دکوراسیون سنتی ایرانی منزل و عناصر آن

دکوراسیون سنتی ایرانی منزل و عناصر آن

دکوراسیون سنتی ایرانی در طول سالیان سال دستخوش تغییرات زیادی شده است؛ نه در عناصر آن بلکه به علت تغییرات اساسی در پلان ها و مدل و متراژ خانه های ایرانی در طول این سال ها از خانه هایی دارای اندرونی و بیرونی به خانه هایی با پلان های متفاوت از قبل و معمولا با متراژ متوسط و یا کوچک و آشپزخانه اوپن تبدیل شده است. اما حتی در این خانه ها نیز همه ما می خواهیم دکوراسیونی با ته رنگ ایرانی داشته باشیم. در این مطلب به توضیح در مورد عناصر دکوراسیون سنتی ایرانی می پردازیم که حتی با این عناصر می توانید در عین داشتن خانه ای مدرن ته رنگ ایرانی دکوراسیون را حفظ نمایید.

فرش ایرانی

مسلما یکی از عناصر مهم و اساسی دکوراسیون ایرانی، فرش است. فرش ایرانی چه با طرح مدرن و چه با طرح سنتی خود از اساسی ترین المان های دکوراسیون به سبک ایرانی می باشد. ایرانی ها در تمام فضاهای خانه خود از فرش استفاده می نمایند شما می توانید حتی در آشپزخانه خود یک فرش کوچک بیندازید!دکوراسیون سنتی ایرانی منزل و عناصر آن

استفاده از صنایع دستی بافتنی

از گلیم و گبه نیز می توانید در اتاق خواب و راهرو ها و حتی پذیرایی خانه خود استفاده کنید.

مفرش ها نیز یکی از المان های دکوراسیون به سبک ایرانی است که از صنایع دستی عشایر می باشد را می توان به عنوان یک المان زیبا در دکوراسیون پذیرایی ایرانی سنتی در کنار عناصر مدرن  استفاده کرد.

دکوراسیون سنتی ایرانی منزل و عناصر آن

دیوار آجری

با دیوارها و سقف طاق ضربی می توانید خانه ای به سبک سنتی داشته باشید. اگر با کثیف کاری بنایی و اجرای آجر با ملات مشکل دارید می توانید از آجرهای سبک با طرح قدیمی استفاده نمایید که با چسب می توانند به دیوار متصل شوند.

دکوراسیون سنتی ایرانی منزل و عناصر آن

رنگ های روشن با ته مایه ایرانی

رنگ های قرمز، زرشکی، کرم نارنی ، آبی فیروزه ای و طلایی را می توان از رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون ایرانی دانست می توان از این رنگ ها در دیواره ها و یا مبلمان دکوراسیون سنتی ایرانی استفاده نمایید.

دکوراسیون سنتی ایرانی منزل و عناصر آن

از دیگر عناصر در دکوراسیون سنتی ایرانی ظروف دکوری است. ظروفی مانند، ظروف مسی، سفالی و . 

دکوراسیون سنتی ایرانی منزل و عناصر آن

منبع یومی خانه

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟