تغییر دکوراسیون منزل

تغییر دکوراسیون منزل

دکوری های پارچه ای مانند پرده، کوسن ، رومیزی، رانر و پتوی مبل یک قسمت اساسی از دکوراسیون شما می باشند و تاثیر زیادی در دکوراسیون شما دارند و در عین حال به علت رنج قیمت مناسب قابل تغییر می باشند پس شما می توانید با تغییر این موارد تغییر زیادی در دکوراسیون خود ایجاد نمایید.

برای تغییر این دکوری ها به نکات زیر دقت نمایید.

رنگ مناسب دکوراسیون خود را انتخاب نمایید.

قبل انتخاب دکوری های پارچه ای به رنگ مناسب آن توجه نمایید. رنگی که با کل دکوراسیون شما هماهنگی داشته باشد. دنبال رنگی که عینا رنگ مبل شما می باشد نروید و به رنگ های مکمل آن فکر نمایید و حتما این موضوع را در نظر بگیرید که پالت رنگی بیش از سه رنگ نداشته باشید. شما می توانید در دکوراسیونتان از بافت ها و طرح های مختلف استفاده نمایید.

رنگ می تواند فضا را بسازد یا بشکند. انتخاب رنگ های مناسب برای فضاهای یک ساختمان یکی از جنبه های مهم طراحی داخلی است. حتی اگر سازمان شما یک طراح داخلی استخدام کرده است، خوب است که چند اصول اولیه در مورد رنگ بدانید.

رنگ ها گاهی اوقات به دو دسته تقسیم می شوند: تن های گرم و سرد. رنگ های گرم مانند قرمز، نارنجی و زرد می توانند به فضا و ساکنان آن انرژی ببخشند. رنگ های سرد مانند آبی، سبز و بنفش به طور کلی فضایی آرام و آرام ایجاد می کنند.

هنگام انتخاب رنگ دیوار و کف، مهم است که هدف فضا را در نظر داشته باشید. اگر کارهای پرانرژی در یک فضا اجرا می شود، برای مثال، ممکن است صداهای گرم و هیجان انگیز را در نظر بگیرید. در مناطق استراحت، زمانی که سرنشینان می توانند استراحت کنند، رنگ های سرد ممکن است مناسب تر باشند.

رنگ تأثیر عمیقی بر فضا و افراد موجود در آن دارد. از آن به نفع خود برای ایجاد فضایی جذاب و سازنده استفاده کنید.

تغییر دکوراسیون منزل

به نسبت ها و تعداد دقت کنید

در مورد تعداد کوسن ها و تعداد پانل پرده مورد نیاز خود قبل از خرید فکر کنید. قانون خاصی برای تعداد کوسن روی مبل وجود ندارد اما مبل های بزرگ کوسن های بیشتری می توانند داشتهباشند و مبل های کوچک، کوسن هایی به تعداد کمتر. به این نکته دقت نمایید که تمام مبل شما نبایستی با کوسن ها پر شود . تعداد فرد کوسن نیز مناسب تر می باشد. 

چند نکته برای رعایت نسبت ها

1. الگوها و اشکال را تکرار کنید. شکل‌های تکراری برای چشم خوشایند هستند و راهی عالی برای متعادل کردن نسبت‌های یک فضا هستند. برای مثال، اگر پنجره‌های مربعی در اتاق نشیمن دارید، می‌توانید آن شکل را با یک فرش طرح‌دار تکرار کنید. الگوهای تکرار شونده می توانند عناصر متفاوت طراحی را در یک اتاق متحد کنند، اما عاقلانه رفتار کنید و از تکرار زیاده روی نکنید.

2. عناصر طراحی را به ارتفاع سقف اتاق مقیاس دهید. سقف‌های بلند مبلمان بزرگ‌تر و شیک‌تر را می‌طلبد، در حالی که سقف‌های کم مبلمان کوچک‌تر و متوسط‌تر را می‌طلبد. مقیاس قالب های خود را نیز در نظر بگیرید: اگر با سقف های بلند کار می کنید، ممکن است قالب های قابل توجه تری بخواهید. اینکه قالب‌ها چگونه با معماری کلی ارتباط دارند، موضوعی است که باید در نظر گرفته شود، زیرا می‌توانند فضا را بسازند یا بشکنند. نسبت‌های عجیب و غریب می‌توانند بسیار جالب باشند، اما هنگام طراحی حتماً آنها را در نظر داشته باشید.

3. اطراف مهمترین قطعه مبلمان خود را طراحی کنید. تصمیم بگیرید که کدام قسمت از مبلمان را می خواهید در مرکز یک اتاق قرار دهید، سپس بقیه طراحی خود را با در نظر گرفتن این قطعه مبلمان بسازید. به عنوان مثال، اگر یک اتاق غذاخوری بزرگ دارید، ابتدا آن را با یک میز ناهارخوری بزرگ تجهیز کنید، سپس بقیه اتاق را از آنجا طراحی کنید.

4. جایی برای فضای منفی بگذارید. فضای منفی به فضای خالی در یک طرح اشاره دارد. برای اینکه طراحی اتاق بیش از حد شلوغ به نظر نرسد، قسمت های خاصی را خالی بگذارید. هنگام آویزان کردن نقاشی دیواری در اتاق های کوچک و بزرگ، مطمئن شوید که فضای سفیدی در اطراف قاب ها ایجاد کنید. بهتر است به جای پوشاندن هر اینچ مربع، اجازه دهید دیوارها نفس بکشند.

5. از نسبت طلایی استفاده کنید. نسبت طلایی (همچنین به عنوان میانگین طلایی شناخته می شود) تقریباً برابر با 1.618 است. جیره طلایی در سراسر جهان علم و طراحی تکرار می‌شود: تناسب بدن انسان، طرح‌های معماری یونان باستان، و برخی آثار هنری لئوناردو داوینچی، همگی این نسبت طلایی را شامل می‌شوند. این نسبت (که تقریباً 60/40 است) برای طراحان داخلی مفید است که به دنبال دستیابی به تعادل بصری هنگام مبلمان اتاق هستند. پر کردن 60 درصد از فضای کف خود با مبلمان و باز گذاشتن 40 درصد فضای اتاق، باعث می شود اتاق بدون شلوغی بیش از حد ظاهر شود.

6. اطمینان حاصل کنید که تمام مبلمان دارای مقیاس هستند. اگرچه اندازه نسبی یک قطعه مبلمان معمولاً باید متناسب با اندازه اتاق باشد، مهمتر است که هر شی به اندازه بقیه مبلمان باشد. به عنوان مثال، می‌توانید مبلمان بزرگ را در یک اتاق کوچک به اندازه‌ای که با سایر مبلمان موجود در اتاق هماهنگ باشد (و بیش از 60 درصد از پلان طبقه را اشغال نمی‌کند) کاری کنید. یک مبل بزرگ و یک میز قهوه بزرگ ممکن است در یک اتاق کوچک به خوبی با هم کار کنند، اما یک مبل کوچک و یک میز قهوه بزرگ به ندرت ترکیب مناسبی به نظر می رسند.

تغییر دکوراسیون منزل

جنس، بافت و طرح

استفاده از جنس ها و بافت ها و طرح های مختلف باعث بیشتر جلوه کردن وسایل شما می شود.شما می توانید پتوی روی میل خود را از جنس بافتنی بگیرید و کوسن ها را از جنس مخمل، لینل و یا جنس دیگر.

وزن بصری توانایی یک عنصر برای جلب توجه را توصیف می کند. بافت روی دیوار، لوازم جانبی یا مبلمان می تواند چشم را به جایی که می خواهید بکشاند.

بافت‌های مختلف می‌توانند به‌شدت بر حس کلی فضا تأثیر بگذارند، همان‌طور که رنگ‌های گرم و سرد این کار را می‌کنند. بافت‌های خشن می‌توانند فضایی را صمیمی، روستایی و زمین‌دار کنند، در حالی که سطوح صاف‌تر تمایل دارند رنگی مدرن، براق و امروزی را به فضا اضافه کنند.

کنتراست در هر اتاق ضروری است. تعادل و عمق مورد نیاز شما را فراهم می کند، در حالی که چیزها را از نظر بصری جالب نگه می دارد. برای به دست آوردن این درست، محل قرارگیری بافت های مختلف را در نظر بگیرید و در هر اتاق فقط دو یا سه مورد را انتخاب کنید. در غیر این صورت، فضا آشفته می شود.

اگر سایه های انتخابی شما مشابه هستند، مواد بافت دار می توانند از ترکیب بیش از حد آنها با یکدیگر جلوگیری کنند.

تغییر دکوراسیون منزل

پاف، اتومن و بالشتک ها

پاف ها و اتومن ها و بالشتک ها تکمیل کننده دکوراسیون پذیرایی شما می باشند. بر اساس سبک دکوراسیونتان می توانید پاف یا اتومن و یا بالشتک داشته باشید. اگر دکوراسیون شما سبک کلاسیک است اتومن ها مناسب دکوراسیون شما می باشند و اگر سبک مدرن داری پاف ها و بالشتک ها مناسب دکوراسیون شما می باشند.

تغییر دکوراسیون منزل

پانل های پرده

پانل های پرده طرح دار و رنگی نیز دکوراسیون شما را تغییر می دهند. اگر می خواهید به دکوراسیونتان رنگ اضافه کنید پانل های پرده انتخاب مناسبی می باشند.

تغییر دکوراسیون منزل

منبع : یومی خانه

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟