مراحل دکور کردن پذیرایی

مراحل دکور کردن پذیرایی

تا به حال فکر کردید که اگه بخواید یک پذیرایی را از اول دکور کنید باید از چی شروع کنید و مراحل انجام این کار به چه صورت هستش؟! ما می خوایم در این مقاله از پنج مرحله ای که باهاش می شه پذیراییتون را دکور کنید صحبت کنیم. این مراحل را به ترتیب انجام بدید تا یک پذیرایی با دکوراسیون درست و منسجم داشته باشد.

مرحله یک: سبک کوراسیون  و پالت رنگی خود را انتخاب کنید

هر کدوم از ما یه سبکی را برای دکوراسیون می پسندیم مثلا خیلی از ما که علاقمند به طبیعت و وسایل چوبی هستیم عاشق سبک روستیک هستیم. درست است که بدانیم حدودا چه سبکی به علاقه ما بیشتر می خورد چون هر سبکی استانداردها و وسایل خاص خودش را دارد. وقتی شما بدانید که چه سبکی به علاقه شما نزدیک تر است در این حالت وسایل و حالت دکوراسیون اون سبک را می توانید در خانه تان اعمال نمایید

بعد از اینکه سبک دکوراسیون مورد علاقه خود را پیدا کردید بایستی تم رنگ مورد خود را انتخاب نمایید اینکه دوست دارید خانه شما در چه تم رنگی باشد. پس شما در مرحله اول سبک دکوراسیون و پالت رنگی خود را پیدا می کنید و در این مرحله یک دید کلی از چگونگی دکوراسیون پذیراییتون بدست می آورید.

مراحل دکور کردن پذیرایی

مرحله دوم: کاربردی فکر کنید و پذیرایی تون را تقسیم کنید

در حال حاضر اکثر پلان های آپاتمان ها دارای پذیرایی ، نشیمن و غذاخوری یکسره هستند و هیچ تفکیک فضایی وجود نداره در این حالت شما می بایست کاربردی فکر کنید. اینکه برای خودتون بکشید که کدام قسمت می خواهید فضای نشیمن شما باشد و یا کدام قسمت فضای غذاخوری. به وسایل مورد نیاز در هر فضا فکر کنید. حتما ابعاد فضاتون را قبل از گرفتن هر وسیله ای اندازه بگیرید در این حالت دیگه وسیله ای نمی گیرید که خیلی بزرگ و یا خیلی کوچک برای فضاتون باشه.

پس شما در این مرحله به صورت کاربردی متوجه می شوید که تفکیک فضایی تون چگونه است و چه وسایلی مورد نیازتون هست.

مراحل دکور کردن پذیرایی

مرحله سوم: نقطه و یا نقاط کانونی دید در دکوراسیون تون را انتخاب کنید

نقطه کانونی جاییست که دید شما به آن سمت کشیده می شود. یعنی جاییکه ناخودآگاه چشم شما به علت تغییر در رنگ و یا وسایل و یا متریال به آن سمت بیشتر دقت می کند. این نقاطبسیار در دکوراسیون مهم می باشندزیرا باعث می شوند فضای دکوراسیون شما از یکنواختی در بیاید و جذابتر شود.

شما می توانید نقاط کانونی را با تفاوت در رنگ یک قسمت از دیوار و یک تکه از مبلمان به وجود آورید. و یا اینکه با تغییر متریال این کار را انجام دهید. راه حل دیگر استفاده از روشنایی خاص و یا گیاهان بزرگ می باشد.

مراحل دکور کردن پذیرایی

مرحله چهارم: اضافه کردن وسایل نرم خانه مانند فرش، پرده ، کوسن و ….

بعد از اینکه وسایل بزرگ و اساسی دکوراسیون تون را در سه مرحله قبل انتخاب کردید حالا نوبت گرفتن فرش و پرده و کوسن ها متناسب و هماهنگ با دکورتون است. این درست نیست که شما ابتدا فرشتون را بگیرید بعد به دنبال مدل دکوراسیون و رنگ و وسایلتون بروید در این حالت خانه شما هیچ انسجامی با هم ندارد. پس ابتدا دو مرحله اول را انجام دهید و بعد سراغ تهیه وسایل نرم خانه بروید.

مراحل دکور کردن پذیرایی

مرحله چهارم: اضافه کردن اکسسوری ها و روشنایی ها و گیاهان

اصطلاحا به این مرحله تاچ های آخر در دکوراسیون می گوییم. این تاچ ها بسیار در دکوراسیون خانه شما موثر می باشند و با آنها دکوراسیون شما تکمیل می شود.

روشنایی ها مانند لوستر، چراغ ها، آباژورها به گونه ای انتخاب نمایید که به سبک و مدل دکوراسیون شما بیایند و با آن هماهنگ باشند. گیاهان حس طبیعت را به خانه های شما می آورند و رنگ به خانه شما می دهند. و در نهایت اکسسوری ها تاچ های نهایی در دکوراسیون می باشند که روح به خانه شما می دهند.

مراحل دکور کردن پذیرایی

منبع یومی خانه

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟