راهکارهای طراحی خانه های کوچک

راهکارهای طراحی خانه های کوچک

در خصوص دکوراسیون خانه های آپارتمانی کوچک چند نکته وجود دارد که بایستی آنها را مورد توجه قرار داد. در این متن نکات دکوراسیون خانه های کوچک آورده شده است.

– تا جاییکه می توانید از مبلمان تاشو و دارای فضای انبار وسایل استفاده کنید.

راهکارهای طراحی خانه های کوچک

وسایلی که چند کاره هستند مهمترین کلید فضاهای کوچک هستند. میزی که هم میز غذاخوری می تواند باشد و هم میز کار، مبلمان تختخوابشو ، باکس هایی که هم به عنوان میز عسلی و هم به عنوان صندلی می توانند استفاده شوند.

به جای مبلمان ساده، مبلمان تختخوابشو بگیرید. زیرا این مبلمان در مواقع لزوم می توانند به جای تختخواب مهمان شما نیز استفاده شوند.

وسایلی در دکوراسیون استفاده کنید که دارای فضاهای انبار طور باشند. مثلا اتومنی که در خود جای گذاشتن وسایل دارد و …

راهکارهای طراحی خانه های کوچک

– یک ترفند قدیمی و کارساز! آیینه ها!

آیینه ها فضا را بزرگتر، روشنتر و دلبازتر می کنند.

آیینه ها دوست فضاهای کوچک هستند آنها باعث روشن دیده شدن فضای خانه شما می شوند . وقتی یک دیوار را کامل آیینه می کنید باعث خطای دید می شوند و فضای شما را بزرگتر نشان می دهند.

راهکارهای طراحی خانه های کوچک

– به فضای خود عمق دهید

لزومی ندارد وسایل بزرگ خود را حذف کنید اما بایستی این استراتژی را در نظر داشته باشید 1: تعداد وسایل بزرگ خود را حدالامکان کم نمایید. و وسایل بزرگ خود را در کنار دیوار جاگذاری کنید که عمق دید بدست بیاورید و فضای شما بزرگتر دیده شود.( مثلا مبل بزرگ خود را در کنار دیوار  بگذارید نه در وسط پذیرایی خود.)

سایز فرش جز عوامل مهم در دکوراسیون فضاهای کوچک می باشد. فرش کوچک باعث کوچکتر شما فضای شما می شود. سایزی را انتخاب کنید که به اندازه ای بزرگ باشد که زیر تمام مبلمان شما برود و کوچک نباشد.

آیینه ها در این مورد نیز می توانند به عمق دادن به فضای شما کمک کنند. شما با آیینه کردن یک دیوار خود فضای خانه خود را بزرگتر نشان می دهید و نور را به خانه خود وارد می کنید. در این حالت نیز فضای خانه شما بزرگتر دیده می شود.

راهکارهای طراحی خانه های کوچک

– از شلوغی در خانه های کوچک دوری کنید.

تعداد وسایل خانه تان را کم کنید و از تکه های کمتر استفاده کنید. همیشه فضای خانه تان را مرتب نگه دارید در هم ریختگی خود باعث کوچک نشان دادن فضای خانه می شود. تا جاییکه می توانید قرینگی را در فضاهای کوچک حفظ کنید طبیعت ما همیشه به سمت قرینگی کشیده می شود.

از شر وسایل اضافی خود تا حدی که می توانید خلاص شوید . وسایلتان را به هم نچسبانید و بگذارید وسایل جای نفس کشیدن داشته باشند.

– به رنگ ها دقت کنید.

از رنگ های روشن استفاده کنید و به یاد داشته باشید که در این تم رنگ بایستی از بافت ها و طرح های مختلف استفاده کنید تا فضای شما کسل کننده نشود. می توانید برای اضافه کردن رنگ به فضای کوچک از گیاهان نیز استفاده کنید.

باید توجه داشته باشید که رنگ های روشنتر فضای شما را دلبازتر می کنند اما این بدین معنی نیست که شما نمی توانید از رنگ های خاص در فضای خود استفاده نمایید. رنگ یک قسمت از دیوار و یا وسایل خود را خاص کنید. ولی این موضوع را نیز توجه داشته باشید که از تعداد رنگ های زیادی در فضای خود استفاده نکنید تعداد رنگ های محدود کلید دکوراسیون شما می باشد. مهم این است که در فضای شما تعادل وجود داشته باشد. از رنگ های جیغ می توانید در نسبت کوچکتر استفاده کنید.

– در ارتفاع طراحی کنید نه در کف.

در فضاهای کوچک بایستی به دیوارها به عنوان فضاهای نگهدارنده مناسب فکر کنید. شلف ها و قفسه های دیواری بهترین نوعشان هستند.

تا آنجاییکه می توانید روی کف خانه خود را خلوت نگه دارید و از وسایل آویزی مثل گیاهان آویزی، شلف ها، نورهای آویزی و دیواری استفاده کنید. نورهای دیواری مناسب فضای شما می باشند. حتما حتما از گیاهان سبز در دکوراسیون خود استفاده کنید گیاهان آویزی بیشتر مناسب فضای شما هستند. به جای گذاشتن تلویزیون روی میز تلویزیون(که جز وسایل جاگیر است) ، تلویزیون را به دیوار نصب کنید. برای جای وسایل تصویری دیگر نیز از شلف های دیواری استفاده کنید.

اگر جایی برای میز کار ندارید از میزهای دیواری استفاده کنید. و روی دیوار را شلف بزنید و وسایل کاری مورد نیاز خود را روی آنها بچینید.

راهکارهای طراحی خانه های کوچک

– نور کلید بزرگ نشان دادن خانه های کوچک می باشد.

حتما به نور محیط توجه کنید. فضاهای کوچک اکثرا به فضاهای تاریک تبدیل می شوند. اگر نور طبیعی کافی در محیط تان ندارید با نور مصنوعی مناسب فضای خانه خود را روشن نمایید.

راهکارهای طراحی خانه های کوچک

–  پرده

پرده ها را  از عرض و ارتفاع بزرگتر از سایز پنجره خود بگیدید. در این حالت فضای شما با ارتفاع بیشتر دیده می شود و وقتی از عرض نیز پرده را بزرگتر می گیرید پنجره شما بزرگتر دیده می شود.

منبع یومی خانه

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟