درختچه های بونسای آکواریومی

درختچه های بونسای آکواریومی

یکی از زیباترین گیاه هایی که میتوانید در آکواریوم گیاه خود استفاده کنید، درختچه های بونسای هستند. درختچه های بونسای آکواریومی یکی از اقلام مورد نیاز برای ایجاد طرحهای مختلف جنگلی و دشت و تک درخت و …. در آکواریوم های گیاهی هستند. این درختان که از چوب های فرآوری شده مخصوص آکوریوم تهیه میشوند توسط صنعتگران به صورت دستی ساخته میشوند.

درختچه های بونسای آکواریومی در شکل های فراوانی از جمله تک درخت، کاج، طرح جنگل، طرح جزیره و … موجود هستند. صنعتگران این درختان زیر آب را در اشکال و اندازه های متنوعی ایجاد می کنند تا تقریباً در تمام مخازن آکواریوم جای بگیرد. نگهداری از این درختچه ها کار سختی نیست زیرا مواد مضری که به گیاهان و ماهیان ضرر برسانند را به آب اضافه نخواهند کرد.

درختچه های بونسای آکواریومی

ترکیب درختچه و سنگ

ترکیب درختچه و سنگ و خاک و گیاهانی مانند آنوبیاس ها و جاواها و بوسفلاندراها و سرخس ها و …. میتواند منظره ای بینظیر را به آکواریوم شما ببخشد و در کنار ماهی ها و میگوها و حلزون ها محیطی جذاب را به منزل و محل کارشما اضافه کند.

همچنین میتوان از این درختچه ها در محیط های خارج آب و یا نیمه آب و نیمه خشکی استفاده کرد. اگر تصمیم دارید از این درختان در آکواریوم استفاده کنید لازم است به نکات و ترفندهایی برای مراقبت و نگهداری آنها توجه کنید. این درختچه ها را باید طوری در دکور جاسازی نمود تا در جای خود محکم شوند و اصطلاحا خیس بخورد تا در زیر آب بماند.

ممکن است در هفته اول لکه های کوچک سفید رنگی در برخی از جاهای درختان مشاهده کنید که جای نگرانی نیست و بعد از چند روز از بین خواهند رفت. اگر در روزهای اول مقدار کمی رنگ آب تغییر کرد نگران نباشید چون به زودی به رنگ قبل باز خواهد گشت. اینها خطری برای آکواریوم ندارند و تاثیری بر روی پی اچ و سختی آب نخواهند گذاشت.

درختچه های بونسای آکواریومی

در صورت نیاز میتوانید درحتچه ها را چند روز در ظرف آبی جدا نگهدارید تا به اندازه کافی خیس بخورد و در آب شناور نماند و به کف مخزن برود ولی مراقب باشید که هیچگاه چوبهای آکواریومی را در آب نجوشانید چون باعث از بین رفتن چسبندگی مولکولی آنها شده و به مرور در آب پودر شده واز بین میرود.

حال موقع آن رسیده که مقداری گیاه آبزی به دکور اضافه کنید. هیچ گونه محدودیتی برای انتخاب گیاهان آبزی که در کنار درختچه استفاده میشوند وجود ندارد ولی آنوبیاس ها و بوسفلاندراها میتوانند بهترین انتخاب برای نگهداری در کنار و روی ساقه درختان باشند.

برگهای درختان آبی :

گونه های خزه آبزی برای ایجاد برگ های ریز درخت بونسای زیر آب شما فوق العاده هستند. گونه های مختلف با توجه به نوع رشد و شکل برگهایی که دارند مینوانند الگوهای متفاوتی را به نمایش گذارند و می توانند برای ارائه شکل مورد نظر بهترین باشند. خزه های آبزی گیاهانی سرسخت و مقاومند که به کاربران مبتدی پیشنهاد میشوند.

در اینجا چند نمونه از آنها را معرفی میکنم:

  • خزه کریسمس
  • خزه مینی پرل
  • خزه مینی کریسمس
  • خزه شعله
  • خزه جاوا
  • خزه طاووس

وبرای اطراف و روی ساقه ها نیز این گونه مناسب هستند:

  • آنابیاس
  • بوسفلاندرا
  • جاوا
  • اکینودوراس
  • انواع چمن و …

با توجه به رنگ ها و نوع برگ ها و اندازه خود گیاه و تعداد برگ های در هر بوته میتوانند طرحهای بی پایان و جذابی را در اختیار دوستداران آکواریوم های گیاهی قرار دهند. در پایان به شما عزیزان و علاقمندان آکواریوم های گیاهی پیشنهاد میکنم که حتما از این درختچه ها در آکواریوم های خود استفاده نمایید و زیبایی خاص و تکرار نشدنی آنها لذت ببرید.

نکته : حتما این درختچه ها را از فروشگاه های معتبر و با سابقه خریداری نمایید.

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟