دمای آکواریوم در زمستان

دمای آکواریوم در زمستان

در طول زمستان که ماه‌های سرد فرا می‌رسد، می‌تواند برای ماهی‌های آکواریومی شما، به‌ویژه ماهی‌های گرمسیری، به طور خطرناکی سرد شود. ممکن است طوفان برف، قطع برق و کاهش شدید دما را تجربه کنید که بسیار کمتر از محدوده راحت است. بنابراین چگونه می توان دمای بالای 20 درجه سانتیگراد / 68 درجه فارنهایت را با و بدون برق حفظ کرد؟دمای آکواریوم در زمستان

بخاری های آکواریوم چگونه کار می کنند؟

بخاری های شیشه ای آکواریومی ساده و در عین حال مبتکرانه هستند – آنها از یک میله شیشه ای تشکیل شده اند که حاوی سیم پیچ های فلزی است که گرم می شوند. شیشه همچنین دارای یک ترموستات است که می تواند روی دمای خاصی تنظیم شود که حفظ می کند.

برای استفاده از بخاری شیشه ای مراحل زیر را دنبال کنید:

  • صفحه ی بالا را به دمایی که می خواهید بچرخانید. معمولاً در کنار یا بالا نشان می دهد که از قبل روی چه دمایی تنظیم شده است.
  • بخاری را در مخزن خود قرار دهید، آن را با زاویه 45 درجه، آویزان کنید یا با چند گیره و مکنده به شیشه بچسبانید (اینها معمولاً همراه بخاری هستند.)
  • پس از غوطه ور شدن، بخاری را بدون اتصال به برق بگذارید تا به مدت 40 دقیقه با دمای مخزن تنظیم شود.
  • پس از این، بخاری را روشن کنید تا دمای مخزن به مقدار از پیش تنظیم شده برسد.

کویل‌های داخل لیوان گرما را در مدت زمان معینی ساطع می‌کنند تا آب اطراف را گرم کنند، مانند رادیاتور. این کار را به آرامی انجام می دهد تا از پختن ماهی شما جلوگیری کند، اما گاهی اوقات دست زدن به آن ممکن است بسیار گرم باشد، بنابراین در هنگام دست زدن به آن مراقب باشید.

  • ممکن است چند ساعت تا یک روز طول بکشد تا بخاری کار خود را انجام دهد، اما هنگامی که به دمای خود رسید، آن را به خوبی حفظ می کند. اگر دمای مخزن 2 یا 3 درجه کمتر از حاشیه تنظیم شده باشد، بخاری روشن می شود تا دما دوباره بالا بیاید.

آیا اندازه بخاری آکواریوم مهم است؟

به نوعی بله، اندازه بخاری مهم است، اما بیشتر وات مورد نظر شما برای اندازه گیری خروجی گرمایش است.

شما باید بخاری تهیه کنید که از نظر تعداد وات مشابه با مقدار لیتری که مخزن شما در خود جای می دهد، داشته باشد، به عنوان مثال:

یک مخزن 50 لیتری به بخاری 50 وات نیاز دارد. یک مخزن 300 لیتری به بخاری 300 واتی نیاز دارد.

این نسبتاً ساده است، با این حال، بیشتر بخاری‌ها فقط تا 300 می‌روند. بنابراین، اگر مخزن شما بیش از 300 لیتر ظرفیت داشته باشد، چه می‌کنید

با کمال تعجب، یک بخاری 300 واتی می تواند بسیار بیشتر از آنچه مردم فکر می کنند گرم کند. با توجه به تجربه ما، یک مخزن 1000 لیتری را با یک بخاری 300 وات گرم کرده ایم!

با این حال، این برای همه یکسان نیست و برخی از مخازن ممکن است به دلیل موقعیت مکانی، فیلتراسیون و بسیاری از عوامل دیگر به گرمایش اضافی نیاز داشته باشند تا گرم بمانند.

آنچه ما برای آن مخازن بزرگ توصیه می کنیم این است که چندین بخاری نصب کنند، شاید 2 یا 3 بخاری 300 واتی داشته باشند که همه با هم کار کنند و روی یک دما تنظیم شوند.

یا به جای بخاری شیشه ای، می توانید از بخاری تیتانیومی استفاده کنید.

بخاری های آکواریوم تیتانیومی چیست؟

بخاری های تیتانیومی بسیار شبیه به بخاری های شیشه ای هستند، اما برای کنترل دمای سنگین هستند.

آنها از این نظر شبیه هستند که به شکل میله ای هستند که مانند رادیاتور آبزی عمل می کند.بخاری تقریباً به همان روش کار می کند، با چند تفاوت ظریف که می تواند آن را برای آن دسته از تنظیمات بزرگتر متخصص تر ایده آل کند.

بخاری شیشه ای در مقابل بخاری تیتانیوم

این بخاری‌ها تفاوت‌های جزئی دارند، یکی از آنها جنس تیتانیوم است.

تیتانیوم در دفع گرما به مراتب بهتر از شیشه است، زیرا به راحتی تنش نمی‌کند، بنابراین می‌تواند استرس بیشتری را در اثر نوسانات دما تحمل کند. همچنین در برابر آب شور مقاوم است، به همین دلیل است که آنها اغلب در تاسیسات دریایی استفاده می شوند.

بخاری های تیتانیومی در گرم کردن آکواریوم بسیار سریع و کارآمد هستند و بسیار سریعتر از بخاری شیشه ای عمل می کنند. با این حال، آنها مانند پسر عموی شیشه ای خود فاقد ترموستات هستند و بنابراین برای کنترل دما و جلوگیری از پختن ماهی شما به یک ترموستات جداگانه نیاز دارند.

بخاری های تیتانیومی نیز در برابر سوختن، شکستن و البته خرد شدن مقاومت کمتری دارند، زیرا فلز می تواند تحت فشار بیشتری نسبت به شیشه قرار گیرد. در حالی که ممکن است آنها فقط یک بخاری شیشه ای بهتر به نظر برسند، چیزهایی که بخاری های تیتانیوم را متمایز می کند آنها را فقط برای تنظیمات خاصی ایده آل می کند.

ما معمولاً بخاری‌های تیتانیوم را برای تنظیمات معمولی به دلایلی توصیه نمی‌کنیم – آنها عمدتاً برای مخازن دریایی بزرگ‌تر با مخزن‌های بزرگ و واحدهای فیلتراسیون ایده‌آل هستند.

آنها دارای فناوری بسیار بالایی هستند و بنابراین نیازی به نصب در مخزن 10 گالنی شما ندارند، اگرچه این کار کاملاً ممکن است، اما غیر ضروری است.

همانطور که گفته شد بخاری های تیتانیومی بسیار قدرتمند هستند و نسبتاً سریع به دمای مطلوب خود می رسند. این بدان معنی است که آنها در هنگام لمس بسیار داغ می شوند، بنابراین هنگام دست زدن به آنها بسیار مراقب باشید و مطمئن شوید که آنها خاموش هستند.

این واقعیت که آنها فاقد ترموستات هستند همچنین آنها را فقط برای تنظیمات خاصی ایده آل می کند، زیرا یک قطعه تجهیزات اضافی برای تنظیم دما مورد نیاز است که بهتر است در یک فیلتر مخزن استفاده شود.

بخاری های تیتانیومی نیز بسیار گران هستند و اگر مخزن کوچکی داشته باشید ممکن است بیش از هر چیز دیگری در مجموعه شما هزینه داشته باشد! آنها همچنین برق بسیار بیشتری نسبت به یک بخاری شیشه ای مصرف می کنند.

با این حال، هنگامی که یک بخاری تیتانیومی داشته باشید، آن را برای سال های زیادی خواهید داشت، زیرا آنها بسیار خوب ساخته شده اند و در برابر شکستگی مقاوم هستند، بر خلاف بخاری شیشه ای که در صورت استرس شیشه می تواند خرد شود.

با این حال، پس از هزینه‌ها، خروجی گرما و نیازهای راه‌اندازی اضافی، ما بخاری شیشه‌ای ساده‌تر و مقرون به صرفه‌تر را برای مخازن کوچک‌تر گرمسیری یا معتدل ترجیح می‌دهیم. آنها کار را برای اکثر مردم به خوبی انجام می دهند.دمای آکواریوم در زمستان

آیا در زمستان برای مخزن ماهی خود به بخاری نیاز دارم؟

برای ماهی های گرمسیری، شما باید بخاری داشته باشید، به خصوص در زمستان که هوا سرد می شود.

در هر نقطه از سال، اگر دمای مخزن شما کمتر از دمای مطلوب برای ماهی‌هایی است که نگهداری می‌کنید، باید به فکر خرید بخاری برای کنترل آن باشید.

حتی اگر همیشه روشن نباشد، از افت ناگهانی دما جلوگیری می کند و ماهی شما را ایمن نگه می دارد.

برای برخی افراد، داشتن بخاری بیشتر یک اقدام پیشگیرانه است، اما همچنان داشتن آن برای هر موردی ارزشمند است.

این افت شدید دما در هنگام شب در زمستان بیشتر است، حتی در داخل خانه شما و کاهش دمای زیر 18 درجه سانتیگراد برای برخی از گونه های ماهی بسیار زیاد است.

چرا باید مخزن ماهی خود را گرم نگه دارید؟

توانایی کنترل دمای مخزن برای اجرای موفق یک مخزن ماهی حیاتی است، زیرا دما زندگی ماهی را کنترل می کند.

هضم، مصرف انرژی، طول عمر و رفتار آن‌ها همگی بر اساس دما تعیین می‌شود و اگر می‌خواهید حیوانات خانگی‌تان زندگی عادی و سالمی داشته باشند، باید آنها را در دمای مناسب نگهداری کنید، چه به معنای داشتن بخاری باشد یا نه.

ماهی قرمز نیازی به بخاری ندارد، زیرا ماهی های سردآبی هستند. آنها در دمای اتاق کاملاً خوب زندگی می کنند، اگرچه گاهی اوقات می توان از بخاری برای کمک به هضم غذا، مبارزه با بیماری ها و تسریع رشد استفاده کرد.

ماهی های استوایی باید در دمایی مشابه دمای زیستگاه طبیعی خود بمانند، این معمولاً کمی بالاتر از دمای اتاق است و بنابراین برای حفظ این گرمای استوایی به یک بخاری آکواریومی نیاز است.

عدم نگهداری مخزن در دمای مناسب می تواند باعث بیماری، بی حالی، سوء تغذیه، نارسایی اندام ها و در نهایت مرگ در ماهیانی شود که نمی توانند با دمای سرد مقابله کنند.

آیا ماهی بدون بخاری می تواند زنده بماند؟

همانطور که قبلا ذکر شد، ماهی های مختلف نیازهای دمایی متفاوتی دارند، و برخی می توانند محدوده دمایی خاصی را تحمل کنند که دیگران نمی توانند.

این به شدت به ماهی و سناریویی که در آن است بستگی دارد که آیا می تواند بدون بخاری زنده بماند یا خیر.

اگر تجربه خوبی در نگهداری ماهی دارید، گونه ای که از آن نگهداری می کنید می تواند افت دما را تحمل کند و محیط پایدار است، ممکن است ماهی شما همیشه به بخاری نیاز نداشته باشد.

ما هنوز هم همیشه توصیه می کنیم که برای هر صورت یکی داشته باشید زیرا به شما امکان می دهد متابولیسم آنها را کنترل کنید که تغذیه و مراقبت را آسان تر می کند.

در طبیعت، بسیاری از ماهی‌های استوایی می‌توانند تا 10 درجه در شب زنده بمانند، اما این بدان معنا نیست که آنها باید این را تجربه کنند، و به عنوان حیوان خانگی شما، نباید آنها را در معرض چنین شرایط شدید قرار دهید.

به طور خلاصه، اگر این سوال را می پرسید، ما به شما می گوییم بخاری بگیرید.

اگر دمای آکواریوم شما خیلی پایین باشد چه اتفاقی می افتد؟

اگر آکواریوم شما بیش از حد سرد شود، ماهی شما شروع به کند شدن می کند و بسته به گونه، این می تواند تأثیر متفاوتی روی آنها بگذارد.

برای گونه‌های آب‌های معتدل و سرد، آنها می‌توانند طیف وسیعی از افت دما را تحمل کنند و تا حد زیادی تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت، به غیر از کاهش سرعت متابولیسم آنها.

برای ماهی‌های گرمسیری، با محدوده دمایی محدودتر، می‌توانند وارد حالت اضطراری شوند و پس از مدت‌ها در برابر بیماری و نارسایی اندام آسیب‌پذیر شوند.

اکثر ماهی ها با افت شدید دما برای چند ساعت مشکلی ندارند، اما نگه داشتن چیزی مانند دیسک (که در دمای تا 32 درجه سانتیگراد / 90 درجه فارنهایت زندگی می کند) و پایین آوردن آن به زیر 10 درجه سانتیگراد / 50 درجه فارنهایت به مدت 6 ساعت به احتمال زیاد باعث مرگ آنها می شود. حداقل باعث استرس و بیماری شدید.

به طور خلاصه، ماهی های مختلف به طور متفاوتی تحت تأثیر قرار می گیرند.

گفته می شود، همه ماهی ها بدون در نظر گرفتن گونه، تحت تأثیر افت سریع و شدید دما قرار می گیرند.

  • حفظ دمای پایدار کلیدی است.دمای آکواریوم در زمستان

دمای ایده آل برای مخزن ماهی چقدر است؟

ماهی ها در سراسر جهان در انواع مختلف محیط ها، از قطب شمال گرفته تا آفریقا، یافت می شوند، برخی می توانند در آب های زیر صفر زندگی کنند، در حالی که برخی دیگر در جزایر آتشفشانی و استخرهای بیابانی زندگی می کنند.

بسته به گونه و جایی که در جهان یافت می شود، تصمیم می گیرد که در چه دمایی راحت تر باشد.

با این حال، بیشتر ماهی‌های سرگرمی آکواریوم از آمریکای جنوبی هستند که میانگین دمای سالانه آن بین 26 تا 22 درجه سانتی گراد / 78 درجه فارنهایت تا 70 درجه فارنهایت است.

در آمریکای جنوبی به ندرت دمای آن کمتر از 15 درجه سانتیگراد / 59 درجه فارنهایت می شود و بنابراین ما اکثر ماهی های گرمسیری را در حدود 25 درجه سانتیگراد / 77 درجه فارنهایت نگهداری می کنیم.

ماهی های آب سرد مانند ماهی قرمز را بهتر است در هر مکانی از 18 تا 24 درجه سانتیگراد / 64 درجه فارنهایت تا 75 درجه فارنهایت نگهداری کنید.

ماهی‌های استوایی آفریقا و آسیای شرقی نیز دمایی مشابه آمریکای جنوبی را ترجیح می‌دهند و بهترین عملکرد را در حدود 24 درجه سانتیگراد دارند، اما این می‌تواند دوباره بین گونه‌ها متفاوت باشد. برخی از ماهی‌های غرب آفریقا دمای گرم‌تری را ترجیح می‌دهند، در حالی که ماهی‌های آفریقای مرکزی بسته به محل جمع‌آوری ماهی‌ها، دمای کمی خنک‌تر دارند.

بهتر است ابتدا در مورد هر ماهی تحقیق کنید تا بفهمید کجا زندگی می کند و بهترین دما برای آن منطقه چقدر است.

چقدر سرد برای مخزن ماهی سرد است؟

خیلی سرد زمانی است که دما خارج از محدوده ای باشد که ماهی شما قادر به مقابله با آن است – برای ماهی قرمز، این دما در هر آکواریوم کمتر از 10 درجه سانتیگراد / 50 فارنهایت خواهد بود (در حوضچه، این دما می تواند بسیار کمتر شود.)

برای اکثر ماهی های گرمسیری، این دمای کمتر از 21 درجه سانتیگراد / 78 درجه فارنهایت و برای دریایی های استوایی و صخره ها کمتر از 24 درجه سانتیگراد / 76 درجه فارنهایت است.

کاهش دما به زیر این دماها می تواند باعث استرس و سلامتی در ماهیان / سایر ساکنان آکواریوم شما شود.دمای آکواریوم در زمستان

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟