بهترین گیاه بر اساس ماه تولد

بهترین گیاه بر اساس ماه تولد

فروردین

گیاهان گوشتی یا ساکولنت

ساکولنت‌ها گیاهان گوشتی هستند که دارای قسمت‌های بیش از حد ضخیم شده‌اند که راه کاری برای نگهداری آب بیشتر است. در آب و هوا و خاک خشک با آب ذخیره شده در ریشه، برگ و ساقه‌هایشان می‌توانند به راحتی ادامه حیات دهند.

ساکولنت‌ها با کمک گرفتن از بدنه گوشتی خود به شکل شگفت‌انگیزی در محیط‌های گرم و کم آب می‌توانند زنده بمانند.

آنها از طریق ایجاد یا جذب رطوبت محیط اطرافشان این قابلیت را در خود پرورش می‌دهند و به کمک این ویژگی بارز است که می‌توانند در شرایط سخت و طاقت فرسا تکثیر شوند. محیطی که

شاید هیچ گونه گیاهی توانایی بقا و رشد را در آن نداشته باشد.

بهترین گیاه بر اساس ماه تولد

تراریوم ساکولنتی

با ایجاد یک مجموعه از خانواده گیاهان گوشتی به وسیله یک جعبه یا یک ظرف شیشه‌ای پهن می‌توان برای همیشه یک گلدان کامل از گیاهان گوشتی را در خانه پرورش داد. اغلب گونه‌های

آن از گیاهان زود رشد، بدون توقع و بی دردسر هستند.

برگ اغلب ساکولنت‌ها گوشتی و خادار است و مقدار زیادی آب در برگ‌های خود ذخیره می‌کنند.

باید توجه داشت که کاکتوس‌ها یک خانواده مشخص و مجزا از گیاهان گوشتی هستند. بسیاری از آنها گل‌های زیبایی ایجاد می‌کنند و جز گیاهان گلدار مورد بررسی قرار می‌گیرند.

نیازهای گیاهان گوشتی چیست؟

  • کف گلدان باید زه‌کش خوب داشته تا ریشه در خاک نپوسد.
  • احتیاج به نور فراوان و تابش مستقیم خورشید دارند.
  • هوای تازه برای رشدشان ضروری است.
  • آبیاری مرتب احتیاج دارند.
  • در فصل زمستان به استراحت کامل نیاز دارند.

نکات مهم برای نگهداری از ساکولنت‌ها

درجه حرارت: اختلاف درجه حرارت شب و روز نباید زیاد باشد و در زمستان تا چهار درجه مقاومت دارد.

نور: احتیاج به نور مستقیم آفتاب، حداقل به مدت چند ساعت در روز دارد. فقط دو جنس هاوارتیا و گاستریا احتیاج به نور مستقیم آفتاب ندارند.

خاک: ساکولنت‌ها در هر خاکی می‌توانند زندگی کنند اما از خاک برگ و دیگر جاذب‌های آب در خاک ساکولنت‌ها استفاده نکنید. زیرا این تجمع آب باعث پوسیدگی ریشه‌ها می‌شود. به همین دلیل بهتر است در خاک آنها مخلوطی از شن و ماسه نیز قرار دهید تا به تخلیه آب درون خاک بهتر کمک کند.

آبیاری: زمانی آبیاری انجام شود که خاک گلدان خشک شده است. در ماه‌های پاییز و زمستان اگر در فضای باز نگهداری می‌شوند آبیاری را کاهش دهید چون گیاه به خواب می‌رود ولی در فضاهای بسته که دما تقریبا ثابت است آبیاری به شکل معمول انجام شود. در ساکولنت‌ها مرگ بر اثر پر آبی بسیار شایع‌تر از مرگ به دلیل کم‌ آبی است.

تعویض گلدان: گیاهان گوشتی کمتر از سایر گیاهان چند ساله نیاز به تعویض گلدان دارند. در صورتی که پاجوش‌های آن سطح گلدان را کاملا پر کرده باشد، در این حالت در فصل بهار، گلدان بزرگتری انتخاب نموده و پس از جدا کردن پاجوش‌ها و انتقال آنها به گلدان کوچکتر گیاه اصلی را به گلدان کم عمق انتقال دهید.

تکثیر: ازدیاد گونه‌های مختلف ساکولنت‌ها کار آسانی است. برای تکثیر می‌توانید از میان برگ‌های ساکولنت چند برگ قوی و محکم را انتخاب کنید و از گیاه جدا کنید. دقت کنید که محل برش را نزدیک به ساقه بزنید نه از میان برگ.

بعد از برش، برگ‌ها را روی خاک گلدان قرار دهید و گلدان را به محلی که نور غیر مستقیم و نیم سایه دارد انتقال دهید. به خاطر داشته باشید که از قرار دادن قلمه‌ها در معرض نور مستقیم خودداری کنید. زیرا نور مستقیم باعث خرابی قلمه‌ها می‌شود.

سپس با غبارپاشی رطوبت مورد نیاز قلمه‌ها را تامین کنید. دمای مناسب برای قلمه‌های ساکولنت، دمای معتدل است.

قلمه‌های آن و حتی قلمه برگ‌ها به راحتی در فصل بهار و اوایل تابستان در محل گرم مرطوب در داخل ماسه ریشه می‌دهند. برای آن که نتیجه عمل بهتر باشد لازم است قلمه را مدت چند روز در هوای آزاد قرار داده تا مقداری از آب خود را از دست بدهد.

نکته: در مورد قلمه‌های ضخیم و مسن‌تر این زمان طولانی‌تر است و حتی مدت ۱۰-۱۲ روز آن را در هوای آزاد قرار می‌دهند. سطح گلدان نباید با نایلون یا شیشه پوشیده شود. مقدار آبیاری هم باید بسیار کم باشد و خاک مورد نیاز برای قلمه، ماسه شسته و پوده می‌باشد.

روش دیگر تکثیر این گیاه از طریق بذر است که در فصل بهار بذر آن را کاشته و در حرارت ۲۵ تا ۲۷ درجه نگهداری می‌کنند.

شما به با جسارت بودن و اظهارنظر مستقیم معروف هستید. گیاهان گوشتی و کاکتوس ها به آبیاری و مراقبت زیاد احتیاج ندارند و دقیقا همان گیاهی هستند که شما احتیاج دارید زیرا بعد از

مدتی از کارهای مربوط به آن خسته نمی شوید. برگ های آبدار آنها یادآور نظر صریح . زبان ظاهرا تیز برج حمل است. با این حال صراحت آنها ناشی از صداقت است.

اردیبهشت

فیکوس لیراتا

خصوصیت شما سختکوشی است و بیشتر اوقات دنبال جایزه هستید. شما وقت و انرژی زیاد می گذارید تا کار را تمام کنید و منتظر پاداش می مانید. گیاه فیکوس لیراتا احتیاج به مراقبت و

صبوری دارد پس این گیاه می تواند مناسب شما باشد.

بهترین گیاه بر اساس ماه تولد

خرداد

فیلودندرون

شما همیشه در حال حرکت به سمت جلو هستید و می توانید سازگار با هر محیطی شوید. فیلودندرون هم سازگار است و به همین دلیل گیاه مناسب شما می باشد.این گیاه می تواند با محیط های مختلف سازگار شود و با نورهای مختلف تطابق پیدا کند.

بهترین گیاه بر اساس ماه تولد

تیر

پاچیرا

در بیشتر مواقع شما به ندای قلبتان گوش می دهید تا منطق تان. شما در محیط خانوادگی گرم، احساس شادی و آرامش می کنید. گیاه پاچیرا به دلیل ریشه های عمیقش و انرژی مثبت

زیادی که ساطع می کند مناسب ترین گزینه برای شما می باشد. قلب مهربان شما، نیازهای پاچیرا را تامین می کند و در عوض این گیاه خوشبختی و خوش یمنی را به خانه شما می آورد.

تنه ی پیچ خورده و در کنار هم پاچیرا نشاندهنده روابط گرم یک تیرماهی با خانواده خود است. این گیاه به دلیل سرشار بودن از احساسات یک گزینه مناسب برای هدیه دادن به یک تیرماهی

است.

بهترین گیاه بر اساس ماه تولد

مرداد

بروملیاد

لئوها از جذاب ترین افرادی هستند که می توانید ملاقات کنید.کاریزمای آنها باعث جذب افراد به دور خود می شود و ظاهر آنها باعث بالا رفتن اعتما به نفس آنها می شود. صمیمیت و شادابی لئوها دلیل انتخاب این گیاه استوایی می باشد. این گیاه گرمسیری در آب و هوای گرم رشد می کند و شخصیت آتشین لئوها را تکمیل می کند. رنگ پر زرق و برق بروملیاد و ریشه های عجیب و غریب و خاص آنها منعکس کننده شخصیت نمایشی لئوها می باشد.بروملیاد به توجه خیلی زیاد احتیاج ندارد و این برای لئوها که گاهی اوقات برخی مسائل را نادیده می گیرند مناسب است.

بهترین گیاه بر اساس ماه تولد

شهریور

فیکوس

شما عمل گرا هستید و دقت به جزئیات دارید. شما از آن دسته افرادی هستید که در همه مواقع می توانید پشتیبان باشید و کارها را با دقت بالا انجام دهید. شما به دلیل احساس مسئولیت بالایی که دارید، فردی دلسوز هستید این انگیزه عمیق برای خدمت به دیگران و مسئولیت پذیری شما باعث می شود به دقت از فیکوس نگه داری نمایید.

بهترین گیاه بر اساس ماه تولد

مهر

برگ انجیری

شما فردی با سیاست هستید که هماهنگی و تعادل برایتان مهم است و همچنین شما فردی اجتماعی هستید که از دیدن هنر و موزه رفتن و تئاتر رفتن لذت می برید. شما شیفته هنر و کارهای زیبا هستید. پس زیبایی چشمگیر گیاه برگ انجیری مناسب روحیات شما باشد.

برگ های متقارن برگ انجیری دقیقا مناسب روحیه تعادل گرای یک مهری می باشد.برگ انجیری در معنای واقعی و نمادین، گیاه مناسب شما می باشد.

بهترین گیاه بر اساس ماه تولد

آبان

دراسنا

عقرب ها ذاتا دارای اصالت هستند و از ابراز عقاید خود نمی ترسند. شما با اشتیاق و تدبیر وظایف خود را انجام می دهید. شخصیت صادقانه عقرب ها و دراسناها با هم منطبق است.

احتیاجات دراسناها کاملا در ظاهر آنها مشخص است مثلا در صورت آبیاری زیاد، برگ های آنها می ریزد و یا زرد می شود. عقرب ها به صراحت دراسناها احترام می گذارند چون آنها هم با

صراحت احساسات خود را ابراز می کنند. برگ های زرد و سبز دراسنا نماد شخصیت سرسخت عقرب ها است.

بهترین گیاه بر اساس ماه تولد

آذر

بابا آدم

شما آزاده و ایده آل گرا هستید. شما ماجراجو و عاشق تجربه کردن چیزهای جدید هستید. گیاه عجیب بابا آدم خصوصیات مشترک زیادی با شما دارد. برگ های قلبی شکل آن و نادر بودن آن باعث شده این گیاه از گیاهان دیگر متمایز گردد. این گیاه مانند شما برون گرا است. آنها به عشق و توجه بیشتری احتیاج دارند و به واسطه اینکه شما برای رسیدن به هدفتان ثابت قدم هستید از بابا آدم به خوبی مراقبت می کنید.

بهترین گیاه بر اساس ماه تولد

دی

بونسای

شما مظهر نظم و انضباط و مسئولیت پذیری هستید. باهوش و علاقمند به داشتن کنترل روی تمام جوانب زندگی خود هستید. به قوانین و سنت ها احترام می گذارید و تمام این صفات باعث می شود بهترین گزینه گیاه برای شما بونسای باشد.

پرورش بونسای یک سنت قدیمی است که ریشه آن به چین باستان بر می گردد. مراقبت از بونسای یک هنر است و وقت زیادی را می طلبد.نظم و انضباط زیادی که بونسای می طلبد دقیقا متناسب با شخصیت شما است.

بهترین گیاه بر اساس ماه تولد

بهمن

پتوس

شما انسان ها را دوست دارید و می خواهید دنیا را به جای بهتر تبدیل کنید. عجیب هستید و از هرگونه مانع در جلوی رسیدن به رویاهایتان متنفرید. این نوع شخصیت مترقی، متناسب با پتوس است.

برگ های زیبا و رنگی و ادامه دار پتوس نشانگر شخصیت رنگارنگ و ریشه دار یک بهمنی است. تعجب ندارد که یک گیاه تصفیه کننده هوا گیاه شما باشد چون این گیاه هوا را برای انسان ها بهتر می کند.

بهترین گیاه بر اساس ماه تولد

اسفند

زاموفیلیا

شخصیت شما با درک و بخشش مرتبط است.یک ماهی می تواند به دلیل درک بالایی که دارد به عنوان بزرگترین آرامش دهنده باشد. یک ماهی چون طبیعت را درک می کند و برای آن ارزش قائل است مناسب برای نگهداری از زاموفیلیا است.

بهترین گیاه بر اساس ماه تولد

منبع: یومی خانه

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟