تجربه ای رویایی در استخر شیشه ای معلق

تجربه ای رویایی در استخر شیشه ای معلق

همیشه شفافیت و زلالی آب توجه هر بیننده را به خود جلب می کند و حس طراوت و سرزندگی با خود به همراه می آورد. برای همه ما ارتباط روزمره با فضایی که امکان لمس این حس رویایی را فراهم می کند خوشایند خواهد بود. طراحی های متنوع در معماری به ما اجازه می دهد که بودن در چنین فضاهایی را تجربه کنیم. استخر شیشه ای معلق یکی از همین ایده هاست. دیدن این استخرها در فضای باز که با سطوح شیشه ای ساخته می شوند و امکان تماشای شناگر ها از سطوحی زیر استخر را برای ما ایجاد می کند همیشه جذاب است.

تجربه ای رویایی در استخر شیشه ای معلق

استخر شیشه ای

استخر شیشه ای را می‌توان نوعی جدید از شیشه بالکن‌ها دانست. این سازه به نوبه خود نوعی ساختار محافظتی اطراف استخر نیز به حساب می‌آید. این سازه اطراف استخر را تحت احاطه خود درمی‌آورد. این پوشش به صورت تاشو عمل می‌کند. به عنوان مثال هنگامی که هوا آفتابی است، می‌توان این پوشش را جمع کرد تا از گرمای آفتاب بهره مند شد.

همچنین می‌توان در زمانی که هوا سرد است، این پوشش را بست تا سرما به فضای داخل استخر نفوذ نکند. نکته‌ای که درباره استخر شیشه‌ ای می‌توان گفت این است که اجزای اصلی این سازه به وسیله شیشه ساخته و طراحی می‌شود. حتی حفاظ اطراف و دور استخر را به وسیله شیشه می‌سازند. در این قبیل سازه‌ها، کف استخر نیز به صورت شیشه‌ای طراحی می‌شود. دلیل این موضوع نیز جذاب‌تر کردن ساختار استخر است. وجود کفی شیشه‌ای در یک استخر نیز به دلیل وجود انعکاس نور خورشید در آن است.

تجربه ای رویایی در استخر شیشه ای معلق

خانه ستاره دریایی

بازدیدکنندگان از خانه ستاره دریایی (Jellyfish House)، یک خانه مسافرتی است که در کشور اسپانیا قرار دارد و توسط شرکت معماری ویل آرتس (Wiel Arets) طراحی و ساخته شده است، باید از طبقه هم‌کف این ساختمان از طریق رمپ‌های بتنی بالا رفته تا به ورودی اصلی خانه برسند، جایی که استخر سریعا خود را به بازدیدکنندگان نشان می دهد و تاثیر خاصی روی آن‌ها می گذارد.

بازدیدکنندگان هم‌چنین می توانند به زیرزمین این ساختمان بروند که در زیر استخر قرار گرفته و دارای دو اتاق خواب مخصوص مهمان است. هم‌چنین طبقه اول این ساختمان نیز فضای بسیار دیدنی دارد و دارای یک سونا و یک حمام  بخار است.

معماران این سازه به آن «بیانی آوانگارد از یک زندگی لوکس» نام داده‌اند و شاید این نام شایسته این خانه زیبا باشد. خانه‌ای که در کنار ساحل ساخته شده است و دارای معماری فوق‌العاده فکر شده و مدرنی است. مشابه این استخر شیشه ای راگروه آب سکون (آکوا سرویس )در پروژه هایی در ایران اجرا کرده ایم و با افتخار آماده ارائه بهترین خدمات با بیش از 20 سال سابقه در این حوزه هستیم.

ستاره دریایی چیست؟

ستاره دریایی از دسته بی مهرگان و از شاخه خارپوستان بوده و بیشتر در آب های گرم اقیانوس آرام و هند یافت می شوند. ظاهر ستاره های دریایی شبیه به ستاره بوده و دارای ۶۰۰۰ گونه هستند. محل زندگی آن ها در آب دریاها و اقیانوس هایی با شوری طبیعی است.

این ستاره ها را در سواحل و نواحی که جزر و مد اتفاق می افتد می توان دید. کتب علوم پایه چهارم و پایه نهم درباره ستاره دریایی و ویژگی های آن ها توضیح داده است. این جانوران ماهی نبوده و دارای آبشش، پولک و باله نیستند، بلکه دارای ۵ بازو است که شکل ستاره ای به آن ها می دهد.

ستاره های دریایی با داشتن ۵ بخش متقارن به دور محور مرکزی، ظاهری شبیه به ستاره را دارند. شاخه این جانوران خارپوستان بوده و محل زندگی آن ها نواحی گرمسیری و آب های سرد است. تعداد زیادی از ستاره های دریایی به رنگ روشن هستند.

میزان تخم گذاری آن ها در یک سال به بیشتر از یک میلیون می رسد. نقاطی که به نور حساس هستند در بازوهای این ستاره ها وجود دارد که باعث واکنش این موجودات به نور می شود. این موجودات دارای ۶۰۰۰ گونه بوده و غذای آن ها صدف است. در این جانور به جای گردش خون در بدن، دارای سیسنم گردش آب هستند. انواع مختلفی از ستاره های دریایی مانند ولکرو، ستاره ی دریایی اقیانوس آرام شمالی، اوچر، آفتابگردان، شنی، تاج – خاردار و … وجود دارد.

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟