فیلتر آکواریومی چیست؟

فیلتر آکواریومی چیست؟

فیلتر آکواریوم یکی از مهم ترین و در عین حال ساده ترین بخش های یک آکواریوم می باشد, نقش آن مانند یک فیلتر هوای ساده می باشد که تنفسمان را راحت و پاک می کند, فیلتر آکواریوم نیز در آکواریوم نقش پاک سازی آب را دارد که موجب می شود تنفس ماهی ها بهتر انجام شود و حس زندگی را به آکواریوم شما می بخشد.

فیلتر آکواریومی چیست؟

چگونه از فیلترهای آکواریوم نگهداری می کنید؟

فیلتر را از مخزن خارج کرده و اسفنج ها را در یک سطل آب آکواریوم تمیز کنید. اطمینان حاصل کنید که هر 3 تا 4 هفته یکبار فیلتر شیمیایی را تعویض کنید و در همان فاصله به محفظه فیلتر سریع بشویید.

آیا باید فیلتر آکواریوم را همیشه روشن نگه دارم؟

این ایده خوبی نیست که فیلتر آکواریوم خود را هر شب خاموش کنید. فیلتر نقش کلیدی در سلامت مخزن شما دارد و خاموش کردن آن برای ساعت‌ها می‌تواند در نهایت منجر به ایجاد مشکلاتی شود.

چگونه می توانم فیلتر آکواریوم را استفاده کرد تا بیشتر دوام بیاورد؟

محفظه فیلتر جایی که قرار بود کارتریج فیلتر برود را با اسفنج درشت فوم و حلقه های زیستی پر کنید. این نوع رسانه های فیلتر قابل استفاده مجدد هستند، سطح بسیار بیشتری برای فیلتراسیون بیولوژیکی دارند و می توانند مقدار ظرفیت فیلتر را تا چهار برابر افزایش دهند!

آیا می توانم فیلتر آکواریوم خود را با آب لوله کشی تمیز کنم؟

بسیاری از مبتدیان به سادگی فیلتر را از آکواریوم خارج می کنند و مدیا را زیر آب گرم شیر می اندازند تا تمام آلودگی ها و زباله های مسدود شده را از بین ببرند.

فیلتر آکواریومی چیست؟

فیلتر آکواریوم چند ساعت باید کار کند؟

اگر یک پمپ باد اضافی دارید، پمپ هوا را تمام روز روشن کنید و برای ایمنی می توانید پمپ باد را به مدت 1 ساعت تا 2 ساعت خاموش کنید، در این صورت می توانید برای تمیز کردن سیستم فیلتراسیون خود به مدت 3 تا 4 ساعت استفاده کنید، اما اگر هر دو را در اختیار دارید. سپس باید آن را به صورت مداوم اجرا کنید و برای مدت طولانی می توانید آن را برای 1-2 ساعت خاموش کنید.

آیا وقتی به ماهی غذا می دهم فیلتر را خاموش کنم؟

بسیاری از غذاهای ماهی دارای ترکیبی از تراکم در یک بسته هستند، بنابراین برخی شناور می شوند، برخی به سرعت و برخی به آرامی فرو می روند. اگر فیلتر شما آب را به سمت پایین فشار می دهد، می تواند ایده خوبی باشد که فیلتر را در حین تغذیه خاموش کنید فقط مطمئن شوید که بعد از آن فیلتر را روشن کنید!

هر چند وقت یکبار باید فیلتر مخزن ماهی را بشورم؟

2-3 هفته

فیلتر را در مخزن ماهی خود تمیز نگه دارید تا ماهی های سالم و شادی داشته باشید. فیلتر قلب آکواریوم ماهی است بنابراین باید به طور منظم تمیز شود تا ماهی را شاد و سالم نگه دارد. این کار را همزمان با تعویض آب انجام دهید. هر 2 تا 3 هفته

چه مدت می توانید فیلتر مخزن ماهی را روشن نگه دارید؟

هر فیلتری آکواریوم ماهی نباید بیش از نیم روز خاموش باشد. آن هم فقط در صورت قطع برق. در حالت ایده آل باید 24 ساعت در هفت روز فعال بدون وقفه روشن باشد.

فیلتر آکواریومی چیست؟

آکواریوم باید چند فیلتر داشته باشد؟

داشتن 2 فیلتر به شما این امکان را می دهد که یکی از آنها را تمیز کنید و در عین حال فیلتراسیون مخزن را در حین تعمیر و نگهداری تا حدودی فعال نگه دارید. همچنین از فیلم بیولوژیکی فیلترها بهتر محافظت خواهید کرد. به این دلیل که هنگام تمیز کردن فیلتر، به ناچار برخی از باکتری های مفید موجود در آن را از بین خواهید برد.

آیا بعضی فیلترها برای بعضی ماهی ها می توانند خیلی قوی باشند؟

با این حال، در حالی که افزایش مدیا فیلترو ظرفیت جریان مطلوب است، گاهی اوقات سرعت جریان ایجاد شده توسط فیلترهای قوی تر برای آکواریوم و ماهی شما به ویژه ماهی های کوچک بسیار قوی است. به خصوص ماهی های بتا نمی توانند جریان آب قوی را تحمل کند.

أنواع فیلترهای آکواریوم:

  • فیلترهای سطلی
  • فیلترهای دیاتومی و فیلترهای هنگ آن
  • فیلترهای قطره ای
  • فیلتر جلبک
  • فیلترهای بافل
  • فیلتر بستر سیال
  • فیلترهای تخلیه هوا
  • فیلترهای زیر شنی
  • فیلترهای داخلی

ضروری ترین نیاز یک آکواریوم سیستم تصفیه و پمپ آن است که برای سلامت ماهی ها نیز مهم میباشد و آبی زلال و شفاف نیز برای ماهی ها میتوانیم داشته باشیم، اگر در آکواریوم شما سیستم فیلتراسیون وجود نداشته باشد ذرات شناور در آب مثل غذای ماهی، فضولات آبزیان و غیره تجزیه شده و آب بوی بد گرفته و رنگ آن تغییر میکند که باعث از بین رفتن ماهیان شما میشود.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق شماره های زیر با ما در تماس باشید.  02155957060   09205958384

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟