جذابیت های استخر شیشه ای

جذابیت های استخر شیشه ای

استخر های شیشه ای در این چندسال اخیر محبوبیت زیادی پیدا کردند به خصوص به دلیل جاذبه زیبایی شناسی که دارد. پیشرفت صنعت شیشه باعث بهبود و افزایش عملکرد مهندسی ها شده  به دلیل انکه موجب مقاوم شدن شیشه شده است.

این استخرهای شیشه ای با یک تکنیک واقعاً نوآورانه ساخته شده اند که به شما امکان می دهد دیواره های شیشه ای نشکن را با سایر مصالح ساختمانی ادغام کنید. نتیجه نهایی یک تعامل شگفت انگیز از شفافیت ها است که با طبیعت و محیط اطراف ترکیب می شود و جلوه ای ظریف، مینیمال و جذاب ایجاد می کند.

البته شیشه ای که برای استخر استفاده می شود بسیار خاص است و دقیقاً به دلیل عملکردی که انجام می دهد بسیار دقیق است. معمولاً لعاب چند ورقه ای است که از اتصال بیشتر ورق های شیشه سکوریت شده با یک لایه پلاستیکی به دست می آید

برای استخر از چه شیشه ای استفاده می شود؟

شیشه چند لایه یا لمینت

اگر از خود می پرسید که کدام نوع شیشه برای لعاب استخر شما مناسب است، پاسخ شیشه لمینت است. همانطور که از نام آن پیداست، از سه لایه تشکیل شده است: دو ورق شیشه با یک لایه PVB (پلی وینیل بوتریل) که در بین آنها قرار گرفته است. البته بنا بر بودجه کارفرمای عزیز و خواست خود میتوان از متریال ها دیگر از جمله آکلریک، سکوریت استفاده کرد.

لعاب اطراف استخر باید مطابق با کاربری و عملکرد مورد نیاز آن طراحی شود. اگر لعاب نیاز به خواص حرارتی داشته باشد (یعنی دو آب و هوای مختلف مانند داخل به خارج یا بین یک استخر گرم و یک سالن بدنسازی دارای تهویه مطبوع را از هم جدا می کند) باید از مشخصات شیشه ای عایق حرارتی در یک سیستم تثبیت حرارتی استفاده شود.

جذابیت های استخر شیشه ای

ضخامت شیشه برای استخر چقدر باید باشد؟

پانل های شیشه ای در طیف وسیعی از ضخامت ها، از 6 میلی متر تا 18 میلی متر، بسته به اندازه مورد نیاز برای دهانه وجود دارند. هر چه پانل بزرگتر باشد، پنل شیشه ای بدون قاب باید ضخیم تر باشد.

شیشه های استخر باید بسیار محکم باشد و وزن تمام آب استخر را بگیرد. مشخصات شیشه باید بر اساس پروژه به پروژه با در نظر گرفتن اندازه استخر (یعنی حجم آب) و اندازه پنجره زیر آب تعیین شود.

استخرهای دیواری شیشه ای سفارشی

استخرهای شیشه ای سفارشی و استخرهای شیشه ای زمینی یا اسپاهای اکریلیک در سال های اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند. شیشه شفاف داخل و خارج محیط استخر را به هم متصل می کند. شیشه شفاف به صورت بصری چشم شما را به سمت ویژگی های آرامش بخش آب می کشاند. استخرها و اسپاهای شیشه ای نیز می توانند نورگیرهایی را در فضاهای نشیمن داخلی فراهم کنند.

جذابیت استخر شیشه ای

هنگام ساخت استخرهای شیشه ای توسط آکوا امکانات قابل توجهی وجود دارد. چه یک استخر تمام شیشه و یا یک استخر دیوار شیشه، برای هر یک از انواع استخر های شیشه ای آکوا می تواند یک راه حل خوب طراحی شده و در آخر یک پروژه ایمن و زیبا را به شما ارائه کند.

ما شیشه استخر را طراحی، تولید و عرضه می کنیم. شیشه کاربردهای زیادی در محیط استخر دارد، از جمله مشاهده پنل ها در استخرها یا آکواریوم ها و حصارکشی در اطراف استخر. طراحی شده است تا با فشارهای ایستاده و شیک به نظر برسد و جلوه های شگفت انگیز نگاه کردن به آب، استخر بی نهایت و درگاه های شیشه ای را به آن اضافه کند. جذاب ترین استخرهای شنا را با وجه های شفاف دریافت کنید.

ایده های رویایی استخر شنا

اجازه دهید به شما در ساختن استخر رویایی خود کمک کنیم. با طرح‌های شگفت‌انگیز استخر، می‌توانیم به طراحی، ساخت و عرضه شیشه های سفارشی کمک کنیم تا استخر شما چو شگفت‌انگیز به نظر برسد.

جذابیت استخر شیشه

ضرورت ساخت استخر در منازل و ویلا

امروزه با وجود افزایش امکانات رفاهی در میان مردم، داشتن استخر شنا در ویلاها و یا ساختمان های مسکونی یک امری حیاتی است. بسیاری از استخر به منزله ی ورزش استفاده میکنند و آن را در برنامه روزانه و یا هفتگی خود قرار میدهند. اما در کنار دید ورزشی نسبت به شنا، تعدادی از افراد برای گذراندن اوقات فراغت، تفریح و یا حتی درمان بیماری های خود به استخر ها مراجعه می کنند.

پس متوجه میشویم که امروزه استفاده از استخر به دلیل وجود نیاز های مختلف در میان مردم امری حیاتی است.حال باید نظر شما را به این نکته جلب کنیم که با وجود پیشرفت در تمامی حوزه های تکنولوژی و رفاهی در میان مردم، آیا در حوزه ساخت استخر و تجهیزات وابسته به آن نیز نسبت به گذشته تغییراتی ایجاد شده است ؟پاسخ به این سوال قطعا بله است.در گذشته ساخت استخر های تفریح در ایران با استفاده از تجهیزات ساده ای مانند لوله کشی هایی برای تخلیه، ورود آب سرد و فاضلاب و… انجام می شد.

اما اکنون هم جهت با پیشرفت های به دست آمده در زمینه ی تجهیزات و تاسیسات ارائه شده برای ساخت استخر شیشه ای در ایران نیز دارای مزایا و ویژگی های خاصی بوده و پاسخگوی توقعات افراد هستند.

مزایای ساخت استخر شیشه ای

زیبایی، از بهترین مزایای ساخت استخر شیشه ای، به حساب می آید. وجود تنوع در نحوه ساخت این استخر ها انتخاب را برای کاربران سخت کرده است. شیشه این نوع استخر اگر به خوبی نصب و نگهداری شود استخر را بسیار زیبا و جذاب جلوه می دهد.

جلوگیری از وقوع حادثه: استفاده از شیشه در این نوع استخر ها باعث می شود تا بیرون استخر نیز به داخل آن دید داشته باشید و اگر کسی در حال غرق شدن در استخر است نسبت به نجات وی اقدام شود.

آسانی در نگهداری: نگهداری استخر شیشه ای بسیار آسان است و تنها چیزی که برای تمیز نگهداشتن آن لازم است یک پاک کننده شیشه و دستمال است تا گرد و خاک و لکه های احتمالی پاک شود و شیشه مثل روز اول نمای زیبایی به استخر بدهد.

مقاومت بالا: استخر های شیشه ای در برابر ضربه های نسبتا قوی مقاوم هستند و شیشه به کار رفته در آنها در برابر فرسایش محیطی مقاومت بسیار بالایی دارند و تقریبا در هر آب و هوایی دوام می آورند.مزایای ساخت استخر شیشه ای، باعث شده است تا افراد زیادی به ساخت این نوع استخر ها ترغیب شوند.

 

 

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟