جراح ماهی بلوتانگ

جراح ماهی بلوتانگ

جراح ماهی بلوتانگ به نام جراح آبی اقیانوس آرام نیز شناخته می شود. به دلیل زیبایی و رفتار آرامی که دارد، یک انتخاب مناسب برای آکواریوم های دریایی است.

جراح ماهی بلوتانگ دارای رنگ آبی بسیار زیبا و درخشان است که در اطراف باله ها و بر روی بدن نیز با رنگ مشکی که وجود دارد، زیباییش بیشتر شده است. رنگ مشکی در این ماهی از چشم ها شروع شده ودر پایین باله بشتی تا دم امتداد پیدا می کند.

این طرح تا پشت باله سینه ای به شکلی ادامه درد و شکل یک پالت رنگ نقاشی است. این ماهی زیبایی خاصی دارد. جراح ماهی بلوتانگ به نام جراح آبی اقیانوس آرام نیز شناسایی می شود. با توجه به زیبایی و داشتن رفتاری آرامی این ماهی به یک انتخاب بسیار مناسب برای آکواریوم های آب شور بزرگ تبدیل شده است.
جراح ماهی بلوتانگ به همراه دلقک ماهی اسلاریس از زمان پخش انیمشن در جستجوی نمو بسیار محبوب شده است زیرا کارکتر Dory در این انیمشن بر اساس این ماهی شکل گرفته است و سبب افزایش محبوبیت آن ها شده است.

جراح ماهی بلوتانگ

ماهی نابالغ اصولا دارای رنگ زرد روشن به همراه رنگ آبی و خال های مشکی در اطراف چشم ها است. این ماهی یکی از جراح ماهیان بسیار زیبا و صلح طلب است که برای انواع آکواریوم های آب شور مناسب می باشد. این ماهی با اکثر گونه های موجود در آکواریوم بسیار آرام است.

اما در صورتی که ماهیان دیگر قصد ورود به قلمرو آن را داشته باشند ممکن است با آنها برخورد کند. ولی می توانید تعداد زیادی از آنها در یک سیستم آکواریومی بزرگ در کنار هم نگهداری کنید.
اگر چه تمامی جراح ماهیان به همراه ماهیان دیگر از غذاهای گوشتی تغذیه می کنند ولی بهتر است که انواع جلبک های دریایی ماکرو نیز در اختیار آنها جهت تغذیه قرار گیرد.

جراح ماهی بلوتانگ

این دسته ماهیان انتخاب خوبی برای کنترل رشد جلبک ها در آکواریوم می باشند. دقت کنید که این گونه نسبت به بیماری هایی مثل بیماری خط جانبی، خوردگی باله، سفیدک و بیماری های پوستی دیگر بسیار حساس است و باید مراقبت از آن را به خوبی انجام دهید.

نگهداری این ماهی

از آنجایی که جراح ماهی بلوتانگ ساکن صخره های مرجانی می باشد، مخفی شدن در بین شکاف صخرها را بسیار دوست دارد. با این حال این ماهی بسیار فعال است و وجود فضای مناسب برای پرسه زدن در آکواریوم برای حفظ سلامت این ماهی بسیار مهم می باشد.
جراح ماهی بلوتانگ اصولا با سایر ساکنین آکواریوم رفتار آرامی دارد اما نمی تواند حضور ماهیان مشابه خود را تحمل کند. در صورتی که قصد داشتن از بیش از یک ماهی از این خانواده را دارید می توانید آنها را به صورت همزمان در یک آکواریوم بسیار بزرگ نگهداری کنید.

خانواده جراح ماهیان به خاطر فرم دهانی و وجود دندان های خاص به راحتی می توانند اقدام به برداشتن و خوردن جلبک ها از انواع سطوح نا هموار کنند و این گزینه آنها را به انتخابی خوب برای کنترل رشد جلبک ها در آکواریوم مناسب کرده است. این ماهی بسیار مقاوم است اما بهتر است آن را در آکواریومی با شرایط بسیار پایدار که چرخه نیتروژن آن به صورت کامل شکل گرفته است و اندازه مناسبی دارد نگهدرای کنید.

جراح ماهی بلوتانگ

این ماهی در بین آکواریوم داران به جاذب ich یا سفیدک معروف است و به سرعت در صورت بروز استرس و یا کاهش توانایی دستگاه ایمنی بدن خود در معرض این بیماری قرار می گیرد. این بیماری در جراح ماهی بلوتانگ ابتدا با بروز لکه های سیاه در اطراف بدن ماهی شروع می شود که می تواند تشخیص آن را بسیار مشکل کند. اصولا جراح ماهی ها بسیار بیشتر از سایر ماهی های زینتی در معرض بیماری های پوستی قرار می گیرند زیرا پوشش محافظ بدن آنها بسیار ضعیف تر از گونه های دیگر است.

از آنجایی که تمامی جراح ماهی ها به همراه ماهیان دیگر از انواع غذاهای گوشتی استقبال می کنند اما لازم است برای تغذیه این ماهی از انواع جلبک های دریایی غنی شده نیز استفاده شود. اضافه کردن جلبک ها در رژیم غذایی این ماهی حداقل هفته ای ۳ بار باعث می شود علاوه بر افزایش قدرت سیستم ایمنی، میزان استرس ماهی نیز کاهش یابد و به حفظ سلامت کلی ماهی کمک می کند.

در صورت نیاز به مشاوره می توانید با دفتر آکوا تماس و از کارشناسان ما بهترین مشاوره را دریافت نمایید.

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟