تغییر دکوراسیون با لوازم موجود

تغییر دکوراسیون با لوازم موجود

همه ما به دنبال راهی برای تغییر دکوراسیون هستیم که هزینه بالا نداشته باشد و در ضمن تغییری در دکوراسیونمان ایجاد نماید. اگر یک کشو پر از نقاشی فرزاندانتان دارید و یا روزنامه های قدیمی را نگاه داشته اید، یک گنج در اختیار دارید.

پوسترهای قدیمی هم میتواند به کار بیاید؛ آنها را قاب کنید و به دیوار بیاویزید. لازم نیست قاب گران قیمت تهیه کنید، قاب های ساده و ارزان بهترین انتخاب برای تغییر دکوراسیون منزل هستند. با این کار فضای خالی دیوارها پوشانده میشود و محیط خانه صمیمی تر و گرم تر به نظر میرسد.

از قدرت میزها در تغییر دکوراسیون منزل غافل نشوید!

حداقل هر یک ماه یکبار سبک جدیدی برای میزها انتخاب کنید؛ هیچ درست و غلطی وجود ندارد، فقط سعی کنید سبک جدیدی خلق کنید. میز را با کتاب هایی که مدت ها نخوانده اید پر کنید، یک کاسه بزرگ پر از آجیل روی میز بگذارید، گیاهان خشک شده روی میز قرار دهید یا هر کار دیگری که به فضا حس تازگی و نشاط بدهد.

تغییر دکوراسیون با لوازم موجود

ارزان ترین شیوه تغییر دکوراسیون منزل

ارزان ترین شیوه تغییر دکوراسیون منزل، استفاده از وسایل موجود در منزل است؛ دقت کنید این کار به معنی بیرون آوردن اشیا قدیمی از گنجه ها و یا گردگیری کردن دکوری های روی طاقچه نیست. کاربرد اجسام را تغییر دهید تا از تفاوت ایجاد شده شگفت زده شوید. میتوانید از میز وسط به عنوان عسلی یا پا تختی استفاده کنید.

بیشتر افراد از طاقچه شومینه به سادگی چشم پوشی میکنند. یک مرتبه آن را تزئین میکنند و آن را به حال خود رها مینمایند. برای تغییر دکوراسیون منزل میتوانید اشیای روی شومینه را فصل به فصل و یا شاید هر ماه تغییر دهید. خانه را خوب بگردید؛ هر چیز ارزشمندی که در خانه دارید، طاقچه شومینه ویترین مناسب نمایش است.

با چند تغییر چیدمان ساده میتوانید کاری کنید دکوراسیون خانه متفاوت به نظر برسد.

با این 7 راه می توانید بدون صرف هزینه بالا در دکوراسیون خود تغییر ایجاد نمایید.

تغییر دکوراسیون با لوازم موجود

تغییر چیدمان

یکی از راه هایی که دکوراسیون شما را به کلی زیر و رو می کند تغییر چیدمان است، بدون اینکه وسیله ای جدید بگیرید و یا وسیله ای اضافه کنید. به طور مثال در پذیرایی با جابجا کردن مبلمان، در اتاق خواب با تغییر جای تخت می توانید در دکوراسیون خود تغییر ایجاد نمایید.

بهترین پیشنهاد قبل از تغییر چیدمان این است که روی کاغذ شماتیک تغییرات را بکشید در این حالت می توانید موارد را قبل از جابجایی بررسی کنید. شاید شما بگویید که فضای من فقط در یک حالت قابلیت چیدمان دارد پس در این حالت با جابجایی اکسسوری ها تغییر ایجاد نمایید. مثلا اکسسوری های روی میز غذاخوری را با اکسسوری های روی میز وسط مبل جابجا کنید.

تغییر رنگ وسایل

یکی از راههای تغییر در وسایل موجود تغییر رنگ آنها است مثلا برای وسایل چوبی می توانید رنگ چوب را تغییر دهید و یا برای رویه مبلمان آنها را تعویض کنید.

تعویض رویه مبلمان یکی از راههای مناسب برای تغییر دکوراسیون است که باعث به وجود آوردن دید جدیدی در دکوراسیون می شود.

حتی در وسایل کوچک هم می توانید با رنگ کردن تغییر ایجاد کنید مثل رنگ کردن جعبه قدیمی و یا رنگ کردن گلدان ها.

تغییر دکوراسیون با لوازم موجود

از مبلمان کوتاه تر استفاده کنید

لازم نیست مبلمان جدید بخرید، کافیست شهامت به خرج داده و پایه ها را حذف یا کوتاه کنید. یک اره بردارید و پایه مبل هایی که ساده هستند

و رویه صاف دارند را کوتاه کنید. با کمک این تغییرات، تخت خواب قدیمی یا کنسول ساده خانه به شیئ جدیدی تبدیل خواهد شد. تغییر دکوراسیون منزل همین تصمیمات جسورانه است.

اضافه کردن رنگ تاکید

فضای خود را ارزیابی کنید و به رنگی بگردید که متضاد باشد و کمی هیجان به فضای شما اضافه می کند  مثل قرمز یا نارنجی یا صورتی اگر مطمئن نیستید که چه رنگی را انتخاب کنید می توانید این ویدیو را ببینید و یا این مقاله را بخوانید.

اما در کل برای اینکه انتخاب راحت تری داشته باشید از رنگ های مکمل استفاده کنید.  و یا از رنگ های ریز موجود در دکوراسیونتون هم می توانید استفاده کنید مثل رنگ قرمز گل هایی که در فرشتون هست. هنگامیکه رنگ مورد نظرتون را پیدا کردید در جاهای مختلف در دکوراسیون اضافه کنید و به تماشای هیجانی که به فضاتون اضافه کرده بشینید و اگر باز هم نمی دانید که چه رنگی انتخاب کنید می توانید با اضافه کردن تاچ ها رنگ فلز برنجی و یا مسی روح تازه ای به دکوراسیون خود دهید.

یکی از ساده ترین راهکارها برای تغییر دکوراسیون

یکی از ساده ترین راهکارها برای تغییر دکوراسیون منزل و ایجاد حس بهتر، استفاده از گیاهان است. لازم نیست هر روز ارکیده گران قیمت سفارش بدهید، چند گلدان آپارتمانی، چند شاخه گل متناسب با فصل، سر زندگی و نشاط را به فضای خانه خواهد آورد.

اگر از ظاهر مبل های خانه خسته شده اید، لازم نیست به تعویض آن فکر کنید. با کمی هزینه میتوانید رویه مبل ها را تعویض کنید و یا صندلی های چوبی را رنگ کنید تا هم ظاهر زیباتری داشته باشند و هم دکوراسیون خانه را متفاوت جلوه دهند. اگر به فکر تعویض رویه مبل ها هستید، کمی جسارت به خرج دهید و پارچه های نامتعارف تر و رنگی تر انتخاب کنید.

تغییر دکوراسیون با لوازم موجود

با دکوپاژ وسایل خود را تغییر دهید

می توانید به قوطی ها و شیشه های بلا استفاده را با استفاده از دکوپاژ ظاهر متفاوتی بدهید و از آنها به عنوان دکوری استفاده نمایید. دکوپاژ تکنیکی است که به وسیله‌ی مالیدن چسب بر روی یک سطح، و سپس پوشاندن آن با کاغذ، دستمال کاغذی، پارچه، و یا هر چیز نازک و ظریف و سپس مجددا مالیدن چسب بر روی سطح کار اجرا می‌شود.

خاطرات معنی دار خود را به اشتراک بگذارید

با وسایلی که برای شما معنای خاصی دارند دکوراسیون خود را تکمیل نمایید و اینگونه دکوراسیون خو را شخصی سازی کنید که مخصوص به شما می باشد. مثلا نصب یک قاب زیبا که سوغات یک سفر به یاد ماندنی بوده است.

دفعه بعد که به کنار ساحل رفتید صدف و گوش ماهی جمع کنید و از آنها در دکوراسیون خود استفاده کنید. می توانید بلیط یک رویداد مهمی که رفتید مثل کنسرت مورد علاقتون را قاب کنید و روی کتابخانه بگذارید که هر موقع آنرا ببینید یاد خاطرات خوبتان بیفتید. با اضافه کردن این تاچ های معنی دار خانه خود را به مکانی که منعکس کننده احساسات شما است تبدیل نمایید.

پیش تر استفاده از تصاویر و قاب عکس ها را برای تغییر دکوراسیون منزل معرفی کردیم؛ حالا می خواهیم کمی متفاوت تر فکر کنیم، قاب های خالی می توانند فضا را کاملا دگرگون کنند

و چشم ها را به سمت خود بکشند. حتی شاید بتوانید آینه کنسول قدیمی را به یک قاب عکس بزرگ متفاوت تبدیل کنید.

خودت بساز

اگر می خواهید با هزینه کم تغییر زیادی ایجاد کنید پس خودتون وسیله مورد نظرتون را بسازید. مثلا اگر می خواهید یک دیوار خود را آینه کنید و هزینه کم کنید می توانید خودتان آینه را بسازید.

ساخت یک پاف و یا یک قالیچه حصیری همگی به تغییر دکوراسیون شما کمک می کند.

از شلوغی دوری کنید

خیلی اوقات اضافه کردن وسیله یا وسایل به دکوراسیون شما کمک نمی کند بلکه دوری از شلوغی و حتی کم کردن وسایل بسیار مناسب است. با خلاص شدن از شر وسایلی که اضافه هستند و یا وسایلی که دوست ندارید به خلوت شدن دکوراسیون خود کمک کنید.

برای جمع بندی، 7 راهی که با آنها بدون صرف هزینه می توانید تغییراتی در دکوراسیون خود داشته باشید به شرح زیر می باشد:

تغییر چیدمان

تغییر رنگ وسایل

اضافه کردن رنگ تاکید

با دکوپاژ وسایل خود را تغییر دهید

خاطرات معنی دار خود را به اشتراک بگذارید

خودت بساز

از شلوغی دوری کنید

تغییر دکوراسیون با لوازم موجود

طراحی دکوراسیون منزل

در طراحی دکوراسیون منزل تضاد را فراموش نکنید؛ اگر اتاق خانه سرد و کسل کننده به نظر می رسد، یک قوطی رنگ تهیه کنید و رنگ دیوارها را تغییر دهید. رنگی انتخاب کنید که با وسایل اتاق در تضاد باشد. این تضاد رنگ باعث می شود اتاق بزرگتر، دکوراسیون جذاب تر و خانه گرم تر و صمیمی تر به نظر برسد. در تغییر دکوراسیون منزل، یک قوطی رنگ کوچک می تواند معجزه ای خلق کند.

اگر در خانه کتابخانه یا قفسه کتاب دارید

بیست دقیقه زمان بگذارید و چیدمان کتاب ها را عوض کنید. به جای آنکه کتاب ها را ایستاده در قفسه ها بگذارید، آن ها را روی هم قرار دهید، کمی آن ها را بچرخانید، سعی کنید چیدمان جدیدی به آن ها بدهید، یا آن ها را بر اساس رنگ، حروف یا دسته بندی مرتب کنید. اگر کمی حوصله به خرج دهید؛ با کمی سلیقه و تغییر چیدمان کتابخانه، دکوراسیون کل اتاق متفاوت به نظر خواهد رسید.

منبع : یومی خانه-ronixtools

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟