دروغ‌هایی درباره‌ی آکواریوم

دروغ‌هایی درباره‌ی آکواریوم

نگهداری از آکواریوم جزو پرطرفدارترین سرگرمی‌های جهان است. با این همه بسیاری از مردم نگرانی‌های بی‌جایی درباره‌ی داشتن یک آکواریوم دارند.  در واقع داستان‌ها و گزاره‌های غیر واقعی درباره‌ی آکواریوم مانع از این می‌شوند که مردم بدون نگرانی به سوی داشتن یک آکواریوم بروند. سعی می‌کنیم تعدادی از این موارد را برای شما بیان کنیم.

دروغ‌هایی درباره‌ی آکواریوم

1.نگهداری از آکواریوم بسیار گران تمام می شود 

بی‌شک این گزاره از پایه و اساس غلط است. جالب اینکه هرچه آکواریوم شما بزرگ‌تر باشد، نگهداری از آن برایتان ساده‌تر خواهد بود. نگهداری از ماهی‌های آب‌شیرین بسیار ساده و کم‌هزینه است. ماهی‌های آب‌شیرین بسیار مقاوم و تطبیق‌پذیر هستند.

آن‌ها با محیط جدید خیلی سریع وفق پیدا می‌کنند. تمام هزینه‌ای که برای یک آکواریوم آب‌‍‌‌شیرین باید انجام دهید مربوط به یک چهارچوب شیشه‌ای، غذای ماهی‌ها، سیستم فیلتر و ابزار نورپردازی است. هیچ یک از این موارد قیمت خیلی زیادی ندارند. در ضمن شما می‌توانید با مطالعه‌ی مناسب و دقت عمل بیشتر قید بعضی از این تجهیزات جانبی را بزنید.

2. آب درون آکواریوم باید هر روز تعویض شود

دروغ‌هایی درباره‌ی آکواریوم

راستش را بخواهید انجام این کار به شدت خطرناک است و خیلی ساده ماهی‌های شما را به کام مرگ می‌فرستد. تعویض آب آکواریوم به صورت ایده‌آل باید بین 10 تا 20 درصد در هفته باشد. اگر شما از سیستم فیلتراسیون خوبی استفاده می‌کنید،

می‌توانید هر ماه بین 30 تا 50 درصد آب را تعویض نمایید. باکتری‌های موجود در آب کمک می‌کنند که ماهی‌ها زندگی سالم‌تری داشته باشند. تعویض زیاد آب باعث از بین رفتن آن‌ها و در نتیجه صدمه دیدن ماهی‌ها می‌شود.

3. گربه‌ماهی قرمز، آکواریوم را تمیز می‌کند.

گربه‌ماهی‌ها نه شکارچی‌اند و نه از مدفوع ماهی‌های دیگر تغذیه می‌کنند. اصلا نمی‌توانید هیچ ماهی‌ای را پیدا کنید که چنین کاری ‌کند. اگر در آکواریوم شما جلبک‌‌های زاید وجود دارد،  باید آن‌ها را با روشی درست تمیز کنید و از بین ببرید.

هیچ ماهی‌ای نمی‌تواند آکواریوم شما را تمیز کند. در واقع اگر می‌بینید که بعضی منابع توصیه می‌کنند که برای داشتن آکواریوم تمیز بهتر است از فلان ماهی‌ها و بهمان گیاهان استفاده کنید، برای این است که تعادل آب آکواریوم شما احتمالا با آن ترکیب به خصوص بیش‌تر و بهتر حفظ می‌شود.

4. افراد مبتدی باید با آکواریوم‌های کوچک شروع کنند.

 

خیر. اگر تازه می‌خواهید یک آکواریوم تهیه نمایید، هرگز سراغ آکواریوم‌های کوچک نروید. آکواریوم‌های کوچک برای حفظ تعادل و کیفیت آب‌شان نیاز به مهارت‌های بیشتری دارند. در حالی که آکواریوم‌های بزرگ نیاز به تلاش و کوشش مضاعف ندارند. به علاوه رفتار ماهی‌ها در آکواریوم‌های بزرگ آرام‌تر و تحت کنترل‌تر است. نگهداشتن ماهی‌ها و مخصوصا ماهی قرمز در تنگ ایده‌ی بسیار بدی است. این ماهی‌ها فضای کمی‌ برای شنا خواهند داشت و به سرعت می‌میرند.

5. آکواریوم به طبیعت ضرر می‌رساند.

این موضوع را نمی‌شود صد در صد رد کرد، اما بستگی به منش و اخلاق شخص شما دارد. تقریبا همه‌ی ماهی‌های آکواریومی در محیط‌های غیر بومی‌شان به دنیا آمده‌اند و در محیط طبیعی خیلی زود می‌میرند. و برعکس، ماهی‌هایی که در محیط طبیعی نیز به دنیا آمده باشند به سختی می‌توانند در آکواریوم زندگی کنند. با این همه جاه‌طلبان و سودجویانی هستند که ماهی‌ها را از دل محیط طبیعی‌شان می‌دزدند و برای آکواریوم به فروش می‌رسانند.

در زمان خرید بهتر است حتما از این موضوع مطمئن باشید که ماهی شما پرورشی باشد و اگر به فروشنده اطمینان ندارید، خب ساده است: از او خرید نکنید.

آکواریوم آب شیرین

آکواریوم آب شیرین یکی از انواع مختلف آکواریوم به حساب می‌آید که برای علاقه مندان به نگهداری ماهی ها و افرادی که به داشتن آکواریوم علاقه دارند گزینه بسیار مناسبی میباشد. در حالت کلی اگر بخواهیم آکواریوم آب شیرین را تعریف کنیم می توانیم بگوییم که به محیطی مصنوعی گفته می‌شود که توسط انسان ساخته شده و این امکان در این محیط به وجود می‌آید که انواع مختلف ماهی ها و آبزیان که با آب شیرین سازگار هستند را نگهداری نمایید.

آکواریوم محفظه‌ای شیشه‌ای می باشد که ابعاد مختلفی داشته و ابعاد آن به صورت کامل شخصی سازی و همچنین این نوع آکواریوم به عنوان یک گزینه بسیار مناسب جهت زینت بخشیدن به محل کار یا منازل و به عنوان یک وسیله دکوری بسیار زیبا مورد استفاده قرار می گیرد.

نگهداری از ماهی

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که داشتن یک آکواریوم آب شیرین کار بسیار ساده و همچنین نگهداری از ماهی و آبزیان نیز کار بسیار راحت و بی دردسری می باشد که اصلاً این طور نیست و نگهداری از آبزیان در سازگار با آب شیرین احتیاج به اطلاعات بسیار زیادی دارد تا بدانیم که شرایط مناسب برای نگهداری انواع مختلف آن ها و آبزیان به چه صورت بوده و بتوانیم شرایط لازم را برای زندگی سالم و بی دردسر آنها ایجاد نمایید.

مهمترین لوازم برای تهیه آکواریوم آب شیرین

در صورتی که شما قصد تهیه و ایجاد یک آکواریوم را دارید از مهم‌ترین مواردی که باید آنها را تهیه کنید لوازم اولیه استاندارد و مناسب جهت ساخت آکواریوم آب شیرین می باشد که از جمله مهمترین آنها مواردی هستند که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد:

  • شیشه های مختلف برای تولید محفظه شیشه ای آکواریوم جهت نگهداری انواع مختلف ماهی ها و آبزیان
  • تهیه یک پایه بسیار مقاوم و مناسب جهت قرار گرفتن آکواریوم بر روی آن
  • تهیه دماسنج برای بررسی دمای آب برای زندگی آبزیان و ماهیان مختلف که قرار است در  آب شیرین نگهداری شوند
  • تهیه انواع مختلف فیلترها مانند فیلتر کف، فیلتر سطلی، فیلتر تاپ و همچنین فیلتر گپ برای انجام پاکسازی و تمیزکاری
  • تهیه شن مناسب برای ریختن در کف آکواریوم آب شیرین به منظور ایجاد زیبایی بیشتر درون آکواریوم
  • خرید و تهیه پمپ آب جهت تولید اکسیژن لازم درون آب
جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟