفع ترین استخر بی نهایت دنیا

مرتفع ترین استخر بی نهایت دنیا

این استخر که بالغ بر ۲۹۳ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد حدودا دو ماه پیش بود که توانست عنوان پرارتفاع ترین استخر بدون مرز دنیا را به خود اختصاص دهد و این رکورد را در کتاب گینس به ثبت برساند. استخر مورد بحث روی سقف یک مرکز تفریحی به نام Address Beach Resort بنا شده و در حدود ۹ دهم برج ایفل ارتفاع دارد.

در مورد ابعاد این استخر هم باید بگوییم که طول آن ۹۴.۸۴ متر و عرض آن ۱۶.۵ متر عنوان شده که تقریبا دوبرابر استخرهای مورد استفاده در رقابت های جهانی المپیک است.

با این حال بسیاری از مراجعین این استخر تمایلی به شنا آن هم از نوع سرعتی در المپیک ندارند و صرفا برای آنکه دمی تمدد اعصاب کنند و از دیدن مناظر اطراف از جمله شن های سفید ساحل جمیرا و چرخ و فلک بسیار عظیم عین دبی لذت ببرند به آنجا می روند.

البته این را هم اضافه کنیم که این استخر صرفا برای میهمانان هتل آدرس بیچ قابل استفاده است و افراد باید ۲۱ سال یا بیشتر سن داشته باشند با این حال آنها که تمایلی به آب تنی ندارند هم میتوانند برای صرف یک شام رویایی به رستوران مجاور به هتل بروند و از دیدن مناظر زیبای اطراف لذت ببرند.

مرتفع ترین استخر بی نهایت دنیا

مرتفع ترین استخر

درست مجاور به این استخر یک رستوران آسیایی به نام زتا ۷۷ ساخته شده و علت نامگذاری اش هم این است که هم استخر و هم رستوران در طبقه ۷۷ام این هتل قرار دارند.

این استخر به خاطر ویژگی های منحصربفردش توانسته در کتاب رکوردهای گینس به ثبت برسد اما باید اشاره کنیم که این تنها رکورد تحت اختیار هتل آدرس بیچ نیست.

این هتل به شکل دو برج مجزا از هم ساخته شده که از کف به یکدیگر متصل هستند و امکان رفت و آمد میهمان ها در طبقات بالایی نیز با کمک یک پل آسمانی فراهم شده است.

در این پل که در طبقه ۷۷ام ساختمان بنا شده برخی از مجلل ترین آپارتمان های دنیا با متراژ ۲۹۰ متر قرار دارند و به لحاظ ارتفاع نیز بلندترین آپارتمان های مسکونی دنیا محسوب می شوند.

مرتفع ترین استخر بی نهایت دنیا

هر چند همه اینها قابل توجه است، این حتی تنها رکورد جهانی گینس نیست که در این استراحتگاه ثبت شده است. همچنین مناظر چشمگیر محدود به مناظر در سطوح بالا نیستند.
Address Beach Resort، همراه با Address Beach Residences، در مجموعه ای از دو برج قرار گرفته است که در پایه خود و دوباره توسط یک پل آسمان از سطح 63 تا 77 به هم متصل شده اند.

پل آسمان، که خانه آپارتمان های لوکس است، در ارتفاع 294.36 متری (965.7 فوت) مرتفع ترین طبقه پل آسمان جهان است.
این ملک ساحلی، معروف به دروازه جمیرا، در دسامبر 2020 افتتاح شد و یکی دیگر از معماری های برجسته دیگر به افق شلوغ جمیرا است.

مرتفع ترین استخر بی نهایت دنیا
به هر حال، اغلب احساس می‌کند که یک جاذبه توریستی جرأت ندارد درهای خود را در امارت باز کند بدون اینکه حداقل یک ادعای رکوردشکنی برای نامش داشته باشد.
فدریکو روتا، معاون مدیرعامل هلدینگ العین، در مورد این بردها گفت: “با وفادار ماندن به عهد خود برای توسعه پروژه های شاخص، ما مفتخریم که دو عنوان رکورد جهانی گینس را با Address Beach Resort شکستیم. با پیشرفته ترین ساخت و ساز هنری و امکانات پیشگامانه، این پیشرفت استانداردهای جدیدی را در سبک زندگی لوکس و مهمان نوازی ایجاد کرده است.

همچنین در ماه می شاهد افتتاح یک استخر رکوردشکنی دیگر، استخر آسمان جدید لندن در کنار سفارت ایالات متحده در ساحل جنوبی رودخانه تیمز خواهیم بود.
استخر آسمان یک استخر شنای شفاف 82 فوتی (25 متری) است که بین طبقه دهم دو آسمان خراش مسکونی کشیده شده است — و این بزرگترین سازه استخر آکریلیک مستقل در جهان است.
اگرچه ورود به آن کمی سخت تر از استخر Address Beach Resort است — شما باید ساکن آپارتمان های 1.4 میلیون دلاری باشید.

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟