تاثیر آکواریوم در سالمندان

تاثیر آکواریوم در سالمندان

قرار دادن اعضای خانواده خود در خانه سالمندان می تواند تصمیم دشواری باشد، به خصوص برای بیماران مبتلا به زوال عقل. افراد مبتلا به زوال عقل در تطبیق با شرایط جدید زندگی مشکل دارند و به سرعت ناراحت می شوند. آنها ممکن است حسرت آسایش و فضای آشنای خانه خود را داشته باشند. این دلتنگی به همین دلیل است که یک آکواریوم ممکن است همان چیزی باشد که خانه سالمندان شما به آن نیاز دارد تا به بیماران زوال عقل کمک کند تا در موقعیت جدید زندگی خود احساس آرامش کنند.

در برخی شرایط، بیماران زوال عقل ممکن است آشفته، بی قرار و حتی خشن باشند. آنها ممکن است نتوانند به درستی غذا بخورند یا بخوابند و این باعث می‌شود که دچار گرفتگی شوند. افراد مبتلا به زوال عقل به دلیل ناتوانی در پردازش منطقی خاطرات و افکار، آشفته و عصبانی می شوند و درک محیط اطراف خود را دشوار می کند. درگیر کردن بیماران مبتلا به آلزایمر به یک فعالیت هیجان انگیز می تواند به آنها کمک کند تا نگرانی های خود را پشت سر بگذارند و بر هیجان یک چیز جدید تمرکز کنند. داشتن آکواریوم در خانه سالمندان بهترین راه برای ترغیب افراد مبتلا به زوال عقل به چیزهای دیگری غیر از نگرانی است.

ثابت شده است که تماشای ماهی های رنگارنگ در حال شنا کردن، خلق و خوی و عادات خواب بیماران زوال عقل را روشن می کند. همچنین، صداهای آرام‌بخش آب روان که آکواریوم‌ها تولید می‌کنند، می‌تواند محیطی آرام را برای افراد مبتلا به آلزایمر ایجاد کند. به این دلایل، آکواریوم‌های سفارشی در سرتاسر خانه‌های سالمندان برای بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به زوال عقل ظاهر شده‌اند.

تاثیر آکواریوم در سالمندان

مزایا برای همه بیماران

آکواریوم های سفارشی نه تنها برای بیماران زوال عقل مفید هستند، بلکه می توانند برای همه بیماران در خانه سالمندان مفید باشند. آکواریوم ها می توانند فضایی ایجاد کنند که درد، افسردگی و اضطراب را کاهش دهد. بیماران مبتلا به زوال عقل، بیماران عادی و حتی کارکنان خانه سالمندان باید انتظار داشته باشند که هنگام قرار گرفتن در نزدیکی یک مخزن ماهی، بهبودی در وضعیت روانی خود مشاهده کنند.

آکواریوم ها همچنین می توانند به ساکنان خانه سالمندان برای ایجاد پیوندهای اجتماعی با سایر بیماران کمک کنند. از آنجایی که مخازن ماهی محیطی آرام و صلح آمیز ایجاد می کنند، ساکنان زمان آسان تری برای صحبت با یکدیگر و ایجاد پیوند خواهند داشت. آکواریوم ها همچنین می توانند جنبه خلاقانه افراد را نشان دهند و می توانند عشق بیمار را به هنر و صنایع دستی احیا کنند. بنابراین اگر می‌خواهید بیماران خود را به شرکت در فعالیت‌های خانه سالمندان ترغیب کنید، یک مخزن ماهی قطعا به آنها کمک می‌کند.

چندین مطالعه وجود آکواریوم در اطراف را به عنوان نوعی درمان حمایت می کند. این مطالعات نشان داده است که بیماران زوال عقل با معرفی یک آکواریوم بهبودهایی را در رفتارها و خلق و خوی خود تجربه کردند. آنها همچنین دریافتند که با معرفی آکواریوم، پرخاشگری کلامی و فیزیکی کاهش یافته است. مطالعات دیگر نشان داده است که بیماران مبتلا به زوال عقل که زمانی را در کنار حیوانات خانگی آبزی می گذرانند، در الگوهای خواب و خلق و خوی عمومی بهبود می یابند.

تاثیر آکواریوم در سالمندان

یک تانک ماهی سفارشی بسازید

اگر خانه سالمندان شما به دنبال راهی برای ایجاد فضایی آرام بوده است، آکواریوم بهترین راه است. این به بیماران مبتلا به زوال عقل و بیماران معمولی کمک می کند تا در هنگام اقامت در خانه سالمندان شما تجربه ای آرام داشته باشند. همچنین، کارکنان شما متوجه خواهند شد که وجود یک مخزن ماهی باعث می شود کمتر احساس اضطراب و ناامیدی داشته باشند.

درمان مبتنی بر آب در حال تبدیل شدن به یک موضوع داغ در دنیای خانه های سالمندان و امکانات زندگی کمکی است. برخی از افراد دریافته اند که درمان مبتنی بر آب به طور منحصر به فردی ذهن بیماران را تحریک می کند. بنابراین با آکوا سرویس تماس بگیرید تا یک آکواریوم سفارشی برای خانه سالمندان خود تهیه کنید. با یک مخزن ماهی سفارشی که می تواند برای هر فضای باز مناسب باشد، به بیماران خود کمک کنید تا بهبود یابند و احساس آرامش کنند.

تاثیر آکواریوم در سالمندان

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟