ضد جلبک در آکواریوم چیست؟

ضد جلبک در آکواریوم چیست؟

جلبک ها رشته هایی لزج و نرم و رشته ای می باشند که سبز رنگ هستند. این جلبک ها به شکل مارپیچی نیز می باشند. جلبک ها زمانی ایجاد خواهند شد که تعادل شیمیایی آب درون آکواریوم از بین برود. برای حل این مشکل باید از ضد جلبک آکواریوم استفاده کرد.

در آکواریوم ها ممکن است دو نوع جلبک به وجود آید. جلبک های سبز و جلبک های قهوه ای انواع جلبک های آکواریومی می باشند. جلبک های سبز: جلبک های سبز رنگی می باشند که آب داخل آکواریوم را نیز سبز رنگ می کند و بر روی اشیاء و وسایل درون آکواریوم قرار می گیرند.

سرویس های دوره ای منظم می تواند این موارد را کاهش دهد. جلبک های قهوه ای: این جلبک های آکواریومی، قهوه ای رنگ می باشند این نوع جلبک به روی شن های داخل آکواریوم قرار می گیرند. این نوع جلبک ها شاخک دار و پنبه ای می باشند.

جلبک ها در هر آکواریومی می توانند رشد کنند حتی اگر سالم و بدون عیب و نقص باشند موارد ضد جلبک آکواریوم برای همه ی جلبک ها نمی باشد و لازم نیست تمام جلبک ها را از بین ببریم داشتن آکواریوم احتیاج به مراقبت و نگهداری هر روزه و مداوم دارد. چه در آکواریوم های قدیمی و چه جدید احتمال بروز مشکل و دیدن جلبک وجود دارد. اگر مراقب آکواریوم خود نباشید ممکن است در زمان مناسب از مشکل آگاه نشوید و نتوانید در زمان لازم آن را کنترل کرده و مشکلات را از بین ببرید.

ضد جلبک در آکواریوم چیست؟

دلایل ایجاد جلبک

توجه داشته باشید سرویس ماهیانه بسیار مهم است دلایل زیادی برای به وجود آمدن جلبک درون آکواریوم وجود دارد. این دلایل شامل موارد زیر می باشد آکواریوم سیکل نشده: یکی از دلایل به وجود آمدن جلبک درون آکواریوم، نبودن باکتری های مفید درون چرخه ی آکواریوم می باشد.

پایین بودن اکسیژن: اگر تعداد ماهی های درون آکواریوم بیش از حد باشد اکسیژن درون آن کاهش می یابد همچنین اگر تغذیه به مقدار زیادی به ماهی ها داده شود و یا فیلتر درون آکواریوم کثیف باشد اکسیژن موجود درآکواریوم کاهش می یابد و باعث به وجود آمدن جلبک خواهد شد وش های ضد جلبک آکواریوم زیادی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. مواد ارگانیک: مواد دفع شده توسط ماهیان، پوسیدگی گیاهان، تغذیه زیاد ماهی ها و … نیز باعث به وجود آمدن مواد ارگانیک خواهد شد. در نتیجه اگر باکتری ها بخواهند آن ها را به غیر ارگانیک تبدیل کنند باید اکسیژن زیادی را مصرف کنند.

یک نکته مهم در مورد ضد جلبک آکواریوم و انواع جلبک ها پیشگیری از وجود چنین مشکلاتی می باشد رسیدگی و مراقبت از آکواریوم یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از به وجود آمدن جلبک ها می باشد یکی از بزرگ ترین خطرات برای به وجود آمدن جلبک ها نیتریت و نیترات ها می باشند به همین جهت باید مراقب این عنصر باشید و آن را پایین نگه دارید. پایین نگه داشتن نیترات ئو نیتریت به وسیله ی فیلتراسیون مکانیکی و بیولوژیکی امکان پذیر می باشد.

ضد جلبک در آکواریوم چیست؟

روش های ضد جلبک آکواریوم

برای مقابله با جلبک ها روش های ضد جلبک آکواریوم زیاد و سختی را باید در پیش بگیرید زیرا رشد جلبک ها دقیقا مانند رشد دیگر گیاهان درون آکواریوم می باشد یکی از این روش ها این است که سیستم دی اکسید کربن درون آکواریوم را قطع و خاموش کنید و به طور مداوم و هر روزه سیفون سنگینی را انجام دهند.

نمک بدون ید نیز یکی از بهترین روش های ضد جلبک آکواریوم می باشد. روش استفاده از آن به این صورت است که یک قاشق چای خوری نمک را به ازای هر ۴۰ لیتر آب درون آکواریوم بریزید. زیرا که جلبک ها به وسیله ی نمک بدون ید از بین خواهند رفت.

یکی دیگر از روش های ضد جلبک آکواریوم استفاده از نور کم می باشد. با استفاده از نور کم جلبک ها دیگر رشد نخواهند کرد. همچنین کود دهی باید به میزان مورد نیاز باشد و به حد نرمال باشد.

داشتن رزی بارب نیز از دیگر روش های ضد جلبک آکواریوم می باشد. اگر او را گرسنه نگه دارید او از جلبک ها تغذیه خواهند کرد و جلبک ها را از بین خواهند برد. البته باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که رزی بارب از گیاهان دیگر آکواریومی نیز تغذیه خواهد کرد.

یک روش دیگر برای از بین بردن جلبک ها استفاده از دارو های شیمیایی ضد جلبک آکواریوم می باشد اجرای این کارها بهتر است توسط سرویس کار مجرب صورت پذیرد.

سرویس آکواریوم

در انتها شما می توانید خود دست به اقدام بزنید و جلبک ها را با دستتان بردارید و یا از یک وسیله مثل مسواک استفاده کنید و آن ها را از داخل آکواریوم خارج کنید. این عمل را به صورت مداوم و هفتگی انجام دهید تا کاملا از بین بروند.

شناختن آکواریوم و مشکلات آن ها یکی از مهم ترین اطلاعاتی می باشد که باید تمام افراد دوست دار آکواریوم داشته باشند. اگر شما از آن ها آگاهی لازم را داشته باشید می توانید به راحتی از ضد جلبک آکواریوم استفاده کرده و مشکلات آن را حل کنید. در پایان با افتخار تیم سرویس آکوا آماده ارائه خدمات با کیفیت و سرویس آکواریوم در تهران را دارد.

منبع : آکوا دلسا

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟