خرابی گیاهان آکواریوم

خرابی گیاهان آکواریوم

این سوالی است که در جوامع اجتماعی در مورد آکواریوم گیاهی موضوع بحث است و بسیاری از کاربران آکواریوم های گیاهی با این مشکل دست به گریبان هستند. ما در اینجا با مثالی ساده سعی در توضیح این مشکل مینماییم تا برای کاربران این مشکل برطرف شود.

باغچه زیر آب

گیاهان زیر آب را به باغچه ای در حیاط شما تشبیه میکنیم . فرض کنید باغچه ای در حیاط دارید و میخواهید درخت و گل را پرورش دهید. به جای خاک مناسب برای گیاهان خود در باغچه مصالح ساختمانی استفاده شده و یا خاک نامناسبی قرار دهید و یا حیاط خود را مسقف کنید و نوری به گیاهانتان نرسد. آبیاری را متوقف کنید و یا کاهش دهید. گیاهانی که مناسب آب هوای محل زندگی شما نیستند بکارید و یا گیاهانی که با هم همخوانی نداشته باشند کنار یکدیگر بکارید. آیا با این شرایط گیاهانی شاداب و سرحال خواهید داشت؟

خرابی گیاهان آکواریوم

حال به آکواریوم گیاهی خود میپردازیم . آیا بدون دی اکسید کربن آکواریوم شما میتواند فتوسنتز کند ؟ آیا بدون مواد مغذی و بستری مناسب میتواند رشد خوبی داشته باشد ؟ آیا صرفا داشتن یک نور برای روشنایی کافی است.و  مواد مفیدی که باید توسط نور به گیاهان شما برسند توسط هر نوری تامین میشوند ؟

خرابی گیاهان آکواریوم

دوستان عزیز شما با راه اندازی یک آکواریوم گیاهی اقدام به راه اندازی یک محیط طبیعی مینمایید.پس تعادل شرط اصلی و اساسی  موفقیت در یک آکواریوم گیاهی است. بنا به همین اصول کارشناسان ما سعی در مشاوره به بهترین روش ممکن مینمایند و صرفا شروع این فرایند مهم نیست و نگهداری و پایداری آکواریوم گیاهی مسله ای مهم است. هر زمان که به تانک خود نگاه انداختید این سوال را در ذهن خود بیاورید که آیا شرایط تانک من یک شرایط عادی است؟

آیا میزان دی اکسید کربن برای این حجم گیاهان من برای فرایند فتوسنتز کافی است؟ آیا مواد مغدی برای گیاهان من کافی است و کود دهی تانک من به میزان مناسب است؟

همانطور که کمبود مواد مغذی برای یک آکواریوم گیاهی ضرر دارد.زیاد بودن مواد مغذی نیز برای یک آکواریوم گیاهی دارای ضرر های فراوانی است. پس اگر شروع به راه اندازی یک تانک گیاهی نموده اید.باید بدانید در این راه علاقه و رسیدگی یکی از شرایط اصلی میباشد تعادل را رعایت کنید .

خرابی گیاهان آکواریوم

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟